Bärbar för videoredigering i 4k

Medlem
Bärbar för videoredigering i 4k

Hej!

Jag söker tips på bra bärbara dattorer som presterar bra vid videoredigering i 4k. Ibland rätt stora projekt. Kan det hållas inom en hyffsad budget uppskattas också. Tacksam för tips på modeller att kika på!

Medlem

https://www.apple.com/se/shop/buy-mac/macbook-pro/15-tum

Ja jag vet att priset är ganska saftigt, går att gå ner till 13" om det är så men de tester jag läst (google) så funkar den riktigt bra för just de du ska ha den till. Själv tycker jag det är värt att lägga pengar på bra verktyg, går även köpa förra årets pro för hyffsad peng men är inte alls samma prestanda, du får vad du betalar för. Hade du kunnat tänka dig en stationär hade jag rekommenderat iMac eller sätta ihop en bra Windows dator (som antagligen blir billigast).

Finns säkert många som har andra jätte bra tips på bärbara datorer som kör windows som är betydligt billigare och det är säkert jätte bra datorer men själv föredrar jag mac (dvs jag orkar inte med något tjaffs om att mac suger och är dyra osv för jag har min åsikt och du får ha din).


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gnällkuk

Ska man lägga storpengen för att få en kraftig maskin runt den prisklassen så känns det ju som om du får klart mer om du istället kör PC?

https://www.proshop.se/Baerbar/HP-ZBook-15-G5-Mobile-Workstat...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

mac är inte o tänka på


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Frågan är vad använder du för program idag för video redigering.
Är det Adobe serien så är valet enkelt då är det en windows burk du ska ha. Men är du van vid t:ex Final cut spelar det ingen roll mera än att du får mera hårdvara för samma peng som mac.
Sen är frågan om den ska vara bärbar eller "släpbar".
I släpbara kategorin så kan du i princip ta vilken spel maskin som helst med en i7 propp och ett Nvidia grafikkort. Disk utrymme på släpbara/bärbar kan vara ett problem men antar att det blir något externt med usb 3,0.

Inaktiv

Mac är bra om du vill betala 1.5 gånger pengarna för samma hårdvara men (subjektivt) betydligt snyggare yttre sen är väl även operativsystemet lite av en smaksak. Personligen hade jag valt en Windows-laptop med motivering vad man får för samma peng.

1
Skriv svar