3 Lovande 2d plattforms spel

Releasehästryttare
3 Lovande 2d plattforms spel

Ville visa upp 3 lovande 2d plattformare som kommer till pc då jag fick inspiration från dagens https://www.fz.se/nyhet/277532-atmosfariska-inmost-annonserat tråd.

The Messenger - 30 Augusti

As a demon army besieges his village, a young ninja ventures through a cursed world, to deliver a scroll paramount to his clan’s survival. What begins as a classic action platformer soon unravels into an expansive time-traveling adventure full of thrills, surprises, and humor.

NYKRA - 2018

You arrived from the outer realms of our dimension, asking unanswerable questions. You came seeking something the Heptaverse has been afraid of for millennia. You don't know who you are, or how you got here. So tell me, Keu, what's your purpose?

Flynn: Son of Crimson - 2019

Traverse a beautifully hand crafted world and unearth the mysteries of a dark past in this fast paced 2D action platformer with metroidvania elements.

Tycker alla 3 ser grymt lovande ut, men vad tycker ni, nått av dessa spelen ni kan tänka er att lira?

#nyhetstips

Moderator | Testpilot

Riktigt taggad på The Messenger.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Riktigt taggad på The Messenger.

Aldrig hörtalas om det förut, såg riktigt nice ut.

phi
Medlem

Får Ninja Gaiden-vibbar av The Messenger.

Medlem

Ser ut som tre lovande titlar vilka helt gått mig förbi, tackar för dessa tips @Devan .

Mest intressant för egen del tycker jag "NYKRA" verkar vara. Stämningsfullt och förhoppningsvis en bra story.

"The Messenger" ser ju i princip ut att vara "Ninja Gaiden - 2018 Edition", vilket även det lovar gott.

Releasehästryttare

@Guybrush82:

Grävde lite mer i NYKRA ikväll och tydligen finns ett demo för spelet jag inte testat, så om det är nån som vill testa så finns det här: https://endesga.itch.io/nykra-demo

Mer info om spelet:

Medlem

@Devan: En gratis demo kan man ju inte tackar ner till. Har laddat ner den och förhoppningsvis får jag tid i morgon att testa det. Tackar för tipset.

Medlem

Visst, de ser trevliga ut. Men tycker det kommer lite väl många 2D-platformers nu för tiden.

Releasehästryttare
Skrivet av Fr0gg0.:

Visst, de ser trevliga ut. Men tycker det kommer lite väl många 2D-platformers nu för tiden.

Ja, denna månaden har varit galet många, är i slut tamparna själv på Deaths Gambit just nu, får se till att klara det innan The kings bird kommer ut om 3 dagar.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Alla ser riktigt lovande ut! Tack för tipsen!

The Messenger har jag följt ett tag, men de andra två var nya för mig.

2D-plattformsspel är en av mina favoritgenrer, framförallt de av Metroidvania-typ. Så det är kul att indieföretagen tagit på sig att vårda och förädla denna härliga genre!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Har inte hört om något av dem, men jag ser fram emot allihop! Nu för tiden spelar jag mest Metroidvania-spel och det går ganska snabbt att få slut på bra spel.

Medlem

Har provat demot av "NYKRA" nu. Det var ganska kort, ca 30 min, men gav en liten försmak av story och gameplay. Storyn är än så länge väldigt diffus, men måste erkänna att den fick mig lite intresserad, och nyfiken på hur den utvecklar sig. Demot innehöll ingen "combat", men jag plockade upp någon form av hammare som man kunde svinga, så antar att den kan komma till användning längre fram. Däremot innehöll demot några små pussel, vilka jag gillade.
Hela "settingen" med den grafiska stilen och musiken tyckte jag påminde lite om den i "Hyper Light Drifter".
Jag är inte helt övertygad om att jag kommer införskaffa detta. Det har hård konkurrens i 2D-plattforms-genren, med bl.a. Dead Cells som jag spelar för närvarande, samt att jag funderar på att testa "Death's Gambit". Men vi får se när det väl släpps.

Releasehästryttare

@Guybrush82: Låter bra, gillar ju pussel i spel själv, Deaths Gambit har i princip inga pussel, det är typ bara gå mellan boss till boss och försöka döda dem, är lite frustrerad på spelet atm dock då jag sitter fast på en boss som är ultra snabb och jag kan inte hitta rätt balans mellan dps och endurance, sen är det andra saker som gör att spelet inte känns så bra, skulle nog rekommendera att man plockar upp det på rea i stället för de 20 euro det ligger på nu.

Medlem

@Devan: Du har bekräftat mina misstankar, samt de omdömen jag läst beträffande "Death's Gambit", vilket gör att jag känner att jag kan vänta lite med det spelet, vilket knappast gör något då det finns/kommer för många bra/intressanta spel i förhållande till min begränsade budget av speltid.

Releasehästryttare

Till er som slagit till på The messenger, vad tycker ni?

Gick precis förbi 10 timmar sträcket på tid lagd i spelet själv och jag har kul med det.

-

25 sep kommer Timespinner (steam,ps4)

Travel back in time to change fate itself, in this beautifully crafted story-driven adventure, inspired by classic 90s action-platformers. Join timekeeper Lunais on her quest for revenge against the empire that killed her family, using time-bending powers to explore a vast, connected world.

Ser ut och kunna bli ett bra meteroidvania lir.

1
Skriv svar