Pete Hines: "Vi gör absolut ett Wolfenstein 3"

Robot
Pete Hines: "Vi gör absolut ett Wolfenstein 3"

Bethesdas PR-chef bekräftar att Machines Games får avsluta sin trilogi.

#bethesda, #machine-games, #wolfenstein-3


Medlem

Jag köpte Wolfenstein 2, började spela och kom snabbt till en situation där man skulle välja vem de skulle tortera och döda. Så jag väntade jättelänge utan att välja och satte sen spelet i afk. När jag kom tillbaks väntade tyskarna fortfarande på mitt svar. Stängde av spelet och har inte spelat det sen dess. Kanske borde gjort en refund? Eller så gillar jag att kasta pengar i sjön. Finansiell masochist? Jag kommer inte köpa några fler Wolfenstein-spel i alla fall.

</intresseklubben antecknade inte>

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag köpte Wolfenstein 2, började spela och kom snabbt till en situation där man skulle välja vem de skulle tortera och döda. Så jag väntade jättelänge utan att välja och satte sen spelet i afk. När jag kom tillbaks väntade tyskarna fortfarande på mitt svar. Stängde av spelet och har inte spelat det sen dess. Kanske borde gjort en refund? Eller så gillar jag att kasta pengar i sjön. Finansiell masochist? Jag kommer inte köpa några fler Wolfenstein-spel i alla fall.

</intresseklubben antecknade inte>

Beslutet kommer från första spelet och är "viktig" för storyn


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag köpte Wolfenstein 2, började spela och kom snabbt till en situation där man skulle välja vem de skulle tortera och döda. Så jag väntade jättelänge utan att välja och satte sen spelet i afk. När jag kom tillbaks väntade tyskarna fortfarande på mitt svar. Stängde av spelet och har inte spelat det sen dess. Kanske borde gjort en refund? Eller så gillar jag att kasta pengar i sjön. Finansiell masochist? Jag kommer inte köpa några fler Wolfenstein-spel i alla fall.

</intresseklubben antecknade inte>

Det är lite synd, du missar ett roligt spel.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag köpte Wolfenstein 2, började spela och kom snabbt till en situation där man skulle välja vem de skulle tortera och döda. Så jag väntade jättelänge utan att välja och satte sen spelet i afk. När jag kom tillbaks väntade tyskarna fortfarande på mitt svar. Stängde av spelet och har inte spelat det sen dess. Kanske borde gjort en refund? Eller så gillar jag att kasta pengar i sjön. Finansiell masochist? Jag kommer inte köpa några fler Wolfenstein-spel i alla fall.

</intresseklubben antecknade inte>

jaha, kanske ska think outside box? vad förväntade du dig ett gullegull spel eller??

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jaha, kanske ska think outside box? vad förväntade du dig ett gullegull spel eller??

Snarare tycker jag tyskarna borde tröttnat på att jag inte gjorde något och dödat allihop.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Det är lite synd, du missar ett roligt spel.

Min tanke var att "jag spelar det senare igen", men så kom andra roliga spel och det blev inte av. Jag vet att jag hakade upp mig på en detalj, men det blev som det blev. Inte direkt normalt för mig i övrigt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag köpte Wolfenstein 2, började spela och kom snabbt till en situation där man skulle välja vem de skulle tortera och döda. Så jag väntade jättelänge utan att välja och satte sen spelet i afk. När jag kom tillbaks väntade tyskarna fortfarande på mitt svar. Stängde av spelet och har inte spelat det sen dess. Kanske borde gjort en refund? Eller så gillar jag att kasta pengar i sjön. Finansiell masochist? Jag kommer inte köpa några fler Wolfenstein-spel i alla fall.

</intresseklubben antecknade inte>

Om den scenen är för mycket för dig så kanske du ska spela något annat. Sedan Machine Games tog över Wolfenstein så har det blivit ultra våldsamt xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Om den scenen är för mycket för dig så kanske du ska spela något annat. Sedan Machine Games tog över Wolfenstein så har det blivit ultra våldsamt xD

Tror du har missförstått, jag slutade inte för att det var skulle vara "ultravåldsamt". Wolfenstein är ett så överdrivet fantasyspel att våldet blir utan någon som helst effekt känslomässigt. Jag har sett många filmer som berört mig tusenfalt mer.

Medlem

Goda nyheter! Har haft svinkul i dom första två så förväntningarna på trean är skyhöga!

Medlem

Jag har inte spelat 2an än men har hört att det bara är runt 6-7 timmars speltid. Stämmer detta?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Angående YoungBlood så hoppas jag det går att lira själv och att co-op inte är något jäkla krav.

Skrivet av Oakenborn:

Jag har inte spelat 2an än men har hört att det bara är runt 6-7 timmars speltid. Stämmer detta?

2an är helt klart kortare men jag som utforskar varje vrå och hörn fick ut många "Steam timmar" av spelet som var riktigt bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag har inte spelat 2an än men har hört att det bara är runt 6-7 timmars speltid. Stämmer detta?

det är väl en 8-10 timmar om man plöjer max. 2 helkvällar minst iaf


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

det är väl en 8-10 timmar om man plöjer max. 2 helkvällar minst iaf om man stressar som sagt.

https://howlongtobeat.com/game.php?id=46420


signatur

//monster

Medlem

kan ju rekommendera ett par bira till detta spel då det är mkt action och våldsamt, rätt hetsigt. men det är kul som fan, gillar man fps och tunga vapen så är det starkt rekommenderat


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag har inte spelat 2an än men har hört att det bara är runt 6-7 timmars speltid. Stämmer detta?

Det beror väl på spelstilen. På Steam har jag klockat in 83 timmar, men då ingick också Season Pass, samt att jag hittat alla hemligheter och maxat allt du kan göra i spelet, undersökt varje karta och testat olika sätt att ta mig fram på. Hade kul helt enkelt, inte bara stressa för att komma till slutet. Spelet stod även och tickade tid för sig själv ibland. Det var heller inte helt fritt från buggar som gjorde att det kraschade, fick t o m ominstallera någon gång.

Du måste spela om alla nivåer för att kunna hitta, låsa upp och få tillgång till allt du kan göra, vilket ligger utanför själva huvudhandlingen i sig, men du gör det via en karta som du får tillgång till i huvudhandlingen, Det öppnar även upp områden som inte var tillgängliga tidigare, men i vissa fall får du vänta till ganska långt fram i spelet innan du kan komma åt allt och alla uppdrag.

Eftersom jag ville maxa allt så tidigt som möjligt som spelet tillät det, innebar det t ex en hel del grinding i partier där det var extra tacksamt att kasta tillbaka handgranater eller vad det kunde handla om. Fick även spela om vissa delar för att förbli "oupptäckt", stealth fungerar inte 100%. Spelet sparade alla framsteg,

Medlem

Vad skoj, tokgillade de andra spelen. Är det värt att skaffa expansionerna till tvåan? Har ännu inte kört dem.

Medlem

@CARTMAN @monsterbenke:
Gött! Tack för svar. Blir nog ett köp då. Finns på Rea på PSN nu

@bopp:
Är likadan. Vill helst få platinum i alla spel så det här låter som ett roligt spel att klara


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Äntligen! Som vi har väntat på avslutningen av Blaskowitz segertåg över världen!

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

@CARTMAN @monsterbenke:
Gött! Tack för svar. Blir nog ett köp då. Finns på Rea på PSN nu

@bopp:
Är likadan. Vill helst få platinum i alla spel så det här låter som ett roligt spel att klara

Ta och kolla in Mein leben trophien före köp då. Lite av en Platiumdödare.

Medlem

Tyckte första var så jäkla bra, men var inte lika imponerad av andra spelet. För det första så tyckte jag att spel designen på kartorna var åt helsike dåliga jämfört med första spelet. Dem lyste upp områden som spelaren inte hade något att ha att göra med, medan viktiga korridorer var i mörker eller runt ett hörn så man fick springa o leta efter dem. Vilket bara blev tråkigt i längden . Liksom du dödar alla tyskar och sen får springa runt o skjuta på saker för försöka lista ut var man ska, som i säg inte är ett pussel utan bara dåligt upplyst.

Sen det där ständiga snacket från huvudkaraktären om hon tanten som jag personligen inte alls brydde mig om eftersom jag aldrig riktigt fick lära känna karaktären.

Men spelet hade sina fina stunder också, loren och miljöerna i säg är sjukt mysiga och intressanta. Helt klart inte ett 5/5 spel som jag tyckte första var. Så håller inte tummarna för 3an, men vill samtidigt veta vad som väntar härnäst i storyn och ingame världen.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Ta och kolla in Mein leben trophien före köp då. Lite av en Platiumdödare.

Är det den där man ska klara hela spelet på hardcore utan att dö en enda gång? Har hört talas om den


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Är det den där man ska klara hela spelet på hardcore utan att dö en enda gång? Har hört talas om den

Vet inte om det är just på hardcore men hela spelet utan att dö en enda gång, inga sparningar mellan banor eller något lite förlåtande heller Har platium på ettan och old blood. Skippade på Wolf 2

1
Skriv svar