Blizzard om lång Starcraft 2-utveckling

SC2 kommer floppa


signatur
Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Exxo:

Försöker undvika STEAM 8)

Bakåtsträvare...

Ifall STEAM vore problemfritt och fungerade på det smidiga sättet som det egentligen är tänkt så skulle jag vara det ja.

Jag föredrar att ha spelen på DVD/CD så man kan installera dem precis när man vill, utan att vara beroende av internetanslutning.

Inte så brydd om det bara är online, svårt nuförtiden hitta ett ställe ha LAN på som INTE har internet. Däremot skulle jag vilja ha "Buddy key" för oss som äger orginalet.

Med "Buddy key" menar jag nåt liknande som att:
1) Jag bjuder in en eller flera polare att köpa en Buddy key som gäller i 3 dagar för 29kr. (exempelsiffror)
2) Polarna installerar spelet från mina skivor (eller digitalt alternativ), betalar för sin key och kan nu spela multiplayer.
3) Polarna kan bara spela i samma spel som ägaren som bjöd in dom, om Kalle erbjöd Sven köp av en buddy key så kan Sven bara spela i samma spel som Kalle är i.

Problemet för mig är inte att det bara är online-multiplayer, problemet är att man måste få alla polare (vilket inte är lätt i en casual gaming krets) att köpa spelet - jag tvivlar många har rika gamers till polare som pungar ut 500-600kr för ett spel dom bara ska spela några timmar under 1-3 dagar? Då blir det mer man spelar spel som några få har köpt medan resten kör någon crackad piratversion.

Online multiplayer = bra för att förhindra piratkopiering = bra!
Inga buddy-keys = Väldigt svårt motivera för polarna att vi ska spela spelet på ett LAN.

Och nej, detta hade inte varit ett problem om det var endast SC2 - men jag tror online-spelande är framtiden eftersom det är väldigt lättare komma åt pirater då dom t.ex. måste logga in med skarpa konton. Om alla polare på LAN kommer måste äga SC2, Diablo 3, Quake 5, Doom 6, Delta Force 10 och the Sims 57 - ja, det blir att skaffa sig en kompiskrets som har väldigt lika smak för att lyckas ha ett enkelt social-gaming LAN och spela samma spel.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Det sparar tid för blizzard, tid de kan lägga på att utveckla saker som faktsikt kommer användas istället.

Låt communityn skapa en LAN crack ifall de så gärna vill ha det, men blizzard kan ju jobba med att få klart spelet istället.

Koden finns ju redan där, annars skulle dom inte kunna hosta spel via battle.net heller. Att inte inkludera lan är enbart ett tafatt försök till att minska piratkopiering, inte för att det ökar utvecklingstiden.

Kommer ju garanterat komma en lanfix från någon crackgrupp men man tycker ju att dom som köper spelet skall få möjligheten att spela spelet som dom vill.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av Exxo:

Försöker undvika STEAM 8)

Bakåtsträvare...

Ifall STEAM vore problemfritt och fungerade på det smidiga sättet som det egentligen är tänkt så skulle jag vara det ja.

Jag föredrar att ha spelen på DVD/CD så man kan installera dem precis när man vill, utan att vara beroende av internetanslutning.

Jag hatar också STEAM, om något så är ju de bakåtsträvare.

STEAM drabbas snart av extrem olycka...


signatur
Medlem

D3 och MMorpg spelet är just nu det ända jag vill ha av Blizzard


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Wardancer:

Vad är nice med det? Är ju mindre värde för konsumenterna. Visst dom kanske stoppar ett handfull från att pirata och spela via hamachi men är ju inte direkt några större mängder folk som spelar så.

Känns som ett jävligt tråkigt design val för de som kör lite mini-lan hemma hos en kompis eller dylikt. Inte alltid man har tillgång till internet då.

Var främst det att du alltid är på battle.net och lirar, alltid har tillgång till dess funktioner samt statistik, friendslist et.c.
Och du säger ju själv att det inte är särkillt många som lirar vida hamachi et.c så varför då spendera tid på att inkludera det.

Och har inte din kompis internet så kanske man skulle hålla minilanet hos någon som har det.

Hur gör ni med era Steam spel?

Finns ett offline läge till Steam. Bara att aktivera innan man packar ihop så funkar det fint sen.

Det finns massor med mindre lan som har inget/slött internet. Alla lan har inte 40Gbit ifrån Telia.

Sen om man är medelsvensson så kanske man sitter på 8mbit och vill spela med brossan over hemmanätverket. Men det går inte för att fassan sitter och tankar på DC och skiter i detta.

Det är lan läget som gjorde Warcraft 3 stort. Själv spelade jag det länge (gör det fortfarande) innan jag ens skapade ett battle.net account.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vad är det ni säger? INGET LAN STÖD?!
Trodde det var SJÄLVKLART, vad är det här? Starcraft på LAN är ju bland det bästa! Vafan.... Vart kan jag klaga?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

NIB
Medlem

Jag gillar inte den grafiska riktningen Blizzard tagit mot en mer tecknad stil, dom är allldeles för ängsliga i sin iver att smöra för mangaälskande amerikaner.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Har ni läst att de INTE SKA HA LAN stöd i Starcraft 2? jag fick fan tuppjuck när jag läste det :S helt sjukt...

http://www.incgamers.com/Interviews/190/StarCraftIIDevelopers...

Vad fan... Halva grejen med StarCraft är ju att spela över LAN... IMO!

Skrivet av Tpiom:

"Det finns en handfull företag som är kända för sin kvalité, det vill säga att det mesta som lämnar deras studios är välputsat och får mycket stöd även efter det har flyttat hemifrån"

Mycket spännande. Nämn några till? De flesta släpper två eller kanske tre patchar sedan är spelet historia.

Valve. Annars kommer jag inte på några.

Inaktiv

Håller med. att inte ha LAN i starcraft e som en julstrumpa utan presenter.:down:


signatur

Im right 97% of the time, who cares about the other 4%?
Fisk Jesus

12
Skriv svar