Project Hardcore utvecklades av Dice 1994 – släpps först 2019

Robot
Project Hardcore utvecklades av Dice 1994 – släpps först 2019

Det bortglömda spelet får en chans på marknaden.

#dice, #project-hardcore, #strictly-limited


Medlem

Ser lite ut som en ripoff på Turrican faktiskt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tråkigt att det bara kommer till PS4/Vita. Hade gärna köpa detta på exempelvis GOG, känns som om det skulle passa alldeles utmärkt där.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Hade köpt det om det hade kommit till Mega Drive eller Amiga.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Håller med både Ankh och smuts. Ser mysigt ut.

Det där med extremt begränsade utgåvor och inga reprints låter dock som en väldigt dålig affärsidé och ett väldigt bra sätt att få sina produkter piratkopierade.

Medlem

Hette dom inte Digital Illusions och gjorde flipperspel då?

Medlem

@sebrock: Sure did


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av sebrock:

Hette dom inte Digital Illusions och gjorde flipperspel då?

Underbara flipperspel! De flesta digitala flipperspel känns ganska svaga i jämförelse.

ser intressant ut faktiskt .. sällan jag får en anledning att säga ngt positivt om nya spel..

@sebrock: jo men det hetter dom väl än Digital Illusions CE AB bara en förkortning, DICE

ELF
Medlem

En GOG release hade som sagt varit mysig. Ser så där härligt retro ut.

Undrar förövrigt hur mycket av spelet som redan var färdigt när de plockade fram det. Gissar dock att det fick skrivas om då det troligtvis var skrivet för annan plattform.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av sebrock:

Hette dom inte Digital Illusions och gjorde flipperspel då?

Skrivet av WestManiaC:

@sebrock: jo men det hetter dom väl än Digital Illusions CE AB bara en förkortning, DICE

EA Digital Illusions CE AB för att vara korrekt. De är ett dotterbolag och fullägt av EA.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är ju Turrican...

KoP
Medlem

Ser mysigt ut så lär bli ett köp då man har spelat alla gamla Digital Illusions lir på den gamla goa tiden.

Och när dom ändå håller på kan dom göra en remake/portning utav Benefactor ifrån 1994.
Kanonspel!

https://youtu.be/jjlo6l8NzR0

Medlem

Någon som har någon insider info när det kommer gå att förbeställa det?

Medlem

Första spelet jag kommer att tänka på är Turrican, verkar som jag inte var ensam om det=). Tja det ligger helt klart rätt i tiden att släppa ett sådant här spel, dagens spel är ofta allför enkla och det är mest indiespelen som erbjuder svårare spel. Men med spel som Dark Souls, Witcher och kommande Cyberpunk 2077 (struntar helt i vilken vy spelet har så länge som det passar spelet och det är bra, från det jag sett än så länge har det potential att bli riktigt, riktigt bra) som bara säljer mer och mer ex så verkar det som det abslout finns en marknad för svåra spel (för att inte nämna alla framgångar som Activision haft med Spyro och hur bra Cuphead verkar ha sålt).

Ser att jag inte är den enda som minns Benefactor, ett spel som Dice gjorde och som var riktigt underhållande, på den tiden då DICE gjorde annat än bara Battlefield (som deras racing spel).

Medlem

Att det liknar Turrican gör mig bara mer intresserad!

1
Skriv svar