En hel del gameplay från PC-betan för Call of Duty: Black Ops 4

Robot
En hel del gameplay från PC-betan för Call of Duty: Black Ops 4

På högsta grafikinställningarna.

#Windows, #beta, #call-of-duty-4


Medlem

Är ljudet på vapnen en motsvarighet till de orangea plupparna längst fram på leksaksgevären? För att markera att det inte är på riktigt.

Medlem

Spelade ca 20minuter av betan och det räckte. Spelet känns exakt som senaste cod jag köpte för 8år sedan. Grafiken har ej förbättrats. Gameplayen är exakt likandan. Du kan spraya genom hela banan och träffa 90% av skotten, finns ingen rekyl alls att tala om. Bunnyjump is still a thing. Noobtuben kan tömma mag på 2 sekunder. 0/10. Flops 4.

Medlem

Tittade lite på "Domination" videon. Så fort man fångat ett mål, ska alla omedelbart springa så långt bort från det som möjligt. Bästa taktiken sedan 90-talet.

Medlem
Medlem

Säkra på att ni inte råkat länka BO3 gameplay utan exo suits?

I´m outta here.... såg en gripklo efter 10 sek


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag spelade spelet i några timmar innan jag avinstallerade. Allt man gör i spelet är att kuta runt som en dåre och hålla in musknapp 1 för att skjuta så många skott som möjligt mot fienden. Det enda som var lite trevligt med spelet var Heist där man tjänar pengar och köper saker i början på varje runda, Heist blev dock snabbt enformigt då banorna är grymt tråkiga och det är för mycket skräp i spelet som återupprepas gång på gång. Att spelet har kopierat Rainbow Six:Siege, The Division och Overwatch gör inte spelet mer spännande än de tidigare spelen då det bara är en enda stor röra.

Ranbow Six = Operators.
The Division = Lämna en väska till en helikopter.
Overwatch = PLAY OF THE GAME = Helt ointressant då alla bara håller in musknapp 1....

Medlem

Dom satsar helt klart på att behålla den äkta CoD-känslan och det är det viktigaste. Det är ju det som har gjort spelserien som en av de mest framgångrika i spelhistorien. Förväntar man sig realism är man extremt lurad.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Inte spelat så värst mycket får tar och göra det o känna på ordentligt, men de lilla man testade för här om dagen som råkade va på natten, när man va rätt trött o hänga med i skjutfältet.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag spelade spelet i några timmar innan jag avinstallerade. Allt man gör i spelet är att kuta runt som en dåre och hålla in musknapp 1 för att skjuta så många skott som möjligt mot fienden. Det enda som var lite trevligt med spelet var Heist där man tjänar pengar och köper i varje runda, men det blev snabbt enformigt då banorna är grymt tråkiga och det är för mycket skräp i spelet som återupprepas gång på gång, att spelet har kopierat Rainbow Six:Siege, The Division och Overwatch gör det inte mycket bättre då det bara är en enda stor röra.

Håller med 110%

Medlem

Tog ner spelet och konstaterade själv att deras val att lägga till olika typer av karaktärer med konstiga egenskaper inte var något för mig. Men tänkte ge betan en chans.
Första försöket att komma in i en match gav en svart skärm.
Andra gången fick jag se laddningen och bild på kartan, sen krashade Battle.net appen.
Tredje försöket kom jag in och han gå två steg sen krashade appen igen.
Fjärde gången hann jag komma in och träffa på nån, blev skjuten sen krashade appen.
Blev till att avinstallera spelet. Sen buggade Battle.net appen ur totalt och jag kunde inte ens logga in på den. Så då rök den med allt vad Blizzard heter från datorn.
Skräpgrejer...

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Dom satsar helt klart på att behålla den äkta CoD-känslan och det är det viktigaste. Det är ju det som har gjort spelserien som en av de mest framgångrika i spelhistorien. Förväntar man sig realism är man extremt lurad.

Serien har inte utvecklats ett piss. Exakt samma spel med andra skins och layers.

somnade akut redan när jag såg hipstern på titelbilden.

Medlem

Är det nya banor eller gamla, upplevde jag sett dom förut i tidigare cod versioner?

När jag kollade lite streams idag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@Notumforce: Kände samma sak när jag spelade. Vissa av banorna känns som remastrade av gamla banor.

jbx
Medlem
Skrivet av Amelek:

Tog ner spelet och konstaterade själv att deras val att lägga till olika typer av karaktärer med konstiga egenskaper inte var något för mig. Men tänkte ge betan en chans.
Första försöket att komma in i en match gav en svart skärm.
Andra gången fick jag se laddningen och bild på kartan, sen krashade Battle.net appen.
Tredje försöket kom jag in och han gå två steg sen krashade appen igen.
Fjärde gången hann jag komma in och träffa på nån, blev skjuten sen krashade appen.
Blev till att avinstallera spelet. Sen buggade Battle.net appen ur totalt och jag kunde inte ens logga in på den. Så då rök den med allt vad Blizzard heter från datorn.
Skräpgrejer...

PC Master Race?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Är rank 40ish och tycker det är skitkul. Risk för att det blir ett köp senare, gillar cod spelen ofta pga lättsmält pangpang. Man kan hoppa in o dominera lite sen stänga av

Medlem

Sjukt va folk är negativa här i kommentarsfältet. CoD spelar man på konsol, klart spelet inte är något vidare på PC. Men på konsol är det helt klart bästa FPS serien.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Körde betan på PC och det gick hur bra som helst det flöt på bra (60-70+ fps) endast några enstaka kartor som hade lag problem.

Spelet i sig var faktiskt kul körde demolition hela helgen, blir not ett köp

Medlem
Skrivet av jbx:

PC Master Race?

Que?

Gen
Medlem

Jag upplevde en ryckighet som brukar innebära att spelet inte tycker om G-sync speciellt mycket. Någon mer som upplevt detta?

Förövrigt är detta CoD, varken mer eller mindre och försöker inte vara något annat. Antingen gillar man det eller inte. Personligen anser jag det vara ett spel som inte är komplicerat och inte speciellt ansträngande. Körde en runda Quake Champions efter att ha lirat CoD en stund och ja, det är som natt och dag men så är CoD ingen arena shooter :>

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag upplevde en ryckighet som brukar innebära att spelet inte tycker om G-sync speciellt mycket. Någon mer som upplevt detta?

Förövrigt är detta CoD, varken mer eller mindre och försöker inte vara något annat. Antingen gillar man det eller inte. Personligen anser jag det vara ett spel som inte är komplicerat och inte speciellt ansträngande. Körde en runda Quake Champions efter att ha lirat CoD en stund och ja, det är som natt och dag men så är CoD ingen arena shooter :>

Använder inte g-sync i fps spel, men körde också på PC och har inte haft några problem alls. Blir att spela hela eftermiddagen tills dom stänger ner betan ganska säker på att det blir ett köp om inte WoW/BF5 håller mig upptagen

Gen
Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Använder inte g-sync i fps spel, men körde också på PC och har inte haft några problem alls. Blir att spela hela eftermiddagen tills dom stänger ner betan ganska säker på att det blir ett köp om inte WoW/BF5 håller mig upptagen

Brukar du sätta på och stänga av G-sync beroende på spel?

Okej, kanske var något skumt hos mig. Det där "flytet" man känner när spelet bara glider fram är ju en speciell känsla, som jag tex i jämförelse känner när jag lirar QC.

Edit : Är nog detta jag saknade

Citat:

"Download the Nvidia GeForce 398.98 hotfix driver as released by NVIDIA. It fixes stability issues with LA Noire VR and resolves a a stutter issue for some configurations in the Call of Duty Black Ops 4 Beta."

Medlem

Jag är en av de som faktiskt var rätt nyfiken på att spela men tittade på när Shroud spelade det och kände mig rätt "mätt" efter 20 minuter. Jag har rätt kul med de 3 spelen jag kör just nu. (FFXIV, Destiny 2 och Monster Hunter World.)

MH:W har precis kommit ut så det finns gott med saker för mig att göra där.
FFXIV får 4.4 i September och jag har, igen, mycket att göra där också.
Destiny 2 har jag just nu skitroligt i (konstigt nog) och Forsaken som kommer ut nästa månad ser jag mycket fram emot. (spelar dock Destiny 2 lite väl hjärndött, det är skönt för mig att slappna av i.)

Ett fjärde spel vore...mycket.

Geeks Gaming

Så kört detta spelet några timmar nu...
Säger bara: Vad har hänt med mitt kära Call of duty?
När Call of duty 1,2, 4, Waw och Bo1va populära och någon hade snackat skit om dom så hade jag lätt kört roshambo för att motbevisa.

2018 och vi får detta? 9 år sedan Mw 2 kom och förstörde serien och dom har fortfarande inte lyckats balansera ut SMGs.
Ja dom har gjort förbättring sedan Bo3 och tagit bort alla som flyger runt överallt.
De har blivit one shot kill the game. Och ingen rekyl alls i något av vapnen. Point and klick enbart. Och då hade jag inte låst upp ett skit till vapnen.

Sorry men de går inte längre att försvara vad CoD har blivit. "De är gjort för konsoler" No Sh*t. Dom behöver all hjälp dom kan få med one shot kill vapen och ingen rekyl. Massa killstreaks.... För varför har skill?

Och detta inte på tal om: Inga servrar för PC, Enbart 10 spelare per match(Just nu), Ingen game browser, 600kr DLC pass med enbart ett fåtal kartor och egentligen inget nytt, Ingen möjlighet att köpa separata dlc's, ingen möjlighet att välja vilka kartor du vill spela så köper du dlcn så kan det gå flera rundor innan du ens får spela dom, tråkigt lobby system som så vanligt kommer bara TDM och DOM vara spelbart då teamplay antagligen är en dlc dom inte vill släppa...

Sorry va tvungen att ranta lite då dom totalt har förstört min favoritserie.

Gen
Medlem

@Jinxswe: Kan man se antal spelare online? Det visste jag inte.

Geeks Gaming

@Gen: Sorry lite felskrivning av mig... va menat per match

Medlem

Jag körde nyligen CoD Modern Warfare 2 igen på Xbox 360! Så sjukt bra! CoD var bäst på Xbox 360 tiden när allt vara så basic. Önskar CoD kunder återgå åt det enklare hållet igen med bra story!

Medlem

Har förbokat det, och spelade pc-betan igår.
Men det är alldeles för snabbt och repetitivt.
Skulle gärna velat haft en story för singelplayer.


signatur

autograph

1
Skriv svar