Blizzard om svårigheterna med konsol-MMO

Robot
Blizzard om svårigheterna med konsol-MMO
Inaktiv
Blizzard om svårigheterna med konsol-MMO

Tror ingen bryr sig heller, man behöver ju bara en sunkig dell från tidigt 2000 tal så funkar det.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Argumenten låter ju som invändningar mot xboxen och wiin men men, speltypen gör väl sig bäst på PC ändå.

Medlem

Skulle inte ens vilja spela MMORPG's på konsoll.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Med tanke på att FFXI är till PS2 från början så tycker jag nog att dessa argument är lite dumma. Tycker att fler MMOn borde komma till flera konsoller, inklusive dator. Det gör ju inget annat än att ge spelet fler spelare, och det är alltid en bra sak när det gäller MMO-spel.

Medlem

Antingen: boxa spelet med tangenbord + mus eller fixa ett fungerande röstanvändarsnitt där man kan prata i olika chatter som privat/raid/guild med en knapptryckning. Känns inte som att det inte är omöjligt för världen att lira massiva spel på konsolen, kolla bara in kommande MAG.


signatur
Medlem

Snart så kommer det inte att finnas någon speciellt stor skillnad mellan PC och konsolerna... ja eller knappt egentligen. Fast konsolerna kommer bara att få fler fördelar gentemot PC:n.

Användarvänlighet väger tungt. Likaså pris och utrymmet som krävs.

Medlem

Prövat mmo på xbox 360 tidigare, usch hemskT!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Exxo:

Snart så kommer det inte att finnas någon speciellt stor skillnad mellan PC och konsolerna... ja eller knappt egentligen. Fast konsolerna kommer bara att få fler fördelar gentemot PC:n.

Användarvänlighet väger tungt. Likaså pris och utrymmet som krävs.

Jasså, verkligen?

600 kr för ett nytt konsollspel, jag kan köpa nya spel till pc för 399. Sedan så har han jävla rätt i att microsoft skulle lägga sig i för mycket. Betala ett spel för att spela mp delen är rena skämtet.

Medlem

Ska inte nästa xbox ha 1 terabyte hårddisk?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Endast rykten där med terabyte disken var det väl?


signatur

Videomupp

Medlem

När nästa konsol släpps så kommer kanske inte en terabyte ens vara mycket. Ett spel kanske tar typ 10 tb och med tanke på att gris kommer flyga då och att microsoft har tagit över jorden så tror jag inte att onlinespel kommer vara lika intressant då som nu.. kan förståss vara helt tvärt om..

Medlem

"Inget tangentbord, ingen mus", Playstation 3 stödjer dessa utmärkt?

Microsofts långsamma certifieringsprocedur sätta käppar i hjulet för nya patchar. Hur är det med Sonys, eller precis samma sak där?

Nåväl, jag föredrar det på PC hur som.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

"Inget tangentbord, ingen mus", Playstation 3 stödjer dessa utmärkt?

Vad skulle i så fall vara vitsen att spela det på konsol om man ändå behöver bord för tangentbord/mus.
Säg inte att TV är anledningen att spela på konsol, då de allra flesta redan kopplat in sin dator till TV:n för filmtittandets skull.

Nej, TV-spelskonsoler blir mer och mer meningslösa IMO.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ibland så drar wow över 1 GB ram och använder typ halva min växlingsfil själv. Jag tror inte att nån konsol klarar av alla objekt som måste laddas upp i minnet.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

"Inget tangentbord, ingen mus", Playstation 3 stödjer dessa utmärkt?

Microsofts långsamma certifieringsprocedur sätta käppar i hjulet för nya patchar. Hur är det med Sonys, eller precis samma sak där?

Nåväl, jag föredrar det på PC hur som.

Gissar på att både Sony och Nintendo har någon form av certifiering dom med. Sen hur snabba och långsamma dom är vette fan.

Även Xboxen stöder tangentbord utanproblem, men alla har inte det tillgängligt till sin konsoll, eller har utrymme för att ha tangentbordet vid konsollen. Så det ska man nog inte räkna med att konsoll spelare kommer ha tillgängligt även om konsollerna stöder det. Men finns ju det där mini tangentbordet till xbox kontroller nu mer, skulle ju kunna funka, dock skeptiskt. Men Kunde man lösa det på nåt sätt så ser jag inte varför MMO inte kan komma på konsoller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av moondragon:
Skrivet av Exxo:

Snart så kommer det inte att finnas någon speciellt stor skillnad mellan PC och konsolerna... ja eller knappt egentligen. Fast konsolerna kommer bara att få fler fördelar gentemot PC:n.

Användarvänlighet väger tungt. Likaså pris och utrymmet som krävs.

Jasså, verkligen?

600 kr för ett nytt konsollspel, jag kan köpa nya spel till pc för 399. Sedan så har han jävla rätt i att microsoft skulle lägga sig i för mycket. Betala ett spel för att spela mp delen är rena skämtet.

Givetvis så menade jag hårdvaran. Fast visserligen så räcker det ju inte med konsolen enbart, man måste ju ha en tv eller skärm/projekter. Så det blir ju en större summa ändå.

Spelen är dyrare till konsol ja. Men sen är man ju inte heller tvungen att köpa dem just vid release när man kan vänta ett tag o köpa dem för mindre än halva priset.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Luciphear:

"Inget tangentbord, ingen mus", Playstation 3 stödjer dessa utmärkt?

Vad skulle i så fall vara vitsen att spela det på konsol om man ändå behöver bord för tangentbord/mus.
Säg inte att TV är anledningen att spela på konsol, då de allra flesta redan kopplat in sin dator till TV:n för filmtittandets skull.

Nej, TV-spelskonsoler blir mer och mer meningslösa IMO.

Hmm, sant. Som sagt, föredrar det på PC hur som helst.

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Med tanke på att FFXI är till PS2 från början så tycker jag nog att dessa argument är lite dumma. Tycker att fler MMOn borde komma till flera konsoller, inklusive dator. Det gör ju inget annat än att ge spelet fler spelare, och det är alltid en bra sak när det gäller MMO-spel.

Förutom att en mindre spelstudio måste dubblera sin arbetsstyrka för att optimera till alla olika plattformar, buggtesta, få allting att klaffa samtidigt etc, etc.

Allting är inte svart och vitt - "vi släpper till allting, t.om. commodore 64 och DS så får vi fler spelare, great!"

Nej.

Inaktiv

MMORPG+Konsoll= Dåligt
MMORPG+PC= Bra

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ska inte nästa xbox ha 1 terabyte hårddisk?

Jo jag har ju "bara" 5TB i min dator nu, och då är det lite.

Konsoler är så hopplöst efter...


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Neatherblade:

Ska inte nästa xbox ha 1 terabyte hårddisk?

Jo jag har ju "bara" 5TB i min dator nu, och då är det lite.

Konsoler är så hopplöst efter...

Jag har väl 250gb i min laptop, och jag mår bättre än självaste.. Ja, någon som inte mår så bra..


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

ja har en extern på 500 gig och en på 1 tb fast ja använder knappt den stora vet inte vad ja ska ha den till. den får vara back up i framtiden

Medlem

Tycker inte det ligger så mycket i det han säger. Sen att alla 3 konsolerna har stöd för tangentbord spär ju bara på. Kontroll funkar bra till MMO spelade själv FFXI med kontroll på PC och det funkade hur bra som helst. Lagrings utrymme är väl mest en bristvara på Wii eller hur stora spel har dom tänkt sig? Nää att klaga på problem som inte är problem ger inga plus poäng...

Medlem

Är inte konsol vs PC som att snacka Wii vs PS3?

Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Neatherblade:

Ska inte nästa xbox ha 1 terabyte hårddisk?

Jo jag har ju "bara" 5TB i min dator nu, och då är det lite.

Konsoler är så hopplöst efter...

Jävlar, måste varit dyrt att fylla upp det utrymmet. Eller gillar du bara att göra högupplösta filmer?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Hade varit riktigt gött att ligga i soffan och lira.
Och nej, alla har inte en speldator kopplad till sin tv/projektor.
Jag tror inte jag känner någon som har det.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Neatherblade:

Ska inte nästa xbox ha 1 terabyte hårddisk?

Jo jag har ju "bara" 5TB i min dator nu, och då är det lite.

Konsoler är så hopplöst efter...

Nu har du ju inte specifierat vad du behöver 5TB till, men annars kan jag varmt rekommendera knappen Delete.

För övrigt har jag 250gb disk i min PS3 och det har inte tagit slut ännu (man kan radera saker även på PS3)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är FYRA MMO spel på gång till PS3 (Agency, DC universe, Free Realms och FF 14 online). Känns som att Blizzard är fast i pc träsket.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Känns som att Blizzard är fast i pc träsket.

Tack och lov.

Hmmm final fantasy XI krävde att man hade Hdd i sin ps2:a så vitt jag vet släpptes det därför aldrig i eurpoa men jag har inte gjort någon koll...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar