En remake av Resident Evil-remaken är ingen omöjlighet

Robot
En remake av Resident Evil-remaken är ingen omöjlighet

Capcom sugna på fler remakes efter Resident Evil 2.

#capcom, #remake, #resident-evil


Medlem

Blir det världens första remake remake?

Medlem

Ja tack! Så länge man slipper remakes på 4,5 och 6an. Då dessa spel inte borde kallas för Resident evil-spel. Då dom är action-spel utvecklade för dagens "korkade"-ungdomar som gillar quick-time events osv.

Medlem

@Nioreh: blir väl en remake remake remake? eftersom det då blir en remake av originalspelet, gc-remaken samt en remake av gc-remake-remaken. haha

Medlem

Varför? Gör en remake av RE3 istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem

Remakes av remakes. Nä nu börjar det bli lite löjligt. 🤔

Medlem
Skrivet av AndersOrtblad:

@Nioreh: blir väl en remake remake remake? eftersom det då blir en remake av originalspelet, gc-remaken samt en remake av gc-remake-remaken. haha

Steam versionen är inte en remake på Gamecube versionen, det är en remaster;)

Releasehästryttare

Det sjuka är ju att när remaken släpptes på PC så såg det fortfarande grymt bra ut, ägde det på Gamecuben när det va nytt och det fanns inget annat spel som va i närheten så snyggt då.

Medlem

Lägg krut på Resident evil 3 och Code veronica X remake istället. Sen kan ni ta Resident evil 1.

Medlem

Jag köper så länge remaken får samma vackra, sexiga behandling som "Resident Evil 2 remake" där de bl.a. byggt upp en suverän grafikmotor och implementerat 3 persons kamera istället för låst vy, vilket jag har svårt för. Sedan har jag inte lirat de gamla Resident Evil bitarna före RE4 vilket vore fantastiskt att få ta del ut av i en modern kostym.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag ger fasen i RE remakes! när ska de få tummen ur och göra en remake på Dino crisis?!

Medlem

En remake på Sweet Home hade nog varit att föredra.

Medlem

Jag behöver ingen ny RE1-remake. Remastern på Gamecube-remaken är redan perfekt nog.

Medlem

Vore skönt om gamla hederliga capcom kunde komma tillbaka och göra det dom är bäst på: portar och nu remakes 😃

Medlem

Vore trevligt om folk visste skillnaden på en remake och en remaster....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

vill se samma remake på trean hellre som dom gjort nu med tvåan.

Medlem

Gärna för mig, men ser också hellre en Remake på 3:an först då 1:an redan fått en behandling

Medlem

Skit i det, remaken är bra som det är, satsa på 3:an nu istället! Hade velat se Nemesis i next gen gfx!

Medlem

Jag börjar faktiskt bli lite trött på alla remakes, hitta på något nytt istället, det börjar bli lite löjligt nu.

Kontot avslutas

Jag har både Resident Evil Remake, Resident Evil Zero, Resident Evil 2,Resident Evil 3 och Resident Evil 4 till min Gamecube.
Skulle jag ha velat se en ny Resident Evil remake så skulle det ha varit tvåan och trean i samma spel eftersom de i princip utspelar sig väldigt mycket samtidigt.

Skulle Resident Evil 2 remaken komma till Switch så kanske jag köper den men det är inget spel som jag längtar efter och jag tycker att första Resident Evil remaken är tillräckligt bra så jag längtar heller inte efter någon ny remake till det.

Sen så har jag väl aldrig varit något direkt Resident Evil fan heller så det kan ju vara därför jag är nöjd med de spelen som jag har med.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Vore trevligt om folk visste skillnaden på en remake och en remaster....

Ja faktiskt. Många blandar ihop eller tror att det är samma.

*** En remake är uppbyggd direkt från grunden med modern grafikmotor m.m, med handlingen från originalet.

*** En remaster är ett gammalt spel som utvecklaren bara har putsat till lite rent grafiskt eller med några andra saker. Upputsat original. Done!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar