Intressanta spelsläpp September -18

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp September -18

Äntligen september och spelsläppen börjar bli tätare igen, rejält med spel som vi vet datumen på redan och det lär bli en hel det mer.

Det är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

BattleRush 2 - 28 augusti

Det som fick mig intresserad av detta lir är att byggnaderna är förstörbara, tveksam på om spelet kommer bli kul dock.

"BattleRush 2 is a multiplayer large open-world shooter in the entourage of the Second World War with total destructibility of the environment."

The Messenger - 30 augusti

"As a demon army besieges his village, a young ninja ventures through a cursed world, to deliver a scroll paramount to his clan’s survival. What begins as a classic action platformer soon unravels into an expansive time-traveling adventure full of thrills, surprises, and humor."

Two Point Hospital - 30 augusti

"Design stunning hospitals, cure peculiar illnesses and manage troublesome staff as you spread your budding healthcare organisation across Two Point County."

Shadows: Awakening - 31 augusti

"Shadows: Awakening is a unique, isometric single-player RPG with real-time tactical combat. You embark on an epic adventure with challenging gameplay, a gripping storyline and enchanting graphics."


Rigid Force Alpha - 31 augusti

Om resten av soundtracket håller lika hög kvalitet som låten i trailern så kommer det här bli en hit

"Classic shoot’em up action in modern 3D! Blast off to take down hordes of infected aliens and dreadful machines programmed on waging an intergalactic war against mankind!"

Furwind - inget exakt datum än

"Furwind is a colorful, pixel art style, action-platformer game that evokes the challeging classics of the old days. Embark on this epic adventure in which a litle fox will fight the ominous darkness that is invading its world."

Dying Light: Bad Blood - inget exakt datum än

Dying light + battleroyale = vad kan gå fel? Det som oroar mig är att man endast är 12 spelare samtidigt.

"Discover Dying Light: Bad Blood. Get competitive and get the blood on your hands in the all-new brutal royale experience."

Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk - 18 september

"Beneath a small town lies an endless maze known as the Labyrinth of Refrain. Dusk Witch Dronya arrives, and with her puppet soldiers, endeavors to find something buried deep within. Embark on an adventure as you discover the secrets underground."

Crosscode - 20 september

Ett av de få spel jag köpt i early access, efter jag testade demot för ca 2 år sen så visste jag att jag va tvungen att spela det redan då, så nu när fullreleasen kommer så ser jag grymt fram emot att få spela det.

"A retro-inspired 2D Action RPG set in the distant future. CrossCode combines 16-bit SNES-style graphics with butter-smooth physics, a fast-paced combat system, and engaging puzzle mechanics, served with a gripping sci-fi story."

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får september release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Nått eller flera av spelen som ni ser fram emot?

Medlem

Too many games, so little time! Tråkigt när blivit äldre och fått andra saker att lägga tid på

Det var bara Battlerush och Dying Light: Bad Blood som inte är intressant för mig.

Medlem

two point hospital ser jag sjukt mycket fram emot. Är ganska billigt spel också vilket är nice, tror det kostar runt 30 pund, så 350 spänn typ...

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

two point hospital ser jag sjukt mycket fram emot. Är ganska billigt spel också vilket är nice, tror det kostar runt 30 pund, så 350 spänn typ...

Är 10% av om man förköper det, så 31.49 euro atm och euron sist jag kollade stog i 9 kr styck så utan kalkylator skulle jag gissa på 280 spänn.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är 10% av om man förköper det, så 31.49 euro atm och euron sist jag kollade stog i 9 kr styck så utan kalkylator skulle jag gissa på 280 spänn.

Ah tack för uppdateringen, läste snabb och tänkte pund 😂

Inaktiv

Rigid Force Alpha är jag lite smått sugen på alltså.. ser ut som en förnyad version av R-Type

Medlem

Själv är jag en liten sucker för Shoot'em Up så Rigid Force Alpha verkade lite intressant. Men Two Point Hospital ligger förmodligen före i kön. Måste försöka göra en lista på alla spelsläpp så att det inte blir för mycket.

Medlem

The Messenger är jag riktigt pepp på. Ska bli gött att ta en paus från Octopath Traveler på Switchen.

Medlem

Kommer inte Darksiders 3 i september förresten?

Releasehästryttare
Medlem

Spider-Man till PS4
Shadow of the Tomb Raider till PC
Kanske Two Point Hospital om jag har tid och råd.

Det är mitt tänkta spelschema i september. Men som vanligt förbokas inget. Jag inväntar lite inledande intryck från mina pålitliga källor.

Medlem

Pathfinder Kingmaker ser fram emot detta rätt rejält.

Releasehästryttare
Skrivet av anon_1418:

Rigid Force Alpha är jag lite smått sugen på alltså.. ser ut som en förnyad version av R-Type

Skrivet av Maysay:

Själv är jag en liten sucker för Shoot'em Up så Rigid Force Alpha verkade lite intressant. Men Two Point Hospital ligger förmodligen före i kön. Måste försöka göra en lista på alla spelsläpp så att det inte blir för mycket.

Gillar ni den typen av spel och inte spelat sky force reloaded än så rekommenderar jag det starkt (finns på steam och ps4, släpptes förra året)

Releasehästryttare

Torn - 28 augusti (VR)

VR ägare bör hålla ett öga på detta lovande spel!

"Torn is a dark science-fiction mystery. Explore the abandoned mansion of Dr. Lawrence Talbot, an eccentric scientist missing for 64 years. Use the Gravity Tool to activate Talbot’s machines, then transport to the strange dimension known as “The Parallel."

Medlem
Skrivet av robbis:

two point hospital ser jag sjukt mycket fram emot. Är ganska billigt spel också vilket är nice, tror det kostar runt 30 pund, så 350 spänn typ...

Samma här. Jag är inte någon jättefan av "management" spel men detta verkar lite knasroligt och som du säger är det inte så dyrt heller.

Inaktiv

@Devan: Tack för tipset!

Medlem

Det ens spel jag är intresserad utav i September är: Shadow of the Tomb Raider, MEN det får 7 dlc släpp efter release (1 dlc per månad), så jag väntar tills 2019 och köper GoTY versionen (om den kommer) mend all dlc inkluderad på skivan.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Releasehästryttare

Skaparna bakom orginal Ninja gaiden spelar, och de avslöjar att det är Nintendo som krävde att det skulle vara vattenbanor i alla Nintendo spel på den tiden!

Medlem

Two-point Hospital ligger på min "att-spela" lista och skulle varit ett självklart köp direkt om jag inte återaktiverat WoW när BFA släpptes

Så nu får det vänta lite, men ska klart släppas för nostalgi!

Medlem

Two point hospital verkar kul, dock verkar man få börja om på ny "karta" efter ett tag, hade varit roligare om man fick expandera sjukhuset mer och mer och behålla det man började på, Lite som Simcity etc.

Medlem

2018, tänk att sitta med en xbox istället för ps4a? Spiderman letsgo!

Medlem

Two Point Hospital kommer enligt Steam redan i övermorgon, den 30:e. Skall nog inte förboka även om jag är sugen. Är ändå bara 30 kr i förbokningsrabatt, utan väntar lite och ser om det är många buggar i starten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

KoP
Medlem

Ännu en månad utan något intressant, personligen. :/ Det är i November det börjar komma loss lite intressanta titlar.

Medlem

Two Point
Furwind
CrossCode

Ser allihop otroligt mysiga ut


signatur

Nämen!

Medlem

Dragon quest XI: Echoes of an elusive age. (PS4, Switch, 3DS, PC) - 9 Sep

Valkyria Chronicles 4 (PS4, Switch, Xbone, PC) - 25 Sep

Xenoblade 2: Torna the golden country. (Switch). - 14 Sep. Expansion som utvecklarna anser har en egen story som skulle kunnat releasats som ett helt eget spel. Prequel till Xenoblade 2.

Medlem

Ser mest framemot Life Is Strange 2.

Life Is Strange 2 - 27 September

Medlem

Ser nog mest emot att få testa på SCUM som har release imorgon (29/9)

https://store.steampowered.com/app/513710/SCUM/

Medlem

Jag bokade Torn, Downward Spiral: Horus Station och Firewall: Zero Hour till PSVR samt Donut County till PS4 igår.

Firewall kan spelas först imorgon men av de som var spelbara idag så var ju Horus fantastiskt så här långt (1h in). Torn enligt mig rätt så risiga kontroller på PS så funderar på att vänta in en uppdatering.

Releasehästryttare
Skrivet av TyranoCyruz:

Ser nog mest emot att få testa på SCUM som har release imorgon (29/9)

https://store.steampowered.com/app/513710/SCUM/

Japp, spelet va med på förra månadens lista då de inte satt ett exakt datum för spelet än, hört från flera som spelar en tidigt version av spelet att det är kul, enligt steam så är det 23 timmar kvar vilket borde betyda att de släpper det kl 17 i morgon.

Skrivet av brunnlake:

Jag bokade Torn, Downward Spiral: Horus Station och Firewall: Zero Hour till PSVR samt Donut County till PS4 igår.

Firewall kan spelas först imorgon men av de som var spelbara idag så var ju Horus fantastiskt så här långt (1h in). Torn enligt mig rätt så risiga kontroller på PS så funderar på att vänta in en uppdatering.

Tråkigt att höra att Torn har kontroll problem, hur långt spelade du innan du la tog en paus?

-

The messenger har fått bra betyg hittills, just nu ligger spelet på 89% på http://opencritic.com/game/6521/the-messenger

Medlem

Eftersom jag nästan enbart lirar AAA så blir det följande dunder:

Spider-Man @ PlayStation 4 den 7 september.
Shadow of the Tomb Raider @ Steam den 14 september.

Sedan slinker den mindre titeln Two Point Hospital in @ Steam i efterhand i september trots release den 30 augusti.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar