No Man’s Sky - den officiella speltråden - allmän diskussion/guide/frågor

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lirat NMS i någon timme nu. Väldigt mycket resurssamlande, väldigt lite rymdflaxande.

Håller med! En väldans massa grinding.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har lirat NMS i någon timme nu. Väldigt mycket resurssamlande, väldigt lite rymdflaxande.

Det jag stör mig mycket på i No Man's Sky är att rymden är helt fullproppad med asteroider. Det går inte att flyga 30 sekunder fritt utan att skärmen fylls av dessa asteroider. Anledningen ska vara att om man får slut på bränsle kan man fixa material till det via dessa. Förstör rymdkänslan helt och hållet tycker jag, de borde göra om det helt. Kanske ett system med nödsignal om man får slut på bränsle, så kommer Fuel Rats och fyller upp en efter ett tag.

Chefredaktör
Skrivet av Fluffo:

Håller med! En väldans massa grinding.

Kanske borde ha kört creative...

Skrivet av Fulci:

Det jag stör mig mycket på i No Man's Sky är att rymden är helt fullproppad med asteroider. Det går inte att flyga 30 sekunder fritt utan att skärmen fylls av dessa asteroider. Anledningen ska vara att om man får slut på bränsle kan man fixa material till det via dessa. Förstör rymdkänslan helt och hållet tycker jag, de borde göra om det helt. Kanske ett system med nödsignal om man får slut på bränsle, så kommer Fuel Rats och fyller upp en efter ett tag.

Märkte det när jag försökte hitta en planet att bygga min första bas på. De hade väl kunnat spawna in lite rymdsten om man var oklok att göra slut på allt bränsle. Jag blev också lite förvirrad. Allt var bara en orange sörja där ute, kunde omöjligen hitta några andra planeter än de tre som jag var vid i början.

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem
123
Skriv svar