Blizzard byggde Battle for Azeroth "som om det vore sista expansionen"

Robot
Blizzard byggde Battle for Azeroth "som om det vore sista expansionen"

Att detta vore slutet för World of Warcraft är däremot en högoddsare.

#battle-for-azeroth, #blizzard-entertainment, #world-of-warcraft


Medlem

Fråga: Vad betyder lågoddsare?

Svar: favorittippad tävlingsdeltagare (speciellt trav- eller galopphäst), kandidat till en befattning eller dylikt; händelse som inträffar med stor sannolikhet

Skribent

Angående omröstningen så har jag väl tekniskt sett aldrig slutat, utan mer tagit många långa pauser. Däremot lade jag alla raid-ambitioner på hyllan i och med Cataclysm, samt lämnade den guild jag härjat runt med sedan vaniljdagarna. Så om inte annat var det i den expansionen som jag gick in i casual-läget och slutade vara den hängivna WoW-spelare jag var förut.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Aha så istället för en veckas time gate så är det nu 1 månad om vi följer standard Blizzard game design-tänk.

Medlem
6 timmar kvar

snart dax!! 6 timmar till!!

Avstängd

PvP dubbel charge på Warrior är nödvändigt och anpassa andra klasser till det. Demon hunter borde ge mer skada med vapen.

Avstängd
Skrivet av Quiz:

snart dax!! 6 timmar till!!

Hur räknar du då? BFA går väl live 19:00 imorrn (14/08) ?

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Hur räknar du då? BFA går väl live 19:00 imorrn (14/08) ?

Nej? 00:00 på tisdag

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Aha så istället för en veckas time gate så är det nu 1 månad om vi följer standard Blizzard game design-tänk.

Ja det är bättre, då hinner man få upp fler chars än tidigare. Skitskönt att inte behöva stressa!

Medlem

Tror inte herr Eriksson vet vad en lågoddsare är


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv

Påbörjade WoW för några månader sedan men insåg hur jag mycket jag hade missat från av Mists of Pandaria, Warlords of Draenor innan jag kom tillbaka till Legion och förstod att ja var tvungen att grinda ganska hårt för att få tillgång till flying mount i Legion till att börja med.

Att spela lite casual i WoW är för mig inte möjligt eftersom det innebär "några" timmar per gång om man överhuvudtaget skall uträtta något vettig på sikt.. och så började jag jämföra med hur extremt mycket tid man helt plötsligt kunde få i FPS på samma tid eller tom mindre.. Det va för mig WoW!

Har spelat WoW sedan vanilla och gjort en del pauser från och till, men har också har alltid lirat någon form av fps (Quake). Med detta menar jag nog att WoW är ett avslutat kapitel, och det är nog lika bra det med för jag gillar inte riktigt utvecklingen av WoW de senaste expansionerna.. Så av alla goda minnen man har från WoW så får de stanna kvar i hjärnbalken och så passar jag på att önska alla Er andra som går vidare med Battle for Azeroth lycka till! ^_^

Medlem

Har kört sedan Vanilla, dock slutade jag att Raida i Cata. De senaste 10 åren har man bara kört lite LFR och levlat lite alts. Personligen ser jag faktiskt fram emot denna expansion.

Medlem

Spelade någon timme i legion, sen lessnade jag igen.
Tror inte det blir något mer.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Slutade just före burning crusade
Hehe


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Så detta blir slutet för WoW? Härligt, då kanske de kan skapa ett modernt MMO istället.

Medlem

Började för en vecka sedan..

Medlem

Låga odds: Hög chans.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

länge funderat på börja igen. spelade enormt möe förr as möe sköna minnen..men varje gång jag ser wow i dag blir jag bara trött och saknar dom gammla fina dagarna


signatur

New life, New hope

Medlem

Slutade väl aldrig att spela helt och hållet. Taggade ner flera steg från seriös spelare till väldigt casual i samband med Pandaria. Sedan dess blir det lite då och då. Kommer vänta några veckor innan jag loggar in på BFA.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zakkkke:

Fråga: Vad betyder lågoddsare?

Svar: favorittippad tävlingsdeltagare (speciellt trav- eller galopphäst), kandidat till en befattning eller dylikt; händelse som inträffar med stor sannolikhet

Den här trav(bamse)ponnyn tänkte tokigt. Fixat!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har spelat vanilla och alla expansioner från och till sedan hösten 2005. Det bästa med WoW är att det har vuxit upp och mognat tillsammans med mig. När jag började spela var jag en högstadieelev med mycket fritid och lite ansvar, så det fanns en hel del tid till övers för vanilj-WoW, vilket behövdes om man skulle ha en chans att ta sig till endgame och få lite fet epic loot.

Nu när jag närmar mig 30, med heltidsjobb, eget hem och all sorts ansvar, kan jag ändå uppleva allt innehåll fast jag bara besöker Azeroth ett par timmar varje kväll, och det känns trevligt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

fan på tiden att WoW dör så många miljoner pers får sina liv tillbaka skulle jag säga 100 miljoner pers som får sin första flickvän inom år efter spelet läggs ner


signatur

//monster

Medlem

Jag började när Legion släpptes, har tagit en liten paus pga andra spel men börjar nog igen nu. Subben tickar på och jag köpte nya expansionen för ett ganska bra tag sen.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Så detta blir slutet för WoW? Härligt, då kanske de kan skapa ett modernt MMO istället.

Du menar som ett av alla wowdödare som kommit under åren? Det finns inget som heter modernt MMO.
Alla ”nya” mmos bygger ju på precis samma grundsten sen typ Ultima. En trött kommentar av ett troll som försöker göra sig hörd när han egentligen bord sova några extra timmar för självsäkerhetens skull.

Inaktiv
Skrivet av adrii:

Du menar som ett av alla wowdödare som kommit under åren? Det finns inget som heter modernt MMO.
Alla ”nya” mmos bygger ju på precis samma grundsten sen typ Ultima. En trött kommentar av ett troll som försöker göra sig hörd när han egentligen bord sova några extra timmar för självsäkerhetens skull.

Ultima? Haha

Nej ditt trötta troll, jag syftar på att FZ skrev att denna expansion med stor sannolikhet blir den sista.
Du som själv har levt under en sten de senaste 14 åren tycker man borde ha fått sova nog, men det innebär bara att du har missat hela utvecklingen i MMO-världen. Den teknik som WoW bygger på hör till det förgångna och spelen har för längesedan utvecklats förbi det gamla receptet.

1
Skriv svar