Dessa spel får ray-tracing med Geforce RTX-korten
Kan nog bli bra men undrar hur det fungerar i en multiplayer shooter som PUBG. Blir ju skumt om vissa spelare kan se andra smyga runt hörn för att dom har reflektioner i fönster/bilar/etc.
Lär ju kunna exploitas på ett eller annat sätt.
Ingen rtx i PUBG, enbart DLSS.
Fast du har en intressant tanke, riktiga reflektioner har sina konsekvenser i multiplayerspel.
Kan nog bli bra men undrar hur det fungerar i en multiplayer shooter som PUBG. Blir ju skumt om vissa spelare kan se andra smyga runt hörn för att dom har reflektioner i fönster/bilar/etc.
Lär ju kunna exploitas på ett eller annat sätt.
Går ju att stänga av det för objekt, det var mitt intryck iaf från bf1-trailern där inte alla objekt speglades utan bara vissa
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Ingen rtx i PUBG, enbart DLSS.
Aha, okej. Det låter ju bra.
Går ju att stänga av det för objekt, det var mitt intryck iaf från bf1-trailern där inte alla objekt speglades utan bara vissa
Det hade säkert gått men hade ju onekligen sett lite konstigt ut i spel där alla inte är vampyrer.
Tråkigt att vi inte vet mycket om själva prestandan än. Ray-Tracing kommer definitivt bli en fin touch, det såg bra ut i Metro t.ex. Men hur mycket prestanda kommer den äta? Vissa säger att Tomb Raider demot laggade under demonstrationen, medan vissa hävdar att eftersom Ray-Tracing har en egen plats på chippet så kommer on eller off inte ha någon betydelse på FPS:en. Och hur mycket prestanda kommer kortet prestera jämfört med 1080Ti? Är Priset värt det? Eller ska man lägga sig på golvet och skratta?