Spyro Reignited Trilogy innehåller bara första spelet på skivan

Medlem
Skrivet av wallde:

varför vill folk ha skivor 2018 i världens bäst bredbandsutrustade land? ingen diss. bara undrar?

För att hela världen är inte Sverige och Sydkorea.

Medlem

Fortsätter den här trenden kommer jag att köpa mindre spel. När jag köper ett spel fysiskt gör jag det för att det är ett spel jag vill kunna sälja vidare eller plocka fram 15 år framöver (då nätverkstjänsten för respektive spelkonsol upphört) för att installera och spela.

Medlem

Många som är miljövänliga här ser man..

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fan yrar du om? @FZ OM JAG SER SUPER MARIO PÅ DEN HÄR SIDAN -EN -GÅNG -TILL SÅ ÄR DET TACK OCH ADJÖ.

Här är vi mogen och spelar tuffa spel... Gears of War eller nått...?

GTA V och Call Of Duty är två toppen titlar för den tuffa macho gamern.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Kontot avslutas
Skrivet av Anton Q:

Om man tänker långsiktigt så kommer alla spel att ligga på hårddiskar av en typ eller en annan. Dvs en lagringsenhet (antagligen backuppad som bonus iaf saves).

Skillnaden emellan den typen av hårddisk lagring och bluray med mera är i princip obefintlig utöver att du med hårddisk kan lagra mer saker då, och att en skiva har mycket lättare att gå sönder förutom att det då, 20 år senare, kommer vara en jävla mardröm att försöka få tag i någon hemelektronik som har den blekaste aning om vad en blu-ray är för något.

Vart jag vill komma är att om du vill försöka säkra för framtiden för klassikerna så är det skivan som man snabbast möjligt bör göra sig av med. Inte nedladdning och lagring på hårddisk.

Bonus kuriosa: När man ska bevara och arkivera saker som film, musik mm för historien (i varierande utsträckning beroende på format) så digitaliserar man dem och lagrat på just hårddisk då livslängden med den metoden förbättrar föregående metod med typ 100.000 år (höftar).
Det finns i princip inte några oroginalfilmrullar kvar från t.ex första halvans 1900-tal i Hollywood då de de helt enkelt även utan yttre påfrestningar och oberoende förvaringsmetoder degraderar så snabbt.

Vart lite överkurs, men för den som är nyfiken

Ja, jag vet inte om jag hänger helt med hur du tänker men när jag ser på det så är det fortfarande att man måste:
1: ha tillgång till internet
2: ha den senaste hårdvaran

Därför blir det ett stort problem om man inte kan ladda ner eller har de senaste konsolerna. Fortsätter det så här så kommer de konsoler i framtiden bara bli prydnads föremål efter 15-20 år om man inte softmoddar de och lägger in spel på olaglig väg.

Jag ser också att det är mycket bättre med hårddisk, framför allt de där nyare hårddiskarna (är ingen expert på hårddiskar och dess namn) som inte har några rörliga delar i sig som skriver ner datan på hårddisken.
Men som jag skrev innan, digitala spel kan man bara få tag på över nätet och med laglig väg bara till de senaste konsolerna.
Därför ser jag att det är bättre när något ligger permanent kvar på något om det så är en skiva eller kassett.
Men helst föredrar jag kassett, ska komma till varför alldeles strax.

Om man tänker på levnadstiden så blir det ungefär som att titta tillbaka på äldre konsoler.
De med kassett har ju av egen erfarenhet en längre levnadstid, de ända sakerna som jag tycker är synd med äldre kassetter är ju att de var mer begränsade, man kunde inte släppa lika stora spel som till de konsoler som hade skiva och oftast så var det ett klockbatteri i kassetterna som sparade data, så efter typ 10-20 år så förlorade man det som man hade sparat.
Dock så kan man fixa nya batterier och sätta in om man har rätt verktyg, kan löda eller göra som jag gjorde med mina äldre Pokémon spel, sätta fast det nya batteriet med eltejp.

Därför ser jag att det är bättre idag när man kan få plats med mycket större spel på dagens kassetter. Kassetter är ju nästan som små hårddiskar bara att man inte kan lägga in fler spel på de.
Så under 90- och 00-talet så rekommenderade jag att spel skulle vara på skiva men idag ser jag hellre att de släpps på kassett igen.

Dock tycker jag att man kan kombinera hårddisk med kassetter.
Tycker att det är en jätte bra väg att gå att man bara har spelet på kassetten och istället sparar på hårddisken.
Då kan man även ha så att det går att ladda ner spel till konsolen digitalt och samtidigt så finns möjligheterna kvar att få tag på spel på kassett till konsolen om 15-20 år när det inte längre går att ladda ner spelet.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Shinsen:

Fortsätter den här trenden kommer jag att köpa mindre spel. När jag köper ett spel fysiskt gör jag det för att det är ett spel jag vill kunna sälja vidare eller plocka fram 15 år framöver (då nätverkstjänsten för respektive spelkonsol upphört) för att installera och spela.

Jag tycker att det är jätte bra att man kan sälja vidare spelen när man har tröttnat. Det som kan bli lite tråkigt är ju att om det är ett väldigt efterfrågat spel eller om det inte har släppts så många kopior av spelet så kan ju värdet bli väldigt högt och det är inte så lätt att få tag på de längre.
Men det är ju ändå bra så att man fortfarande kan få tag på spelen.
Sen om det är äldre spel som blir svårare att få tag på fysiskt så är det ju väldigt bra med spel som Rare Replay till Xbox One, eller exempelvis Nintendo Classic Mini konsolerna där man får ett gäng med spel direkt utan att behöva fundera på att behöva ladda ner de.

Det bästa med nedladdningar är ju att det är bättre för miljön.
Men då skulle jag ändå vilja kunna få en garanti att det som släpps fotfarande kommer att gå att ladda ner till samma konsol om 20 eller 30 år, och det kan man inte få eftersom det inte är lönsamt för företagen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av blackhood:

Ändå barnspel passar inte på FZ

Jag gillar tanken på att FZ skulle vara för tufft för Spyro.

FZ ni ska veta att jag älskar er, men tuffare än Spyro, det är ni fan inte ens nästan!
Jag utmanar typ @CalleSundelius @JohanOlander att påstå något annat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@kaealy: men de var ju Sverige jag undrade över. Inget annat.

Medlem

@kebbe: hade en bestämd uppfattning om att det var bättre uppkopplat i Sverige än vad det uppenbarligen är. då är jag med

Inaktiv

Synd, skippar helt enkelt spelet då. Vill ha mina fysiska spel mer kompletta, att bara lägga in ettan på skiva och 2,3 på nedladdning får mig att tappa intresset totalt. Då kunde som lika gärna skippa en fysisk version.

Medlem

Jag förstår inte riktigt hur de tänkt med detta. Många som köper Spyro triology gör det för att de har växt upp med spelen och vill ha spelen i sin samling, samlingen är inte komplett om 2 av 3 spel ligger på någon server som kan stängas ned om 20 år, då sittar man där med en box som bara innehåller 33% av vad man ville ha. Jag köper väldigt sällan fysiska utgåvor av spel, filmer och böcker, det senaste jag köpte för några år sedan var Game of Thrones böckerna, för att ha som prydnad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anton Q:

Jag gillar tanken på att FZ skulle vara för tufft för Spyro.

FZ ni ska veta att jag älskar er, men tuffare än Spyro, det är ni fan inte nästan!
Jag utmanar typ @CalleSundelius @JohanOlander att påstå något annat.


signatur
12
Skriv svar