Helgdiskussion – Vilken superhjälte vill du helst se i ett nytt spel?

Medlem

Stål-Långben

Medlem

Fantomen hade varit kul, men det verkar vara svårt att gestalta han på ett bra sätt.

Annars finns alltid denna superhjälte


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Medlem

Darkwing duck har ju inte syns till i spelvärlden sen nes så de kanske är dags för en nytt spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Skribent

Ett påkostat open world-äventyr med Turtles, signerat Rockstar, hade inte smakat helt fel. Glida runt i den där tuffa bilen genom New York, spöa fotklanen och käka pizza. Cowabunga!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

The Punisher!

Det gamla Xbox-spelet var riktigt roligt. Tänk ett nytt, ultravåldsamt sådant.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

One Punch Man. Men risken finns att spelet vore för lätt.

Det hade ju kunnat vara en originstory som startar med fighten med krabbmannen och avslutas med typ Boros så man får känna hur dålig man var i början för att sedan hur OP man var i slutet så man känner samma melankoli som Saitama känner. xD

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Trikåer, kalsonger/trosor utanpå och överdrivna förmågor är inte jättespännande.

Kan tänka mig ett röjigt spel med Punisher dock.

https://youtu.be/6KFBcN_Ya2k

Avstängd
Skrivet av breahl:

Hulken skulle vara för enkelt, osårbar och världens starkaste.

https://youtu.be/XhHMcl6uhQY

Medlem

Jag lägger en röst på Bananmannen!

Avstängd

Hahaha vad B det såg ut.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Medlem

hade nog helst sett ett till batman spel från rocksteady, kanske cell-shadeat eller nått så det ser ut exakt som animated series.

Medlem

Jag kan inte påstå att jag delar smak i superhjältar med de flesta andra här! Mycket 90-tals-edge på FZ, men det är väl okej.

Själv skulle jag nog föredra ett spel där man fick bygga sin egen superhjälte, med origin story, kostym och allt. Ett RPG kanske, med möjlighet att gå med i en hjältegrupp och samtidigt bolla sin hemliga identitet. Helst något lite mer jordnära, som Spindelmannen snarare än Avengers.

Medlem

Han räknas väl inte som en hjälte men är det inte dags att Kite Man får skina lite?

Medlem

Ett Hellblazer spel med en nyare spelmotor från Telltale vore inte helt fel..

Medlem

@Jaxalot: Har du läst Hellblazer?
Han är inte direkt vad man kan kalla en hjälte, eller ens en antihjälte men ett Hellblazer spel vore inte fel.

Medlem
Skrivet av JamesBond:

Fantomen, finns inget sånt spel såvitt jag vet

Jodå, det finns ett Phantom 2040 till Sega Megadrive/SNES/Sega Game Gear! Men inget med den 21:a eller tidigare Fantomen tyvärr. Tänk dig ett Monkey Island med den 6:e Fantomen - målet är att slå ut alla pirater och bilda Djungelpatrullen! Slutboss är naturligtvis Rödskägg!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Fantomen hade varit kul, men det verkar vara svårt att gestalta han på ett bra sätt.

Annars finns alltid denna superhjälte
https://www.youtube.com/watch?v=54CpPlCnM4I

Haha, Bicycle Repariman vs Mr Neutron feat Mr Creosotes & the Dead Parrott!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

@Jaxalot: Har du läst Hellblazer?
Han är inte direkt vad man kan kalla en hjälte, eller ens en antihjälte men ett Hellblazer spel vore inte fel.

Nej, det har jag inte.

Jag gillar faktiskt karaktärer som är i gråzonen. Ska kolla upp Hellblazer, ty!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Italian Spiderman skulle bli förträffligt som spel.
https://www.youtube.com/watch?v=UhHhXukovMU

Ambassadör
Xbox

@Rion: Fantastiskt!


signatur

Jump in.

Releasehästryttare
Medlem

Gordon Freeman hade väl funkat i någon schysst uppföljare :3


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Silver Surfer lätt

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Ett ultravåldsamt Deadpool-spel fullt av humor.

yes

Medlem
Skrivet av Scharker:

@SoL: Håller med, Spawn skulle vara en frisk vind superhjälteträsket. Nu är han väl ingen hjälte utan mer en anti-hjälte. Han är ändå en av favoriterna och om spelet skulle vara i samma konststil som serien så vore det ännu bättre.

Skrivet av Sleazarn:

Silver Surfer lätt

123
Skriv svar