Inaktiv
Quakecon

Idag startar Quakecon och det kommer pågå under 4 dagar.

Är ytterst tillfälle för gamla och nya Quake-rävar att se lite precisionsaction på hög nivå, (Alltså, det krävs lite skills och inte massa andra hjälpmedel som många andra spel idag har). Men det finns förstås en del andra titlar som man troligen finner ganska intressanta.

För mer information så surfa gärna in på följande sajter.
Officiella Quakecon
Schema och diverse aktiviteter & tuneringar under helgen
Quakecon Discord

FZ: Vad har hänt med att aldrig någonsin nämna quake relaterade event numera..? FZ va alltid nummer uno på samtliga nyheter/event inom hela quakescenen förr, vad har hänt..? *sjukt besviken..*

Skägg.
10 Chambers

Hur mycket Quake är egentligen Quakecon egentligen, och det känns inte samma sak utan en tre timmars keynote från Carmack. Skämt åsido, vi (jag) försöker skriva om Wuake när det dyker upp saker. Överlag känns årets mässa ganska svag, vilket gör att man prioriterat annat.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Om du kollar tiderna för diverse Quake Champions tuneringar under helgen så är det rätt mycket Quake.. så förstår inte vad du pratar om?

Förra året hade Quakecon även med äldre titlar under tuneringsdelarna, vilket de av någon anledning av valt att inte göra 2018.

Tycker personligen att Ni prioriterar allt utom Quake just numera, men det är väl kanske rätt så förståeligt eftersom PUG och Fortnite m.fl lockar betydligt fler läsare.. men eftersom FZ en gång startade med bland annat Quake och med mig och några andra som första flockens medlemmar så vill jag väldigt gärna se QUAKE-nyheter när det åtminstone är de stora eventen. Sedan får övriga tycka vad och hur de vill om detta men det är så jag känner!

Inaktiv

Tack för att tack-tipset, såg att nyheten nu finns på förstasidan. *tummen upp*

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:

@Carl Johansson-Sundelius: Om du kollar tiderna för diverse Quake Champions tuneringar under helgen så är det rätt mycket Quake.. så förstår inte vad du pratar om?

Förra året hade Quakecon även med äldre titlar under tuneringsdelarna, vilket de av någon anledning av valt att inte göra 2018.

Tycker personligen att Ni prioriterar allt utom Quake just numera, men det är väl kanske rätt så förståeligt eftersom PUG och Fortnite m.fl lockar betydligt fler läsare.. men eftersom FZ en gång startade med bland annat Quake och med mig och några andra som första flockens medlemmar så vill jag väldigt gärna se QUAKE-nyheter när det åtminstone är de stora eventen. Sedan får övriga tycka vad och hur de vill om detta men det är så jag känner!

Det var de äldre titlarna jag saknade - första Quakecon utan en QW-turnering?

Jag tycker ändå att vi skriver om de stora sakerna, även om jag personligen blev lite besviken på Quake Champions (särskilt deras märkliga beslut att köra fotbolls-quake som fokus första tiden). Och du är välkommen att tipsa om grejer om du tycker att vi missar stuff. En snabb sökning visar att vi ändå snittar på en Quake-relaterad nyhet i månaden men jag hör din kritik.

Skrivet av anon_1418:

Tack för att tack-tipset, såg att nyheten nu finns på förstasidan. *tummen upp*


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det var de äldre titlarna jag saknade - första Quakecon utan en QW-turnering?

Håller med dig, märkligt beslut att inte ha med QW/Q2. Har en känsla av att detta kommer höras.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker ändå att vi skriver om de stora sakerna, även om jag personligen blev lite besviken på Quake Champions (särskilt deras märkliga beslut att köra fotbolls-quake som fokus första tiden). Och du är välkommen att tipsa om grejer om du tycker att vi missar stuff. En snabb sökning visar att vi ändå snittar på en Quake-relaterad nyhet i månaden men jag hör din kritik.

Sarcifice va ett märkligt beslut, speciellt då älskade CTF hade varit ett bättre alternativ, som tur är så kommer detta framöver.
Tack för att Ni lyssnat!

Medlem

Snart QC 2v2 final.
https://www.twitch.tv/quake

Toxjq och claws vs dahang och rapha

Inaktiv

Team Liquid vann 2v2. Nu väntar vi på duellerna ^_^

Inaktiv
Clawz vann i duel - Quakecon 2018

Clawz vann över DaHang i 1v1.. shit vilken match alltså!

Går att se i repris på twitch..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:

Clawz vann över DaHang i 1v1.. shit vilken match alltså!

Går att i repris på twitch..

Ska titta!


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_1418:

Clawz vann över DaHang i 1v1.. shit vilken match alltså!

Går att se i repris på twitch..

Måste hitta någon bättre vod. Funkar ok på mobilen men på skärmen är fasiken 720p inte nog.

/ Quake-Calle


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Inaktiv

@Gustav Höglund: Det va bara 720p igår som det streamades via Twitch i alla fall. :-/

Skägg.
10 Chambers

@anon_1418: kollade vår clean feed också, bara samma sunkiga twitch-vod.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Typiskt.. :-/ 720p "idag" när det dessutom är gamers vi ser på, illa ^_^

Skägg.
10 Chambers

Ser ut att vara samma kassa 720-källa som de skalat upp?


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Det stämmer bra, det är jag som har gjort klippet. Så för att klargöra så är det inte för att visa en bättre VOD utan mer en highlight med CLAWZ. ^_^

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Claws är grymt bra.

1
Skriv svar