Ny, stor uppdatering släppt till No Man's Sky

Robot
Ny, stor uppdatering släppt till No Man's Sky

Hello Games ångar på efter framgången med NEXT-patchen.

#hello-games, #next, #no-mans-sky


Medlem

Måste säga att jag är grymt imponerad av hur Hello Games lyckats vända NMS från ett meme-fjasko till ett onkligen väldigt populärt spel!
Jag var inte imponerad när det släpptes och är fortfarande inte intresserad men riktigt kul att se hur de vänt trenden och gått emot det vanliga, i normala fall hade spelet vart bortom räddning.

Önskar desamma kunde ske med Battleborn :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Räcker det att man köpt spelet tidigare för att få tadel av det nya innehållet eller kostar NEXT?

Medlem
Skrivet av Oxid:

Räcker det att man köpt spelet tidigare för att få tadel av det nya innehållet eller kostar NEXT?

Det ingår i spelet som en kostnadsfri uppdatering.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@Oxid: Äger du spelet sedan tidigare så äger du Next då det är en stor patch
Äger du spelet och är sugen på att ge det en andra chans så är det bara att köra på


signatur

Game long and prosper

Ambassadör
Xbox

Kan det här vara något för kids att pyssla med eller är det för komplicerat?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Måste säga att jag är grymt imponerad av hur Hello Games lyckats vända NMS från ett meme-fjasko till ett onkligen väldigt populärt spel!
Jag var inte imponerad när det släpptes och är fortfarande inte intresserad men riktigt kul att se hur de vänt trenden och gått emot det vanliga, i normala fall hade spelet vart bortom räddning.

Önskar desamma kunde ske med Battleborn :/

Jag är också väldigt positivt överraskad. Det var inte vad jag hade väntat mig efter alla lögner och falsk marknadsföring. Trevligt med folk som gör rätt för sig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kan det här vara något för kids att pyssla med eller är det för komplicerat?

Alla spel, som man inte är van vid, har en generell ”tröskel” innan man blir bekväm och bekantar sig med alla mekaniker i just det spelet. (Man kan väl bortse från spel-serier ex CoD, BF etc. med liknande mekaniker då dessa kanske inte kräver lika mycket tid innan man vänjer sig). En del lär sig snabbare än andra, så är det i den vanliga vardagen också. Många kan bli frustrerade generellt över saker i spel för att man inte kan allt helt perfekt från början. Detta spel kan kräva en del tålamod.
No Man’s Sky är ett mycket trevligt och spännande spel som jag verkligen kan rekommendera!
Nu till din fråga om detta spel passar för barn:
Ja? Nej? Kanske? Det beror på om han/hon är intresserad av den typen av spel men också spelets huvudspelupplevelser; space and planet exploration, base building, men också nu med den stora NEXT uppdatering med mera som erbjuder massa nya saker!!
Det tar några timmar innan man kommer in i spelet. Jag har sammanlagt lagt ner ett par hundra timmar totalt och har inte ens fokuserat på att göra en ordentlig bas då jag använder mig av min rymd-husvagn till freighter och åker runt i galaxernas galaxer och nara njuter av spelet sedan dag 1 för drygt 2 år sedan. Man kan spela No Man’s Sky på flera olika sätt, inget sätt är bättre ön det andra utan man ska spela det sättet man känner är roligast!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Gen
Medlem

Prestandan fick sig en ordentlig törn när NEXT släpptes. De skulle tydligen göra något åt det och frågan är, har detta skett i denna patch?

Ambassadör
Xbox

@DitroX: Hm tack för svar! Finns det någon story/röd tråd att följa eller är det bara sandbox? När jag frågar om barn så undrar jag mest om det är komplicerat/invecklat med crafting, resource gathering etc eller om det är lätt att lära sig. Tänk typ Elite Dangerous är ju inget man rekommenderar till kids tex medan Minecraft funkar fint


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kan det här vara något för kids att pyssla med eller är det för komplicerat?

Min knodd som är 4,5 år spelar det, han går mest runt med den där lasergrejen å skjuter stenar. Så flyger han och kör bil, verkar som han har det kul. Han har spelat mer än mig iaf.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@DitroX: Hm tack för svar! Finns det någon story/röd tråd att följa eller är det bara sandbox? När jag frågar om barn så undrar jag mest om det är komplicerat/invecklat med crafting, resource gathering etc eller om det är lätt att lära sig. Tänk typ Elite Dangerous är ju inget man rekommenderar till kids tex medan Minecraft funkar fint

Det finns en story att följa om man vill det. Jag håller mig till sandbox, för det mesta. Som sagt det finns många sätt att spela spelet.
Att samla material är lätt, men man kanske inte vet direkt vilket material som är vad och vad man ska använda det till - innan man kommer över tröskeln. Men spelet handlar inte bara om att samla guld, syre, kol etc.

Som sagt finns det en så kallad tröskel (lärnings-kurva). Spelet är inte lätt från början men man lär sig hyfsat snabbt om man spelar kontinuerligt. Tålamod kan krävas som jag också skrev tidigare om man vill uppgradera sitt skepp/multitool etc.

Om man ska prata minecraft termer skulle jag väl säga att tekkit ”påminner” om No Man’s Sky, (nästan).

No Man’s Sky har PEGI 7 år, men barn har ju fantasi och lär sig snabbare än många tror.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Ambassadör
Xbox

@DitroX: Tack! Kan nog bli ett köp.


signatur

Jump in.

Medlem

Storyn är i princip obefintlig.

Medlem
Skrivet av mill:

Storyn är i princip obefintlig.

Den har i princip enbart funnits där för att guida de som inte kan hantera sandbox.

1
Skriv svar