Merchen och storlekar!

Backloggens befriare
Merchen och storlekar!

Hej Bullen,

Jag är en kille på 32 jordsnurr som önskar köpa lite merch, men har lite frågor.. Hur står sig storlekarna? Det är ju alltid lite oklart på sådana här webshoppar och man har ju blivit bränd förut.

Jag är en ganska stor pojk, och brukar ligga på XXL till XXXL på mina tröjor, nog för att jag kommer i en XL oftast (beroende på just som jag säger, att storlekar kan ju vara lite oklara..)

Jag skulle vilja tjacka en hoodie och en tischa, vilken storlek borde man satsa på? Är de stora i storlekarna eller är de små? Eller alldeles lagom? I t-shirts-fallet spelar det ju inte så stor roll, men en alldeles för stor hoodie är ju inte jättekul, ärligt talat.

Och kom ihåg, det är inte personen i filmen, som skrivit brevet.

Tack på förhand(?),

En vilsen konsument.


signatur

Ad hoc addendum

Moderator | Testpilot

Hej!

Alltid kul att höra att fler är sugen på att använda shoppen

För tillfället så går storlekarna upp till XXXL och här har du dessutom alla mått:

Small 54/66,5
Medium 57/69
Large 60/72
X-Large 63/74
2XL 66/77
3XL 69/79

Måtten är lite olika från T-shirt till hoodie så här har du T-shirt måtten också:

Small 48/70
Medium 51/72
Large 54/74
X-Large 57/76
2XL 60/78
3XL 63/80

Du kan läsa mer på länken nedanför (eller klicka på Shop-knappen längst upp på hela sajten).
https://shop.geeks.se/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FZ
Andreas Dimestam

@keffkebab

T-shirtarna är normala i storlek, så där skulle jag rekommendera att du väljer den storlek du brukar ha.

Hoodien är en modern och något kortare modell. Gillar du ett mer löst sittande plagg kan du nog gå upp en storlek.

Måtten står i beskrivningen till respektive plagg butiken. Mät och jämför med din favorittröja.

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hej!

Alltid kul att höra att fler är sugen på att använda shoppen

För tillfället så går storlekarna upp till XXXL och här har du dessutom alla mått:

Small 54/66,5
Medium 57/69
Large 60/72
X-Large 63/74
2XL 66/77
3XL 69/79

Måtten är lite olika från T-shirt till hoodie så här har du T-shirt måtten också:

Small 48/70
Medium 51/72
Large 54/74
X-Large 57/76
2XL 60/78
3XL 63/80

Du kan läsa mer på länken nedanför (eller klicka på Shop-knappen längst upp på hela sajten).
https://shop.geeks.se/

Tack, det här ger ju lite att gå på, men säger mig inte så mycket heller, eftersom att jag inte har en aning om vad kläder bruka ha för mått Får väl mäta lite kläder och se..

Hade varit mer matnyttigt för mig att veta att "XL är stor, jag brukar ha XL men för mig hade det räckt med L" typ

Mitt intresse av kläder sträcker sig ungefär till att man tar på det när man vaknat.


signatur

Ad hoc addendum

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av keffkebab:

Tack, det här ger ju lite att gå på, men säger mig inte så mycket heller, eftersom att jag inte har en aning om vad kläder bruka ha för mått Får väl mäta lite kläder och se..

Hade varit mer matnyttigt för mig att veta att "XL är stor, jag brukar ha XL men för mig hade det räckt med L" typ

Mitt intresse av kläder sträcker sig ungefär till att man tar på det när man vaknat.

Kolla vad jag skrev ovan!

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Tack, det här ger ju lite att gå på, men säger mig inte så mycket heller, eftersom att jag inte har en aning om vad kläder bruka ha för mått Får väl mäta lite kläder och se..

Hade varit mer matnyttigt för mig att veta att "XL är stor, jag brukar ha XL men för mig hade det räckt med L" typ

Mitt intresse av kläder sträcker sig ungefär till att man tar på det när man vaknat.

Haha jag förstår dig!

Personligen känns det också som att en L inte alltid är samma som alla andra L, även om det är en t-shirt. Jag har vissa hoodies i M och L som är lika stora och jag bara sitter här och är förvirrad. Kanske bara jag som är knäpp?

Men som Andreas sa så kan du läsa hans inlägg där han hjälper till lite extra från det jag pratade om. Hoppas du hittar något du blir nöjd med


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av Dimestam:

Kolla vad jag skrev ovan!

Ofog att skriva medan jag skriver ju!
Tack så mycket!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

@Dimestam @uberpwnage2.0

Nu har jag lagt en beställning, så får vi se hur det blir
En hoodie, en t-shirt och en kopp!


signatur

Ad hoc addendum

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av keffkebab:

@Dimestam @uberpwnage2.0

Nu har jag lagt en beställning, så får vi se hur det blir
En hoodie, en t-shirt och en kopp!

Trevligt, hoppas du blir nöjd!

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

@Dimestam @uberpwnage2.0

Nu har jag lagt en beställning, så får vi se hur det blir
En hoodie, en t-shirt och en kopp!

Kanon! Hoppas att allt passar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kanon! Hoppas att allt passar

Blev bra efter lite leveransstrul! T-shirten kunde jag nog tagit en större, hoodien perfekt! Tischan är bra, men större hade inte gjort något.


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av keffkebab:

Blev bra efter lite leveransstrul! T-shirten kunde jag nog tagit en större, hoodien perfekt! Tischan är bra, men större hade inte gjort något.

Vad var det som strulade?

Och det är svårt med storlekar. Är nog som du, t-shorts är lite tajt, kontra hoodien som sitter väldigt bra.


signatur
Medlem

2xl.. 77 alt 78cm långa

Man är allt bra mobbad när man är lång.. behöver t-shirts som är 82-84cm för att sitta snyggt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kerrai:

2xl.. 77 alt 78cm långa

Man är allt bra mobbad när man är lång.. behöver t-shirts som är 82-84cm för att sitta snyggt

Hur lång är du?


signatur
Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad var det som strulade?

Och det är svårt med storlekar. Är nog som du, t-shorts är lite tajt, kontra hoodien som sitter väldigt bra.

Tydligen var det någon vajsing med streckkoden DHL satte på paketet, så alla siffror gick inte in när det scannades, så fick aldrig någon avisering.

Vad jag tänkte på var att jag aldrig heller fick tracking-id:t av shopen, så jag fick maila och be om det, så jag kunde hämta ut paketet. Imorgon är det jag som dricker ur muggen och myser i kläderna till Fräcka Fredag! Antagligen inte live dock, då brorsan kommer och vi ska bråta med motorsågar och ta ner alla träd som Knud fällde.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur lång är du?

204cm. Och det är inte direkt riktat till just FZ shoppen, att hitta coola tröjor är alltid ett jidder

Skägg.
10 Chambers

@Kerrai: Haha, det förstår jag!


signatur
1
Skriv svar