Call of Juarez: Bound in Blood

Robot
Call of Juarez: Bound in Blood

De hårdhudade bröderna McCall går från beskedliga soldater till laglösa kofösare utan moral. Vi hänger med på äventyret och utvärderar.

#call-of-juarez-bound-in-blood


Medlem
FZ testar Call of Juarez: Bound in Blood

Jag gillade första CoJ enormt och jag kan knappt vänta på att sätta tänderna i detta spel.

Medlem

Gillar verkligen inte den stela känslan i CoJ spelen, de stela animationerna osv. Bra recension!

Inaktiv

Låter ju ändå som ett givet köp om man gillar Westernpangare.


signatur

War never changes.

Medlem

"och en handfull blyuppfostrade banditer senare"... haha!

Calle! Det är en ren fröjd för själen att läsa dina geniala recensioner. Du är utan tvekan min favoritrecensent! Vilket vokabulär! Helt fantastiskt!

Btw! Jag köper spelet oavsett!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ja, ibland är jag starkt allergisk mot scriptade spel, ibland inte. Beror kanske på humöret... men jag älskar alltid sandlådespel som är bra gjorda. Undrar om detta spel skulle vara något för mig... hmm...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det blir väl kanske ett köp i alla fall. Har alltid gillat västern men aldrig köpt nåt spel.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Blir helt klart ett köp - mycket väloptimerat spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ja äntligen ett västernlir att lira. Lär ju piska ettan rätt bra!


signatur
Medlem

Ifall det är något så när i kvalité som det första var så är jag mer än nöjd


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det här spelet var en riktig besvikelse... tyvärr. Första spelet tyckte jag var mycket bättre.

Värt o näma är att konsolkänslan är påtaglig.

Medlem

Har också lite blandade känslor efter ha spelat igenom detta. För det första så kan man välja mellan två olika karaktärer men finns egentligen inge som helst anledning att välja Thomas (Killen med lasso och rifleinriktad) förutom att du vill spela hans sida av storyn. Lassot går aldrig att använda någonstans förutom där storyn vill att du ska använda det. Snipern är i såfall det enda men allt är oftast relativt close-combat så Ray med dubbla pickadoller och överlägsen "ultimate" är givet. Sen kan ju även Ray använda rilfe. Sedan är som mycket betonat i recensionen, det finns bara en enda väg att gå och det går aldrig gå vilse för man kan inte gå någon annanstans. Miljöerna ser ut att vara stora och fria, tex i skogsmiljöerna men ändå mitt ute i skogen så är det utmärkt med en relativt "osynlig" väg. Därför var det extra roligt med ett avbrott för free roaming och göra lite som man ville.

Värt att spela men inget klockrent köp för alla.

Medlem

Gillade första spelet så förbokade precis 2:an på CDON. får väl hoppas de lever upp till förväntningarna, blir väl lite skeptiskt kanske när ja läser recensionen och föregående talare =/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Deathwisher:

"och en handfull blyuppfostrade banditer senare"... haha!

Calle! Det är en ren fröjd för själen att läsa dina geniala recensioner. Du är utan tvekan min favoritrecensent! Vilket vokabulär! Helt fantastiskt!

Btw! Jag köper spelet oavsett!

Sådana ord värmer i själen, tack!


signatur
Skrivet av spiken:
Skrivet av Deathwisher:

"och en handfull blyuppfostrade banditer senare"... haha!

Calle! Det är en ren fröjd för själen att läsa dina geniala recensioner. Du är utan tvekan min favoritrecensent! Vilket vokabulär! Helt fantastiskt!

Btw! Jag köper spelet oavsett!

Sådana ord värmer i själen, tack!

Ja det var en toppen recension


signatur
Medlem

Blir ett köp.

Bra och rolig recension förövrigt.

Medlem

Riktigt bra Recension! Jag ska nog försöka testa spelet hos en kompis innan jag köper det. Men det ser relativt lovande ut...

Inaktiv

Tycker spelet är underskattat precis som första.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Bryr mig inte om spelet får en etta eller femma i betyg, detta spel är ett givet köp eftersom jag älskade ettan och om man läser recensionen så låter det lika ettan.

BTW. Spelet är beställt!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av spacetravler:

Har också lite blandade känslor efter ha spelat igenom detta. För det första så kan man välja mellan två olika karaktärer men finns egentligen inge som helst anledning att välja Thomas (Killen med lasso och rifleinriktad) förutom att du vill spela hans sida av storyn. Lassot går aldrig att använda någonstans förutom där storyn vill att du ska använda det. Snipern är i såfall det enda men allt är oftast relativt close-combat så Ray med dubbla pickadoller och överlägsen "ultimate" är givet. Sen kan ju även Ray använda rilfe. Sedan är som mycket betonat i recensionen, det finns bara en enda väg att gå och det går aldrig gå vilse för man kan inte gå någon annanstans. Miljöerna ser ut att vara stora och fria, tex i skogsmiljöerna men ändå mitt ute i skogen så är det utmärkt med en relativt "osynlig" väg. Därför var det extra roligt med ett avbrott för free roaming och göra lite som man ville.

Värt att spela men inget klockrent köp för alla.

Spacetraveller...du menar väl timetraveller? För du måste åkt fram i tiden för att få chans att spela det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Vad har denna ihop med ettan??
Körde bara 1: an på demo o där var man väll nån galen präst som skulle jaga nån yngling så man körde varannat uppdrag.

Rätta mig gärna nu. Och förklara ni som vet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker du fick med alla delar som en recension bör innehålla, bra jobbat!

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad har denna ihop med ettan??
Körde bara 1: an på demo o där var man väll nån galen präst som skulle jaga nån yngling så man körde varannat uppdrag.

Rätta mig gärna nu. Och förklara ni som vet

Detta hör ihop eftersom den galna prästen "Ray" är i denna med, tillsammans med sina bröder. I denna är Ray inte präst utan psykotisk "gunslinger". En riktigt cool story faktiskt.
Läs recensionen!:up:


signatur

aha fattade nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad har denna ihop med ettan??
Körde bara 1: an på demo o där var man väll nån galen präst som skulle jaga nån yngling så man körde varannat uppdrag.

Rätta mig gärna nu. Och förklara ni som vet

Detta hör ihop eftersom den galna prästen "Ray" är i denna med, tillsammans med sina bröder. I denna är Ray inte präst utan psykotisk "gunslinger". En riktigt cool story faktiskt.
Läs recensionen!:up:

Det är en prequel. Inte uppföljare alltså. Utan det utspelar sig innan första spelet.

Medlem

Jaha. Då blir det RED DEAD REDAMPTION , Gta fast hästar istället för bilar. Nice


signatur

/Nordis

Medlem

redemption*


signatur

/Nordis

Inaktiv

Ett utav de bättre westernspelen!

Medlem
Skrivet av Nordis_Nord:

redemption*

Finns en knapp för att redigera ditt inlägg till höger på din "textruta".


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Skrivet av Fargo:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vad har denna ihop med ettan??
Körde bara 1: an på demo o där var man väll nån galen präst som skulle jaga nån yngling så man körde varannat uppdrag.

Rätta mig gärna nu. Och förklara ni som vet

Detta hör ihop eftersom den galna prästen "Ray" är i denna med, tillsammans med sina bröder. I denna är Ray inte präst utan psykotisk "gunslinger". En riktigt cool story faktiskt.
Läs recensionen!:up:

Det är en prequel. Inte uppföljare alltså. Utan det utspelar sig innan första spelet.

Eh ja jag vet det. Behöver inte rätta mig.


signatur
12
Skriv svar