Pokémon till 3DS

Medlem
Pokémon till 3DS

Hej!
Jag har aldrig tidigare lyckats komma in i Pokémon-spelen även om jag gillar RPG överlag och älskade tv-serien som liten.
Testade nyligen "special demo version" av Pokémon Sun/Moon, då jag hört på många håll att detta är de bästa spelen hittils i serien och blev faktiskt riktigt hype på att köpa fulla versionen.

Min fråga är nu då:
Ska man köpa vanliga spelen eller Ultra-versionerna?
Och hur väljer man mellan Sun och Moon?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Moderator | Testpilot

Ultra versionerna är uppdaterade versionen av vanliga Sun and Moon så kan du få tag på dem är det ju att föredra.

Skillnaderna mellan dem är oftast bara att det finns olika Pokemon att fånga. Möjligen att du slåss mot ett annat ont Pokemon gäng i spelet men det är inte något som spelar större roll. Pokemon som inte finns i ena spelet kan du ju givetvis byta till dig via spelets onlinetjänst om det skulle vara någon speciell du vill ha som inte finn i ditt spel.

I slutändan spelar det verkligen ingen roll vilken du väljer mellan Sun and Moon, men försök få tag på Ultra versionerna av dem då de är uppdaterade och har lite mer content i spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ultra versionerna är uppdaterade versionen av vanliga Sun and Moon så kan du få tag på dem är det ju att föredra.

Skillnaderna mellan dem är oftast bara att det finns olika Pokemon att fånga. Möjligen att du slåss mot ett annat ont Pokemon gäng i spelet men det är inte något som spelar större roll. Pokemon som inte finns i ena spelet kan du ju givetvis byta till dig via spelets onlinetjänst om det skulle vara någon speciell du vill ha som inte finn i ditt spel.

I slutändan spelar det verkligen ingen roll vilken du väljer mellan Sun and Moon, men försök få tag på Ultra versionerna av dem då de är uppdaterade och har lite mer content i spelet.

All right. Tack för svar!
Jag kör helt digitalt på 3DS och såg att vanliga och Ultra-versionerna har samma pris så då blir det ju helt klart Ultra. Tänkte mest ifall man borde ha spelat vanliga innan.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Moderator | Testpilot
Skrivet av apapest:

All right. Tack för svar!
Jag kör helt digitalt på 3DS och såg att vanliga och Ultra-versionerna har samma pris så då blir det ju helt klart Ultra. Tänkte mest ifall man borde ha spelat vanliga innan.

Ingen fara!

Näe det behöves inte då det är samma spel i grunden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är också nyfiken på dem. Har tagit mig en bit i Pokémon Y, men jag är inte lika hooked som jag blir av red & blue. Känns mer likt Diamond & Pearl till DS och de är jag rätt klar med. Vad kommer att kännas mest fräscht med Moon & Sun jämfört med X & Y?

Avstängd
Skrivet av emiloberg:

Jag är också nyfiken på dem. Har tagit mig en bit i Pokémon Y, men jag är inte lika hooked som jag blir av red & blue. Känns mer likt Diamond & Pearl till DS och de är jag rätt klar med. Vad kommer att kännas mest fräscht med Moon & Sun jämfört med X & Y?

Inget behov av av HMs (fler platser för vanliga Moves då i varje PKMNs Moveset), komplett 3D-miljö och 3D-styrning istället för mer begränsade riktningar i styrningen i X&Y, ett nickande åt PKMN-Snap.

Dock får du vara beredd på 100% handhållning i Sun&Moon. Jag vet inte om detta är lika i UM&US, men troligen. Det är något jag avskyr med de senaste PKMN-spelen: att de har blivit så jävla "överdrivet n0_ob/barnvänliga". Fast ja, det började endast i Sun&Moon.

Jag hoppas på att Gen8 blir mer renodlat PKMN-spel där du måste läsa och komma ihåg vad som sägs för att ta dig vidare trots att det troligen kmr att vara en hel de linjärt, och att Pokémon Go Eevee/Pikachu kör med sin överdrivna handhållning åt noobs som inte kan navigera ut en "go here"-karta.

Medlem

Ok! Låter som ett spel jag kan ge en god chans när jag råkar impulsköpa det i brist på annat. Nintendo får släppa "everyone's a winner"-tjafset helt enkelt. Tack för info!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av emiloberg:

Jag är också nyfiken på dem. Har tagit mig en bit i Pokémon Y, men jag är inte lika hooked som jag blir av red & blue. Känns mer likt Diamond & Pearl till DS och de är jag rätt klar med. Vad kommer att kännas mest fräscht med Moon & Sun jämfört med X & Y?

Jag spelade de två första generationerna väldigt mycket back in the day, även lite ruby/sapphire. Sen tog jag en lång paus och hoppade över pearl/diamond, Black/White 1/2 och för några år sen köpte jag Y, vilket jag uppfattade som en homage och nästan rip-off av röd/blå. Detta var för mig den perfekta titeln att komma tillbaka till pokemon med.

Sun/Moon bryter många konventioner, vilket jag tycker är synd, men väldigt bra spel, men skulle nog fortfarande säga att X/Y är mina favoritspel bland 3DS-pokemonspelen. Sun/Moon är ett mycket mer storydrivet pokemonspel än X/Y, vilket många hyllar. Story är inte mitt fokus när det kommer till pokemon, så därför håller jag mig gärna till X/Y.

Hoppas du hittar ett pokemonspel som du tycker om


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Jag kan uppskatta story, men gameplay är mycket viktigare. Låter som att jag inte behöver stressa mig igenom Pokémon Y för att börja spela de nyare. Får väl köpa det begagnat när folk tröttnat på det

1
Skriv svar