Spana in gameplay från Chaosbane, en Diablo-klon i Warhammer-världen
Lokal co-op, välkänd lore och massa, massa klickande.
Ser riktigt mysigt ut. Vet man något om release?
2019!
Hade hellre sett ett Warhammer Online 2...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Ser grymt intressant ut, skall bara spela klart Grim Dawn först... när nu det blir.
Hade hellre sett ett Warhammer Online 2...
Hade hellre sett ett Warhammer 40k: Online.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
MER WARHAMMER FANTASY TILL FOLKET!
Words of wisdom! (Hade gärna sett ett ordentligt rollspel med)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Alltså ,Games Workshop (dom som öigger bakom figurspelen som allt geundar sig på)... Jag umdrar hur de tänker.
För er som inte har koll så är den gamla Warhammer Fantasy världen sprängd i bitar. Jag har inte läst ally,men skurkarna vinner, så nu finns det en ny Warhammer Fantasy värld ,som inte är baserad på Tyskt 1600tal utan nå eget koncept (Warhammer Age of Sigmar).
Tydligen säljer deras plastsoldater bättee men.. Grejen är den att ALLA krontprodukter är ju i den Gamla!
Brädspel ,kortspel, datorspel och rollspel. Allt är i gamla! Är det så klokt ? Var är prylarna till nya världen ?
Var är mina skaven?!
Precis, man borde kunna spela de goda Skaven som slaktar onda Empire fiender. Mer pest åt folket!
Nu är jag inte så kunnig. men mitt intryck är att allt är så nattsvart i Warhammer.
Isf kan det bli lite tjatigt...
Grimdark brukar man lite ironiskt kalla det i Warhammer. Det är lite grejen med Warhammer så det är svårt att inte ha det så.
Varför envisas vissa spel, oftast Blizzards, att ha så onnödigt höga siffror på skadan man gör?...
Heh. Kom att tänka på NileCity och Sudden: "Dom här killarna går ut till 100 %, sedan ökar dom." Men jag håller med, det är lite löjligt när allt startar på flera tusen och efter ett par levels så handlar det om miljoner. Det spelar ju ingen roll för mig som spelare om jag gör 1 i skada på en mob med 10 HP eller om det är 1000 i skada på 10 000 HP. Kanske låter coolare då eller ngt.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Kan alla spel sluta med siffror som poppar upp hela tiden. Förstör ju inlevelsen totalt.
Kan man inte ta bort det i dom flesta actio-rpgn?
Allt har en ände. Och korven den har två.
Nu är jag inte så kunnig. men mitt intryck är att allt är så nattsvart i Warhammer.
Isf kan det bli lite tjatigt...
Så är det i Warhammer-världen... Allt är kolsvart och blir bara mörkare. Alla är antingen korrumperade svin eller kompletta idioter, eller båda...
Kan alla spel sluta med siffror som poppar upp hela tiden. Förstör ju inlevelsen totalt.
Nej, jag tycker tvärtom, eftersom du inte personligen svingar vapnet så förmedlar sifforna väldigt viktig feedback för hur mycket skada / kraft du tillfogar. Det ger faktiskt bättre känsla. Kul när man gör en crit te.x. Men ofta kan man ju stänga av detta.
Tröttnade lite på dessa spel pg.a att det jävla klickande, blev att man blev en del av världen utan bara ett objekt man klickade runt som gjorde mina befallningar. Men efter att jag började använda gamepad (som ju numera är standard även för många PC spel) så blir gameplayen mycket mer engagerande och man slipper höra sitt eviga klickande som bara går en på nerverna.