Recension – Dead Cells är värt ditt tålamod
Har de fixat spelet på Switch? Finns det som fysisk utgåva?
Patch ska vara på gång, senast jag hörde.
Har de fixat spelet på Switch? Finns det som fysisk utgåva?
Fick köpa min fysiska utgåva från https://www.videogamesplus.ca/ till switch. Kanske finns på Amazon uk, har inte kollat.
Fick köpa min fysiska utgåva från https://www.videogamesplus.ca/ till switch. Kanske finns på Amazon uk, har inte kollat.
Åh, tack för tipset. Jag glömmer alltid bort att kolla resten av världen (är så van vid olika regionslås).
Vilka stilar kör ni andra med?
Håller dock inte med om att det är "klokt" att "plöja allt i en gren" istället för att gå en medelväg. Det är lite halv-trist när man får ex. +9% hp i röd (brut) och +32%hp i lila (tactics). Ett bra exempel är när du är på första bossen i artikeln med "bara" 2k hp.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Håller dock inte med om att det är "klokt" att "plöja allt i en gren" istället för att gå en medelväg. Det är lite halv-trist när man får ex. +9% hp i röd (brut) och +32%hp i lila (tactics). Ett bra exempel är när du är på första bossen i artikeln med "bara" 2k hp.
Brukar lägga ett par på andra grenar också, just för hälsans skull. Just den dör var ju lite extrem, ville testa en full tactics build där hela poängen var att inte ta skada.
Väldigt kul spel men har nog aldrig tröttnat på ett rogue-like spel så fort som detta.
Man vill låsa upp nya vapen för att prova, man inser att dom suger och då är man fast med en stor pool av vapen och tillbehör som suger. Skulle man spela om spelet med facit i hand å bara låsa upp saker man vet är bra så skulle det gått mycket mycket bättre.
Att fiender med stora spjut kan attackera uppifrån och nerifrån kan jag köpa, dom träffar man på sent i spelet. Men fiender som kan skjuta genom väggar och golv å fiender som kan kasta bomber på samma sätt, genom saker får mig bara att bli irriterad. Sådan design är bara dålig, där spelaren och fienderna har olika förutsättningar, alltid till spelarens nackdel.
Hade roligare med rogue legacy än detta tror jag.
Känslan i kontrollerna är riktigt bra och flytet är brutalt bra då spelet även belönar speedrunning och det känns verkligen badass att flyga fram å döda allt i sin väg på ett väldigt flytsamt sätt. Men jag hade hellre sett att man kunde lägga poäng som permanent gjorde sin gubbe starkare än att enbart förlita sig på vilka vapen som genereras i starten, på kartorna och i affärer, som recensenten säger så blir det för random.
Håller dock inte med om att det är "klokt" att "plöja allt i en gren" istället för att gå en medelväg. Det är lite halv-trist när man får ex. +9% hp i röd (brut) och +32%hp i lila (tactics). Ett bra exempel är när du är på första bossen i artikeln med "bara" 2k hp.
Brukar lägga ett par på andra grenar också, just för hälsans skull. Just den dör var ju lite extrem, ville testa en full tactics build där hela poängen var att inte ta skada.
Har dock uppfattat det som att ~6 i survival och att dumpa resten i ett av träden är "the way to go" enligt genierna på Reddit? Viktigare att kunna döda annat innan det dödar dig, typ.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Har dock uppfattat det som att ~6 i survival och att dumpa resten i ett av träden är "the way to go" enligt genierna på Reddit? Viktigare att kunna döda annat innan det dödar dig, typ.
Hm, man kanske skulle testa ett riktigt tråkigt ostbygge med 50-50 på grönt och lila.
Att fiender med stora spjut kan attackera uppifrån och nerifrån kan jag köpa, dom träffar man på sent i spelet. Men fiender som kan skjuta genom väggar och golv å fiender som kan kasta bomber på samma sätt, genom saker får mig bara att bli irriterad. Sådan design är bara dålig, där spelaren och fienderna har olika förutsättningar, alltid till spelarens nackdel.
Hade roligare med rogue legacy än detta tror jag.
Är väl inte så mycket "spjut" som det är laserbollar genom väggen -- men samtidigt har jag svårt att se hur man kan göra det "svårare" på annat sätt, du är ju rätt snabbt "imba" 1Vmany med freeze eller eld.
Tror nog jag valt samma väg som utvecklarna gjorde, men du får jättegärna säga hur du skulle ha gjort.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Åh, tack för tipset. Jag glömmer alltid bort att kolla resten av världen (är så van vid olika regionslås).
FInns på spelbutiken ser det ut som:
https://www.spelbutiken.se/produkt/dead-cells/AK3Q5G/?ref=pri...
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Är väl inte så mycket "spjut" som det är laserbollar genom väggen -- men samtidigt har jag svårt att se hur man kan göra det "svårare" på annat sätt, du är ju rätt snabbt "imba" 1Vmany med freeze eller eld.
Tror nog jag valt samma väg som utvecklarna gjorde, men du får jättegärna säga hur du skulle ha gjort.
När man har olika förutsättningar jämtemot fienderna så tycker åtminstone jag att det är dåligt designat. Men vad vet jag, kanske har dom provat andra designval å det nvarande var det som funkade bäst?
Jag skulle iallafall gjort att inquisitor som skjuter laser haft en kortare fördröjning tills skottet skjuter men att dom inte kunde skjuta genom saker. Som det är nu är det en rätt lång fördröjning tills att dom börjar skjuta tills skottet kommer. Samma med bomberna, kortare tid för dom att explodera hade höjt utmaningen utan att det hade känts billigt.
Åh, hade en magisk build precis, som bara smälte Time Keeper. Två turrets, båda med bonus på frysta fiender, plus frost blast. Var bara att spamma på.
Åh, hade en magisk build precis, som bara smälte Time Keeper. Två turrets, båda med bonus på frysta fiender, plus frost blast. Var bara att spamma på.
Turrets är otroligt starka, speciellt om man kan kombinera +dmg som du säger.
Frost blast känns lite OP -- tar ju fan halva skärmen och hela gänget åt gången. Har man turrets med +dmg vs frozen går det i princip inte att dö om man inte är rejält nere i botten av en flaska Jack Daniels.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Lyckades precis fälla sista bossen med ~10 % av min egen hälsa kvar, phew! Jag minns inte riktigt hur mina scrolls var fördelade, men något i stil med 2-17-8. Två turrets med +100 % skada mot brinnande fiender och en isbåge gjorde susen. Jag kan eventuellt ha gjort ett rejält vårskrik på slutet.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Lyckades precis fälla sista bossen med ~10 % av min egen hälsa kvar, phew! Jag minns inte riktigt hur mina scrolls var fördelade, men något i stil med 2-17-8. Två turrets med +100 % skada mot brinnande fiender och en isbåge gjorde susen. Jag kan eventuellt ha gjort ett rejält vårskrik på slutet.
Haha, GG!
Väldigt kul spel men har nog aldrig tröttnat på ett rogue-like spel så fort som detta.
Man vill låsa upp nya vapen för att prova, man inser att dom suger och då är man fast med en stor pool av vapen och tillbehör som suger. Skulle man spela om spelet med facit i hand å bara låsa upp saker man vet är bra så skulle det gått mycket mycket bättre.
Att fiender med stora spjut kan attackera uppifrån och nerifrån kan jag köpa, dom träffar man på sent i spelet. Men fiender som kan skjuta genom väggar och golv å fiender som kan kasta bomber på samma sätt, genom saker får mig bara att bli irriterad. Sådan design är bara dålig, där spelaren och fienderna har olika förutsättningar, alltid till spelarens nackdel.
Hade roligare med rogue legacy än detta tror jag.
Känslan i kontrollerna är riktigt bra och flytet är brutalt bra då spelet även belönar speedrunning och det känns verkligen badass att flyga fram å döda allt i sin väg på ett väldigt flytsamt sätt. Men jag hade hellre sett att man kunde lägga poäng som permanent gjorde sin gubbe starkare än att enbart förlita sig på vilka vapen som genereras i starten, på kartorna och i affärer, som recensenten säger så blir det för random.
Mitt största problem med Dead Cells är definitivt mängden skitvapen. Det är mest irriterande när man låser upp något och så vill man omgående bara bli av med skiten.
Mitt största problem med Dead Cells är definitivt mängden skitvapen. Det är mest irriterande när man låser upp något och så vill man omgående bara bli av med skiten.
Grejen är ju att de är upplåsta sedan och kan droppa i världen, med andra stats. Du kan också respecca stuff.
Grejen är ju att de är upplåsta sedan och kan droppa i världen, med andra stats. Du kan också respecca stuff.
Absolut, men när de är upplåsta kan man åka på att börja med skiten. Respeccing räcker bara så långt med ett vapen man hatar.
Vapenbalansen är överlag en av spelets få brister, i mina ögon.