Medlem
PS4 måsten?

Tjabba.
Vad är era favoriter till Playstation? Jag söker exklusiviteter jag har missat under min Xbox-svacka. Jag är en allätare som spelar det mesta, även om mina favoritgenrer är RPG och Shooters, specifikt open world.
Det behöver inte nödvändigtvis gälla spel som tillverkats till PS4, så länge de finns spelbara där.
Jag är en Quisling som har bytt sida och numera agerar dubbelagent mellan Sony och Microsoft.
Därav har jag inte spelat PS exklusiviteterna sedan PS2.

De jag har hunnit avklara hittills är:
Horizon: Zero Dawn
The Last of Us
Uncharted 4
God of War
Infamous Second Son
Yakuza 0

Så om ni kan bidra till mitt spelmissbruk, hit me up fellas plz.

Releasehästryttare

Bloodborne, fool!

Medlem

The Witcher 3 fungerar utmärkt på en PS 4 PRO och är ett måste om du gillar RPG.
Defense Grid 2 är rätt nice.

Medlem
Medlem

Håller just nu på med god of war 3 remastered, riktigt trevligt! Resten av uncharted var också bra tycker jag så värt att kolla upp om du gillade fyran


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Tack!
Bloodborne har jag hört mkt bra om. Det ska definitivt kollas upp.
Witcher 3 och de flesta andra AAA spel som släppts senaste åren till PC/Xbox har jag spelat.
De jag uppgav är spel jag plöjt igenom sen typ April, Maj eller något då jag införskaffade en PS4.
Så jag är främst intresserad av det som är nytt, det vill säga exklusivt till Playstation

Såg nu att GoW 3 fanns i remastered till PS4, det blir definitivt att lägga till i listan, tack!

Medlem

Hujedamig, börjar med Uncharted 4 innan de andra spelen som ändå finns som en remaster-utvåga till PS4. När jag själv körde Uncharted 4 så kände jag att det var en jävla tur att man kört de andra spelen så man uppskattar karaktärerna mer och hur det slutar.

Men annars finns det inte så många andra bra exklusiva spel. Yakuza Kiwami och Kiwami 2 som kommer till vinter.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Vill tipsa om remaken av Ratchet & Clank till PS4. Väldigt bra 3D-plattformsspel som känns fräscht även om det är en remake på ett PS-spel.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Persona 5 är det spelet jag haft roligast med hittills till PS4. Det är så japanskt det kan bli, och fantastiskt roligt.

Fragtjuv

Måste rekommendera Resogun som släpptes på PS4:ans release-dag. Jäkligt kul att plocka fram ibland. Ett riktigt roligt spel i co-op dessutom.

http://m.ign.com/articles/2013/11/13/resogun-review


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Horizon: Zero Dawn
GTA 5

Resident Evil 7 (VR)

Jag kör många bilsimulatorer
F1 2017
Project Cars 2
WRC 7
Dirt 4 & Rally
Gran Turismo: Sport
Assetto Corsa

Medlem

Detroit: Become Human är en underskattad titel som verkligen skiner i sina bästa stunder. Until Dawn är riktigt bra.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Flakmonkey

Beror ju på tycka och smak förstås men jag gillar följande exklusiva titlar utöver de du redan nämnt. Det är inte alla som är mästerverk direkt, men väl värda att spela om man hittar dem för en billig penning. Några är remakes och har du spelat originalen så är det ju ingen poäng i att skaffa dem här och

- Uncharted collection
- Ratchet & Clank
- Infamous First Light
- The Last Guardian
- Killzone
- Shadow of the Colossus

Sen är jag själv sugen på dessa
- Until Dawn
- Detroit
- Gravity Rush 2
- Ni no Kuni 2
- Yakuza Kiwami
- Yakuza 6
- Persona 5

Medlem

Glöm inte att köra expansionerna till Horizon bloodborn och Uncharted 4. Wipeout är helt ok med spec om du missat det helt.

Medlem

UFC 3 är mäkta underhållande tycker jag!

Medlem

Until Dawn är b-skräckis i AAA-format. Fantastiskt i all sin enkelhet.

I övrigt har du redan hunnit beta av alla mina favoriter.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Detroit: Become Human var riktigt bra, från studion bakom Heavy Rain och Beyond: Two Souls.

Ratchet & Clank "reboten" var trevligt också som kom för något år sedan till PS4.

Uncharted: The Lost Legacy som blev ett eget mindre spel efter att det först skulle agera DLC till Uncharted 4.

The Frozen Wild DLC't till Horizon: Zero Dawn var strålande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Mina favoriter är Persona 5, Nier automata och Tales of berseria.

Medlem

Dark Souls-spelen
Bloodborne
Persona 5
Nier Automata

Mina favoriter, även om alla inte är exklusiva. Även hört mycket bra om Tales of Berseria men har inte hunnit köra det än.

SoL
Medlem

Bloodborne är definitivt ett måste. Nioh är också bra. Resogun är ett beroendeframkallande arkadlir så den kan jag rekomendera

Medlem

Mina absoluta PS4 favoriter är
MGSV
Alien Isolation
Gravity Rush Remastered & Gravity Rush 2
The Witcher 3
The Last Guardian
The Last of Us
+samtliga Yakuza-spel.

Medlem

Är nog ensam i hela världen om att gilla The Order: 1886. Spelade när jag köpte mitt PS4 2016 så mästerliga titlar till PS4 saknades då vilket gör att jag kanske inte hade uppskattat The Order lika mycket idag. Men det var oerhört snyggt då, inga loading screens där CGI flöt in i gameplay. Jag satt ofta och bara väntade som en idiot på att cutscene skulle ta slut och så har den varit över i 10 sekunder. Gillade miljöerna, gillade karaktärerna, gillade hela det smutsiga England i härlig steampunk-anda. Hade mer en gärna sett en fortsättning.

Men höjer en varningens finger till att spelet är väldigt kort, en sådär 6-7h kanske, och att det var längesen jag spelade det så ribban för bra spel kan ha höjts sen dess. Men då gillade jag det skarpt i varje fall - även om det självklart hade en hel del brister.

I övrigt kan jag också rekommendera Until Dawn, tyckte det var oerhört underhållande. Annars har du betat av de jag själv spelat/spelar till min PS4.

Alla "Uncharted"-spelen som många nämner, men även "Alien Isolation" tycker jag är ett klart "måste"-spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Slår ett slag för sonic mania. Gillar man de äldre sonic 2d-plattformspelen från sega master system, megadrive/genesis så kommer man garanterat att gilla denna. Kostar inte mycket heller.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Känns ju som att spiderman som kommer nu snart är ett måste.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Horizon
God of War
Last of Us
Uncharted serien

Då klarar du dig långt.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Är nog ensam i hela världen om att gilla The Order: 1886. Spelade när jag köpte mitt PS4 2016 så mästerliga titlar till PS4 saknades då vilket gör att jag kanske inte hade uppskattat The Order lika mycket idag. Men det var oerhört snyggt då, inga loading screens där CGI flöt in i gameplay. Jag satt ofta och bara väntade som en idiot på att cutscene skulle ta slut och så har den varit över i 10 sekunder. Gillade miljöerna, gillade karaktärerna, gillade hela det smutsiga England i härlig steampunk-anda. Hade mer en gärna sett en fortsättning.

Men höjer en varningens finger till att spelet är väldigt kort, en sådär 6-7h kanske, och att det var längesen jag spelade det så ribban för bra spel kan ha höjts sen dess. Men då gillade jag det skarpt i varje fall - även om det självklart hade en hel del brister.

I övrigt kan jag också rekommendera Until Dawn, tyckte det var oerhört underhållande. Annars har du betat av de jag själv spelat/spelar till min PS4.

Det var ett snyggt spel med intressant miljö och karaktärer men själva gameplay kändes inte så bra tycker jag. Att skjuta var något oprecist och långsamt vilket sabbade spelet för egen del. Tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det var ett snyggt spel med intressant miljö och karaktärer men själva gameplay kändes inte så bra tycker jag. Att skjuta var något oprecist och långsamt vilket sabbade spelet för egen del. Tyvärr.

Minns inte att jag hade några problem med just det där faktiskt. Däremot blev jag ofta väldigt irriterad på att de försökt få omgivningen att kännas "öppen" när den egentligen var oerhört linjär. Man kunde få ett vägval, gå vänster, och efter en stund bara komma till en återvändsgränd för att sen behöva vända om och gå höger som är den rätta vägen. Inget fel att spel gör så, men det måste finnas en mer underliggande tanke bakom och inte bara utfyllnad.

Medlem
Medlem

Horizon: Zero Dawn + Expansionen Frozen Wilds
God of War
Uncharted 4 & Lost Legacy
Shadow of the Colossus

Skulle jag i förstahand lägga mina pengar på, i den ordningen!


signatur

Nämen!

12
Skriv svar