Live kl. 18 – Nvidia avtäcker nästa generation grafikkort!

Medlem

monopolpriser,
obefintlig konkurrens tyvärr.

Medlem
Skrivet av WargH:

Mitt alternativ är 'inväntar en vettig prisnivå på nya generationen innan jag byter ut mitt 1080 Ti' .

Tänk på oss peasants med 980Ti!

Helvete.... ~10000kr för ett jävla grafikkort

Men måste ha nytt....

Medlem

Sitter bra på ett 1070, har inte haft ett behov alls att uppgradera än.
Sen att uppgradera till en generation högre är oftast slös på pengar, alltid bättre att uppgradera två generationer högre eller vänta 2-3 år på att köpa de nya.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Tänk på oss peasants med 980Ti!

Helvete.... ~10000kr för ett jävla grafikkort

Men måste ha nytt....

Men köp inte 2080 ti då. 2070 blir billigare.

Medlem

2070 = 499$


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av WargH:

Mitt alternativ är 'inväntar en vettig prisnivå på nya generationen innan jag byter ut mitt 1080 Ti' .

Samma här.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Alltid kul med nyheter på GPU-fronten, det har varit alldeles för länge sedan nu.
Men jösses vad jag saknar den hårda konkurrensen som stundtals varit mellan Nvidia och AMD/ATI.
Bara att se på vad som hänt på CPU marknaden sedan Ryzen lanserades, precis vad som behöver hända på GPU marknaden.

Medlem

Everything you have seen on the net is wrong


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

mja så länge jag kan kötta AAA i 1440p/60fps så är det ingen brådska.

fast sugen blir man


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av matnojje:

Men köp inte 2080 ti då. 2070 blir billigare.

Är 2070 ens bättre än 980Ti?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Är 2070 ens bättre än 980Ti?

De snackar ju om 1180 kort och inte 2070 eller 2080 på live eventet
"allt ni hört på nätet är fel" sa han


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

De snackar ju om 1180 kort och inte 2070 eller 2080 på live eventet
"allt ni hört på nätet är fel" sa han

Drev ju

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Ahh jag borde fattat det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har ett 1080 Ti så en uppgradering ligger långt fram i tiden. Om det inte skulle komma ett g-kort med ett riktigt lågt pris.

Medlem

Synd att förra generationen är såpass mossig att det inte ens skulle kännas värt det vid prissänkningar nu. Får se hur motsvarigheten till 1060 eller 1070 presterar (och vad de kostar) innan jag bestämmer mig.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Där kom 2080 också ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Det kommer släppas många olika versioner av 2080Ti från olika partnertillverkare. När det gäller en så hög kostnad som det verkar handla om (över 10k för ett Ti) så tänker jag vänta tills det kommer ett kort med en kyllösning och klockning som jag tycker är värt pengarna. Både ljudnivå och prestanda. Är inte intresserad av vattenkylning.

Så kommer bli spännande veckor eller månader framöver med alla reviews som kommer komma samt alla rapporter från "Early adopters" som använt korten en stund.

Okeej? Och vad av det du skrev hade nånting med min frågeställning att göra?

Avstängd
Skrivet av Parabellum87:

Pass. Väntar på ett billigare lastgen.

Har inte lust att slänga ut 10 lax för ett kort längre.

10 lax är inte längre mycket i dagens samhälle. För min egen del motsvarar 10 lax att jobba övertid två dagar då jag egentligen skulle varit ledig. Att gå in o jobba en lördag plus en söndag känns inte särskilt tungt för att få ett nytt grafikkort.
Alternativet är att ligga bakfull halva helgen, så wtf? svårt val?

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

10 lax är inte längre mycket i dagens samhälle. För min egen del motsvarar 10 lax att jobba övertid två dagar då jag egentligen skulle varit ledig. Att gå in o jobba en lördag plus en söndag känns inte särskilt tungt för att få ett nytt grafikkort.
Alternativet är att ligga bakfull halva helgen, så wtf? svårt val?

Eller så är det majoriteten av lönen elle csn för andrs.

Avstängd
Skrivet av matnojje:

Eller så är det majoriteten av lönen elle csn för andrs.

Genomsnittslönen i landet är 33 700kr.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Det kommer släppas många olika versioner av 2080Ti från olika partnertillverkare. När det gäller en så hög kostnad som det verkar handla om (över 10k för ett Ti) så tänker jag vänta tills det kommer ett kort med en kyllösning och klockning som jag tycker är värt pengarna. Både ljudnivå och prestanda. Är inte intresserad av vattenkylning.

Så kommer bli spännande veckor eller månader framöver med alla reviews som kommer komma samt alla rapporter från "Early adopters" som använt korten en stund.

Det du säger är dock inte samma sak som att köpa grisen i säcken.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Genomsnittslönen i landet är 33 700kr.

Det är sant men många tjänar mycket mindre eller som sagt går på csn. Medel inkomsten i mitt område är till exempel 13 594kr.

Avstängd
Skrivet av matnojje:

Det är sant men många tjänar mycket mindre eller som sagt går på csn. Medel inkomsten i mitt område är till exempel 13 594kr.

Många tjänar också mycket mer än snittet.

12
Skriv svar