Digital Foundry analyserar grafiken i Red Dead Redemption 2-filmen

Robot
Digital Foundry analyserar grafiken i Red Dead Redemption 2-filmen

Grafikexpeterna djupdyker i en 4K-upplöst fil direkt från Rockstar - fångad på Playstation 4 Pro.

#digital-foundry, #red-dead-redemption-2, #rockstar


KoP
Medlem

Vore intressantare med en titt på Xbox One X versionen. Hoppas dom får till en sådan också.

Medlem

Utan att vara analytisk alls: Längtar!

Hur när vad törs man hoppas på en recension? I samband med releasen eller kommer det före?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Jag tycker inte att det var så våldsamt imponerande rent grafiskt, men med tanke på hur stort spelet lär vara ser det bra ut.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det var ju oerhört imponerande om man ska jämföra med andra spel av den storleken, och specifikt utifrån genren i fråga.
Kommer nog sopa banan med konkurrenterna sin ragdollfysik och väldetaljerade värld.

Medlem

Visst är det imponerande och sånt, men ibland undrar jag om folk inte har bättre för sig. Vem bryr sig förutom som har den extreme hårdvaran....
För mig gäller "så länge det funkar...". Har ändå inte 4k, skulle tex hellre vilja se en trailer på en vanligt PS4, utan tjafs om fps, etc.
Det är vad det är, om man tex klagar på att det är 30 istället för 60 så blir det iaf enbart 30 (i detta fall).

Medlem

@Rh3nium:
Fast i mitt fall, och en hel del andra av dem i mitt umgänge så är det helt andra bullar.
Jag har en PS4 Pro, en 4k rdy setup till datorn, skärm+tv som motsvarar och i mitt eget fall också en Xbox One och en Switch.
Men förutom de sista två är det väldigt vanligt för dem som verkligen har gaming och teknik som hobbies att de har en liknande, ganska så komplett setup.

Det handlar väl om hur casual man är i sitt gibbande. Sen är jag rätt gammal och så är mina vänner. Ju äldre man blir desto mer pengar tenderar man att tjäna, och alltså ha en bättre ekonomi.

Man får ju inte ut nånting utan iaf 1440 / 4K, och möjlighet att maxa inställningar i dag.. Då skulle spelet nästan lika gärna kunnat släppts för 6-8 år sen för motsvarande grafik, upplösning och flyt. Om man spelar på minimum i dag riskerar man starkt att det går ut över upplevelsen med lagg och glitchar. (min egna åsikt)
I min bok är det gränsfall att ens spela på 1080p med högsta settings, även om det förstås "fungerar".

Medlem
Skrivet av zumo:

@Rh3nium:
Fast i mitt fall, och en hel del andra av dem i mitt umgänge så är det helt andra bullar.
Jag har en PS4 Pro, en 4k rdy setup till datorn, skärm+tv som motsvarar och i mitt eget fall också en Xbox One och en Switch.
Men förutom de sista två är det väldigt vanligt för dem som verkligen har gaming och teknik som hobbies att de har en liknande, ganska så komplett setup.

Det handlar väl om hur casual man är i sitt gibbande. Sen är jag rätt gammal och så är mina vänner. Ju äldre man blir desto mer pengar tenderar man att tjäna, och alltså ha en bättre ekonomi.

Man får ju inte ut nånting utan iaf 1440 / 4K, och möjlighet att maxa inställningar i dag.. Då skulle spelet nästan lika gärna kunnat släppts för 6-8 år sen för motsvarande grafik, upplösning och flyt. Om man spelar på minimum i dag riskerar man starkt att det går ut över upplevelsen med lagg och glitchar. (min egna åsikt)
I min bok är det gränsfall att ens spela på 1080p med högsta settings, även om det förstås "fungerar".

Det förstår jag - men vi pratar här om ett konsol spel - så kommer du att inte köpa enbart för att det inte är 60fps? Antagligen inte. På PC är det en annan fråga (tänk tex Monster Hunter), men ändå. Jag har varit många år särskilt på PC sidan "alltid" på fronten, men även med en god ekonomi så börjar man bli trött, för att det blir ju ändå alltid ngt nytt; och av den statistik som man ser "här och där" är ju tex 4k snarare ett undantag.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Rh3nium:
Fast i mitt fall, och en hel del andra av dem i mitt umgänge så är det helt andra bullar.
Jag har en PS4 Pro, en 4k rdy setup till datorn, skärm+tv som motsvarar och i mitt eget fall också en Xbox One och en Switch.
Men förutom de sista två är det väldigt vanligt för dem som verkligen har gaming och teknik som hobbies att de har en liknande, ganska så komplett setup.

Det handlar väl om hur casual man är i sitt gibbande. Sen är jag rätt gammal och så är mina vänner. Ju äldre man blir desto mer pengar tenderar man att tjäna, och alltså ha en bättre ekonomi.

Man får ju inte ut nånting utan iaf 1440 / 4K, och möjlighet att maxa inställningar i dag.. Då skulle spelet nästan lika gärna kunnat släppts för 6-8 år sen för motsvarande grafik, upplösning och flyt. Om man spelar på minimum i dag riskerar man starkt att det går ut över upplevelsen med lagg och glitchar. (min egna åsikt)
I min bok är det gränsfall att ens spela på 1080p med högsta settings, även om det förstås "fungerar".

Fast nu blev det.väll lite fel.
Alltid köra på minimum är ju det som garanterar bäst flyt och minnst lagg.och glitchar
I övrigt håller.jag med dig.
Alla bra spel blir bättre om det även ser och låter bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För er som är mer intresserade av att titta på trailern i 4K med ultrahög bitrate går det att ladda ner trailern på Gamersyde. Det är samma källfil som DF hade tillgång till i denna nyhet. Finns som torrent.

"Official english version in 4K with a whopping bitrate (~66Mbps) added."
https://www.gamersyde.com/news_gameplay_of_red_dead_redemptio...

Medlem

@Molotov:
Ja, det är fallet OM man har en kapabel dator.
Om man dansar på minimum kraven för att man inte vill lägga pengar på en dyrare utrustning, så kan jag garantera att många av dagens spel är väldigt glitchiga, kraschar eller knappt startar. FPS-drop får en helt ny innebörd i den frågan.

Men det är såklart om nån har en taskig setup som knappt ens på pappret orkar med, då är det inte säkert alla gånger att low specs garanterar ett gott flyt. Att möta minimum är i dag ingen garanti på hög fps eller snygg grafik. Det är en garanti att spelet skall gå att starta. Recommended däremot garanterar det förstnämnda.
Däremot om den pallar medium, eller högre, såklart den flyter bättre på low exempelvis.

Sen är ju det svårt t,ex jämföra spel som CS eller LoL som är åtskilliga år, och inte ens vid launch krävde något speciellt av en dator. De belastar ju knappt en 10 år gammal burk liksom.
Prövar man köra The Witcher 3, nya Battlefield, Assassins Creed Origins eller någon annat singleplayerbaserat spel, och det blir stor skillnad. Det begränsar upplevelsen rejält.

Medlem

enligt digitalfoundry så körs spelet inte i 4k utan 1920x2160.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Molotov:
Ja, det är fallet OM man har en kapabel dator.
Om man dansar på minimum kraven för att man inte vill lägga pengar på en dyrare utrustning, så kan jag garantera att många av dagens spel är väldigt glitchiga, kraschar eller knappt startar. FPS-drop får en helt ny innebörd i den frågan.

Men det är såklart om nån har en taskig setup som knappt ens på pappret orkar med, då är det inte säkert alla gånger att low specs garanterar ett gott flyt. Att möta minimum är i dag ingen garanti på hög fps eller snygg grafik. Det är en garanti att spelet skall gå att starta. Recommended däremot garanterar det förstnämnda.
Däremot om den pallar medium, eller högre, såklart den flyter bättre på low exempelvis.

Sen är ju det svårt t,ex jämföra spel som CS eller LoL som är åtskilliga år, och inte ens vid launch krävde något speciellt av en dator. De belastar ju knappt en 10 år gammal burk liksom.
Prövar man köra The Witcher 3, nya Battlefield, Assassins Creed Origins eller någon annat singleplayerbaserat spel, och det blir stor skillnad. Det begränsar upplevelsen rejält.

Jag missuppfattade dig att du menade minimumkrav och inte low på inställningar

Men jag tycker att idag är spec krav som tillverkarna ger ut helt åt skogen.
Dom tar typ bara hänsyn till vad som senast kom ut i hårdvara inte vad som i verkligheten fungerar då framförallt på cpu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar