Nintendo Online Service - Ny Information

Medlem
Nintendo Online Service - Ny Information

Mer nyheter och information angående Nintendo's Online tjänster.

Det som tar mest uppmärksamhet är att Cloud Saves blir deleteade om du avslutar din prenumeration.
Homebrew låter mer och mer som the way to go.

  • As already stated before the Direct, all Switch users (used to be only launch users) can get a 7 day free trial. This gives you access to online, voice chat, cloud saves, and the NES games.

  • Those two wireless NES controllers are only purchasable if you have a current paid Nintendo Switch Online sub.

  • The full list of 20 playable NES games for subscribers was revealed: Soccer, Tennis, Donkey Kong, Mario Bros., Super Mario Bros. 1 and 3, Balloon Fight, Ice Climber, Dr. Mario, The Legend of Zelda, Double Dragon, River City Ransom, Ghost's N Goblins, Tecmo Bowl, Gradius, Pro Wrestling, Excitebike, Yoshi, Ice Hockey, and Baseball.

  • Each month, a new set of games will be added to the group.

  • October will add NES Open Golf, Solomon's Key, and Super Dodge Ball

  • November additions are Mighty Bomb Jack, Twinbee, and Metroid.

  • December brings Wario's Woods, Adventures of Lolo, and Ninja Gaiden.

  • Additionally, if you ever lapse in your subscription, you will lose all cloud data. "Save data stored with Save Data Cloud cannot be kept outside of the duration of your Nintendo Switch Online membership." If you cancel or let it expire, you'll lose all data saved on the cloud.

  • If you play the NES games, you need to check in every 7 days by going online to verify your account.

Source
https://www.nintendo.co.uk/Nintendo-Switch/Nintendo-Switch-Online/Nintendo-Switch-Online-1183143.html

https://www.nintendo.com/switch/online-service/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

Raderar cloud saves om prenumerationen går ut? Wow... Det var bland det sämsta jag hört. Att överhuvudtaget behöva betala för att få cloud saves låter illa nog, men att få dem raderade? Jisses...


signatur

Jump in.

Medlem

Det där kommer de tvingas backa från och införa en grace period som alla andra aktörer har. Folk måste ha tid på sig att ordna betalningarna ifall det strular någonstans. Får hoppas trycket blir stort på dem.

Medlem

Smidigt nintendo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Additionally, if you ever lapse in your subscription, you will lose all cloud data. "Save data stored with Save Data Cloud cannot be kept outside of the duration of your Nintendo Switch Online membership." If you cancel or let it expire, you'll lose all data saved on the cloud."

BWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Älskar min Switch, men Nintendo är såna jävla idioter ibland.

Medlem

Failtendo


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Nintendo kan suga något ådrigt. Köper man det där är man rejält trög.

Medlem

Cloud data är ju bara BACKUP. givetvis har du kvar din data LOKALT.

Medlem
Skrivet av kaealy:

"Additionally, if you ever lapse in your subscription, you will lose all cloud data. "Save data stored with Save Data Cloud cannot be kept outside of the duration of your Nintendo Switch Online membership." If you cancel or let it expire, you'll lose all data saved on the cloud."

BWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Älskar min Switch, men Nintendo är såna jävla idioter ibland.

Skulle säga samma typ, älskar min switch, dom har skapat en kul konsol. "Bwahaha" är nog den bästa beskrivningen jag har sett ang deras skit


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Raderar cloud saves om prenumerationen går ut? Wow... Det var bland det sämsta jag hört. Att överhuvudtaget behöva betala för att få cloud saves låter illa nog, men att få dem raderade? Jisses...

De kan göra bra spel och bra hårdvara, men utanför dessa områden så finns det enormt mycket okunnighet och girighet.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Raderar cloud saves om prenumerationen går ut? Wow... Det var bland det sämsta jag hört. Att överhuvudtaget behöva betala för att få cloud saves låter illa nog, men att få dem raderade? Jisses...

Du har ju kvar din lokala backup.

Medlem

Vad händer om man inte loggat in var 7e dag. Jag har veckor där jag inte spelar alls. Ska jag behöva slå på switchen bara för att vad?

Medlem

Det är ju sant att man har kvar sin data lokalt, men hur blir det med NES spelen tänker jag främst på.
Blir den datan också raderad? Den finns ju inte lokalt som jag fått uppfattningen av.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Du har ju kvar din lokala backup.

Men snälla, vad hjälper din lokala save om switchen går sönder? Sen om man påbörjar en sub på online, så måste man ladda upp alla sina sparningar igen till molnet. Man borde minst, MINST få 3 månader på sig innan det raderas.
Normalt vore 12 månader.

G.R.E.E.D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Men snälla, vad hjälper din lokala save om switchen går sönder? Sen om man påbörjar en sub på online, så måste man ladda upp alla sina sparningar igen till molnet. Man borde minst, MINST få 3 månader på sig innan det raderas.
Normalt vore 12 månader.

G.R.E.E.D

Mycket vill ha mer ser jag.
Tror du att du får ut något från din försäkring ifall du slutar betala för den? Så fort du börjar betala igen så är dina sparfiler i molnet igen. Inget konstigt med det. För övrigt så tippar jag att 99÷ procent av alla användare inte kommer ha någon nytta av cloudsaves . Nintendos hårdvara brukar inte gå sönder såvida man inte är extremt ovarsam.

Medlem

De borde väl kanske runda av de hårda kanterna i utformningen så att säga. Jag tycker det verkar onödigt att radera cloudsaves direkt så fort prenumerationen slutar. Det borde finnas en liten tidsfrist där de ligger kvar ett tag för att skona kund vid ev strul, osv. Tror inte det skulle påverka deras verksamhet så värst eller? Vore ju schysst om de kunde bjuda på sådant "goodwill" så vore väl de flesta nöjda.

Känns som att Nintendo fortfarande kör lite för säkra kort för deras del och den kostnaden läggs på slutkund. Men annars verkar den väl rätt ok även jag tror att NES liren kunde väl likväl krävt uppkoppling 14-30 dagar emellan åtminstone ist för 7 dagar.

Lite snålt på allt överlag men sedan är väl tjänsten också inte i samma prisklass som motsvarigheterna på PS4/Xbox heller.

Jag har ännu inte skaffat mig en Switch (men bra sugen!) och kommer minst avvakta tills detta är igång och se vad folk tycker.

Medlem

En fråga av ren nyfikenhet:
Hur gör konkurrenten Sony?

Medlem
Skrivet av Bennii:

En fråga av ren nyfikenhet:
Hur gör konkurrenten Sony?

6 månader


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

På Xbox One är det automatiskt, obegränsat och gratis (behöver inte ens Live Gold).

Fungerar också mellan Xbox 360 bakåtkompatibla spel och Xbox One, och mellan Xbox One och PC för Play Anywhere-spel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av aholman:

Vad händer om man inte loggat in var 7e dag. Jag har veckor där jag inte spelar alls. Ska jag behöva slå på switchen bara för att vad?

du måste ju bara koppla upp dig för att switch skall veta att du prenumererar. precis som ett helt vanligt kopieringsskydd. du kan altså spela dina NES spel helt utan att ens ha internet i 7 dagar innan den vill kolla att du betalt.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Mycket vill ha mer ser jag.
Tror du att du får ut något från din försäkring ifall du slutar betala för den? Så fort du börjar betala igen så är dina sparfiler i molnet igen. Inget konstigt med det. För övrigt så tippar jag att 99÷ procent av alla användare inte kommer ha någon nytta av cloudsaves . Nintendos hårdvara brukar inte gå sönder såvida man inte är extremt ovarsam.

Hahaha, mycket vill ha mer?

Du kan inte jämföra en prenumeration med en försäkring som du gör, det är som att säga att om man slutar prenumerera på en tidning så kommer förläggaren hem och tar tillbaka dom tidigare numren av tidningarna.

Sen kan du titta på Sony, där har man 6månader på sig, eller Microsoft=gratis cloudsave. Men Nintendo är riktigt giriga och vill sätta press på betalningarna speciellt hos kidsen som kommer hänga på föräldrarnas plånbok =), wipeout av ditt moln dag 1 om du inte längre prenumererar.

Jag måste bara fråga, är du en av Nintendos pr agenter?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Hahaha, mycket vill ha mer?

Du kan inte jämföra en prenumeration med en försäkring som du gör, det är som att säga att om man slutar prenumerera på en tidning så kommer förläggaren hem och tar tillbaka dom tidigare numren av tidningarna.

Sen kan du titta på Sony, där har man 6månader på sig, eller Microsoft=gratis cloudsave. Men Nintendo är riktigt giriga och vill sätta press på betalningarna speciellt hos kidsen som kommer hänga på föräldrarnas plånbok =), wipeout av ditt moln dag 1 om du inte längre prenumererar.

Jag måste bara fråga, är du en av Nintendos pr agenter?

Du gör en höna av en fjäder. Ja Nintendo är kass på online-tjänster, det är liksom ingen nyhet, det finns företag som gör det bättre. Jag påpekade i mitt ursprungliga inlägg att dina lokala sparfiler fortfarande finns kvar. Ingen idé av att freaka ur eller dra upp fanboy kortet.

Medlem

Förstår inte varför det är så mkt diskussioner om detta, kollade priserna på switch online och det kostar ju bara 180kr per år... Knappast ett problem att man ej kan betala varje år för att rädda sina älskade sparfiler, vilket som andra säger ändå sparas lokalt samtidigt

Medlem
Skrivet av Morti:

Förstår inte varför det är så mkt diskussioner om detta, kollade priserna på switch online och det kostar ju bara 180kr per år... Knappast ett problem att man ej kan betala varje år för att rädda sina älskade sparfiler, vilket som andra säger ändå sparas lokalt samtidigt

Det låter ju på er som om det bara gäller spar filerna som man har på sin Switch och då är det ju inga större problem.
Men skulle det gälla spar filerna till NES spelen och eventuellt även SNES spelen i framtiden så blir det ju ett problem, om inte Nintendo fixar så att det sparas direkt till konsolen men att man bara spelar över internet.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: Jag förstår helt ärligt inte vad problemet är iom att du hela tiden kan spara dina cloud filer lokalt på din switch och göra backups om du vill det? Som jag har förstått det så kan dessa sedan används som cloud storage igen om du väljer att betala och försvinner inte om du slutar betala för cloud.

Angående NES:
"If you don’t renew your membership before it expires, any save data you’ve stored in the cloud will be gone. This doesn’t apply to save data for the classic NES games offered through the service, as that save data is stored locally."

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ingen idé av att freaka ur eller dra upp fanboy kortet.

Ha, ska du säga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Morti:

@ZeldasCastle: Jag förstår helt ärligt inte vad problemet är iom att du hela tiden kan spara dina cloud filer lokalt på din switch och göra backups om du vill det? Som jag har förstått det så kan dessa sedan används som cloud storage igen om du väljer att betala och försvinner inte om du slutar betala för cloud.

Angående NES:
"If you don’t renew your membership before it expires, any save data you’ve stored in the cloud will be gone. This doesn’t apply to save data for the classic NES games offered through the service, as that save data is stored locally."

Så NES-månadsspelen har inte cloudstöd till att börja med? Endast lokalt?

Känner spontant att bättre en inte lägger vikt vid cloud saves och faller för betalninghetsen från Nintendo, de lär sig förhoppningsvis hur en gör en bra onlinetjänst. Finns ju inget de gjort på onlinefronten tidigare som påvisat de skulle få till det perfekt denna gång heller

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Du gör en höna av en fjäder. Ja Nintendo är kass på online-tjänster, det är liksom ingen nyhet, det finns företag som gör det bättre. Jag påpekade i mitt ursprungliga inlägg att dina lokala sparfiler fortfarande finns kvar. Ingen idé av att freaka ur eller dra upp fanboy kortet.

PC FANBOY 100%<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<ME


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

1
Skriv svar