Vikingaröjaren Rune alphatestas i veckan

Robot
Vikingaröjaren Rune alphatestas i veckan
FM-guru
F.d. Sisyr

Finns det inte redan ett vikingaspel vid namn Rune? Har för mig att jag lirade det som barn.

EDIT: Kom på att det finns något som heter "google", och jo, visst släpptes Rune år 2000 - av samma utvecklare som gör detta spel. Tufft, nu blev man lite intresserad.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns det inte redan ett vikingaspel vid namn Rune? Har för mig att jag lirade det som barn.

EDIT: Kom på att det finns något som heter "google", och jo, visst släpptes Rune år 2000 - av samma utvecklare som gör detta spel. Tufft, nu blev man lite intresserad.

Finns ett annat vikingaspel som släpptes 2018 och heter God of War oxå... 😂😂😂

Medlem

När det tidigare spelet släpptes och man var lite mindre begåvad gällande engelskan kallade vi i kompisgänget det helt enkelt Rune. Allttså, som det svenska namnet Rune.

Old habits die hard, kom på mig själv att läsa det just så nu också. Doh!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

När det tidigare spelet släpptes och man var lite mindre begåvad gällande engelskan kallade vi i kompisgänget det helt enkelt Rune. Allttså, som det svenska namnet Rune.

Old habits die hard, kom på mig själv att läsa det just så nu också. Doh!

Haha, kan känna igen mig. C&C Red Alert blev "rödalört"...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gen
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Haha, kan känna igen mig. C&C Red Alert blev "rödalört"...

När en polare skulle beskriva spelet "Link: Four Swords" blev det "Link, Får Svörds"

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Haha, kan känna igen mig. C&C Red Alert blev "rödalört"...

Haha, Rädda Lört blev det här. Vi lyckades aldrig rädda honom.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Store starke Rune

eld
Medlem

Jag är mer förvånad över att human head studios fortfarande är igång, trodde de gick ner efter att bethesda stängde ner prey 2

Medlem
Skrivet av Gen:

När en polare skulle beskriva spelet "Link: Four Swords" blev det "Link, Får Svörds"

Det är inte lätt

Skrivet av smuts:

Haha, Rädda Lört blev det här. Vi lyckades aldrig rädda honom.

Se där


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ursäkta? Hur har jag missat detta!!


signatur
Medlem

Armar ska huggas och mjöd ska drickas!
första spelet var riktigt kul på lan, hoppas denna får en multiplayer på samma nivå!

Medlem
Skrivet av eld:

Jag är mer förvånad över att human head studios fortfarande är igång, trodde de gick ner efter att bethesda stängde ner prey 2

Jag trodde också det. Om man tittar på Wikipedia om dem, så är det 6 långa år mellan Prey och nästa spel som blev ett android-spel. Men efter det verkar de kommit igång och släppt lite portar, fram till nu då. Går ej att få mer info från deras hemsida. Men tippar på att de i princip lade ner när Prey 2 åkte i papperskorgen, men ägaren och ett fåtal anställda blev kvar och så har de byggt upp företaget igen.
För att gå lite off topic så var Prey ett riktigt bra spel back in the day. Gillade storyn starkt, och grät en skvätt när man tog livet av näst sista bossen. Ni som spelat vet varför

Jag tror jag är under nån sorts NDA här genom att ha spelat alfan innan men ...jäklar vad jag blev besviken

Älskade RUNE, och har följt det här sen det annonserades, tyvärr efter 2 alfa tester så slutar jag engagera mig och hoppas det ordnar upp sig till launch


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar