Hur Fallout 76 hanterar rövhål
om det kommer va bra beror på helt hur Bethesda gör det om det är en passiv stjärna på spelaren hela tiden tror jag att det kommer va ett dåligt system. som ex division som har ett sådant system. skulle hellre sätt att de sätter en röd stjärna där "mordet" sker och sedan sätter upp namnet på den spelaren istället för att konstant pinga den.
@Vamp: Säkert, men som tur är verkar man kunna blocka dem om de blir för jobbiga.
Låter som detta systemet kan fungera bra, verkar som de tänkt på det mesta, lär märkas om det inte fungerar när spelet väl släpps.
Lite orolig för fuskare, då jag antar de använder dryga samma motor som vanligt, är många som vet exakt hur den fungerar med tanke på ca 12 år av moddning.
Verkar ju lite knepigt att kalla folk rövhål bara för att de skjuter andra spelare. Är det inte just av den anledningen detta spelet är ett multiplayer spel? Att skjuta andra spelare dvs. Verkar lite dumt att klaga på det och sätta in system som gör att det är jättelätt att hitta en vis spelare på kartan. Varför inte bara ge folk wallhacks istället? Samma skit.
@ulrik.borg: Sorry, jag var sarkastisk utan att vara tydlig med det. Gillar inte att den ens är tillgänglig så tidigt i FO4. Och jag är lite orolig hur dom ska hantera den i 76.
@ulrik.borg: Sorry, jag var sarkastisk utan att vara tydlig med det. Gillar inte att den ens är tillgänglig så tidigt i FO4. Och jag är lite orolig hur dom ska hantera den i 76.
Här vill jag försvara dig lite och säga att jag tycker att det var väldigt tydligt att du var sarkastisk.
Funkar ju "så bra" på eveonline med bountysystemet.. Vad förhindrar att två polare grindar oändligt med pengar genom att stå och döda varandra?
Förhoppningsvis räcker det inte med ett "mord".
Men just detta är extremt lätt att stoppa. Ser inte problemet.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Förhoppningsvis räcker det inte med ett "mord".
Men just detta är extremt lätt att stoppa. Ser inte problemet.
Hur är det lätt att stoppa? Du får gärna fixa systemet i EVE
Hur är det lätt att stoppa? Du får gärna fixa systemet i EVE
Begränsa bonusen till en gång per tidsenhet, variera tidsenheten efter nivå eller nivåskillnad. Färdigt.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Borde väll vara lättare att man bara har en pve server och en pvp?
Man kan ju tycka att det hade varit den bästa lösningen, men icke.
Precis samma sak som i the divisions PvP läge.
De kanske borde lämna spår så man kan försöka följa de eller så, inte bara märka upp de på kartan.
Fast saken är ju att folk som kör i grupp (var det om 4?) ändå har såpass mycket eldkraft att ensamma personer inte kommer att ha en chans...precis som i Division. Visst, möter två grupper om 4 varandra kan det blir stökigt men eftersom rätt många faktiskt kör solo så kommer systemet inte spela någon större roll.
Verkar ju lite knepigt att kalla folk rövhål bara för att de skjuter andra spelare. Är det inte just av den anledningen detta spelet är ett multiplayer spel? Att skjuta andra spelare dvs. Verkar lite dumt att klaga på det och sätta in system som gör att det är jättelätt att hitta en vis spelare på kartan. Varför inte bara ge folk wallhacks istället? Samma skit.
Tror man syftar till griefare, dvs spelare som enbart fokuserar på att vara den största rövhatten och som väljer enkla måltavlor bara för att jävlas snarare än att kanske söka en utmaning. Mycket av det här går att jämföra med Dark Zone i The Division som hade stora problem med ogenomtänkt upplägg där man trodde att folk skulle vara vänliga. Istället baitade dem spelare och strafade sedan in framför dem när de sköt på npcs så att de blev markerade som ok att skjuta ned utan att få någon form av straff.
DZ har ju sedan patchats och styrts upp till en klart bättre version men här verkar de tagit sig tid och faktiskt bett folk att försöka komma på alla typer av sånt beteende, utforska glitches osv och sedan försöka komma med bra motmedel. Jag är övertygad om att folk kommer att komma på andra saker dock, finns inget som gör personer så kreativa som när det kommer till att ta genvägar, fuska eller bara vara irriterande för andra spelare.
Däremot är det nog ganska viktigt att de lyckas stävja så mycket som möjligt i början för att inte tappa spelare som tröttnar på att de känner att de aldrig har någon chans att komma någon vart, eller att det helt enkelt inte är kul för att de bara blir attackerade stup i kvarten av andra spelare som är bättre/utnyttjar svagheter i spelet.
Det mer intressanta blir väl hur pass väl de kan hålla borta fuskare. Här vill jag ändå slå ett slag för DICE och Battlefield 1. Det har absolut varit problem med fuskare, men de har lyckats att få bort den absoluta majoriteten och under hela tiden jag spelat spelet så är antalet gånger jag mött personer som antingen utan tvekan använt fusk, eller där det varit startk misstänkt otroligt få sett till alla matcher och speltimmar.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2