Om du fick glömma bort ett spel och spela det igen....
@emilakered gjorde en liknande tråd sent förra året.
Finns många bra spel nämnda.
Jag kan nu med säkerhet säga att Horixon Zero Dawn är ett spel jag verkligen vill återuppleva för första gången igen.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
En del av mig vill säga Planescape: Torment, men mina bästa minnen av det spelet är nog från min andra genomspelning, när jag redan kände till hur det fungerade och kunde minmaxa lite för att få ut det absolut mesta av storyn. Första genomspelningen spelade jag som en dum krigare som fokuserade mer på att biffa upp sina muskler än att diskutera filosofi, och då får man ut relativt lite av allt som spelet erjuder. Den upplevelsen är kanske inte den jag allra helst skulle vilja uppleva igen, av alla jag haft genom åren.
Å andra sidan är jag inte 12 längre utan skulle nog fokusera mer på vishet och intelligens i ett rollspel nuförtiden hursomhelst, och därför kanske ha den bästa upplevelsen direkt.
Oftast kommer World of Warcraft upp i skallen när sånt här kommer på tal men då måste man också gå igenom resan med WoW. Att spela den produkt idag som utvecklats genom åren med ny grafik, ny DLC och andra utseenden på världarna är två helt olika saker.
Den upptäckarglädje och känsla som WoW hade tidigare är ersatt mycket med flygande mounts och sånt där. WoW idag är mer "action-wow" än WoW var då det begav sig.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
"Uncharted 2". Det hade varit underbart att spela om det med.
Trist om man väljer att gammalt spel från sin barndom och inte
diggar det alls nu för spelet har åldrats riktigt illa.
Ja, man ska ju uppleva det igen efter den tidens förutsättningar, alltså att spolas tillbaka i tiden till spelet var nytt. Att ha Final Fantasy VII ospelat i dagens läge och få spela det för första gången nu hade ju inte gett mig magi, utan jag hade bara suttit och varit frustrerad och konfunderad över vad det skulle föreställa.
The Witcher 3.
Instämmer tveklöst!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ett spel! Omöjligt Men, det hade nog fått vara Half-Life.