Recension – NHL 19

Robot
Recension – NHL 19
Medlem

Jäklar vad jag stör mig på att de inte fixar riktiga landslagströjor istället för de gräsliga fejk med feta flaggor över hela magen. Måste man hålla sig till NHL 17 om man ska spela med nationer, då de hade World Cup licens med landslagen. Eller så kan man strunta i denna petitess. Hehe, men sån är inte jag.

Sedan vill jag ha en valmöjlighet som förr i tiden vid ca 2005 då man kunde ställa in rink storlek när man lirade med SHL lagen t.ex. Körde alltid den mindre NHL rinken då jag tycker den är mycket roligare att lira på. Synd att de tog bort denna valmöjlighet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hade älskat om dom någon gång ku de lägga till i karriärsläget att man kunde börja sin karriär i shl som ett exempel och sen bli draftad till nhl.

Samt att dom gärna får förbättra skapandet av en egen spelare, känns som att den delen stått helt stil i 10 år


signatur

God is dead

Medlem

När ska de byta till frostbite ?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jäklar vad jag stör mig på att de inte fixar riktiga landslagströjor istället för de gräsliga fejk med feta flaggor över hela magen. Måste man hålla sig till NHL 17 om man ska spela med nationer, då de hade World Cup licens med landslagen. Eller så kan man strunta i denna petitess. Hehe, men sån är inte jag.

Sedan vill jag ha en valmöjlighet som förr i tiden vid ca 2005 då man kunde ställa in rink storlek när man lirade med SHL lagen t.ex. Körde alltid den mindre NHL rinken då jag tycker den är mycket roligare att lira på. Synd att de tog bort denna valmöjlighet.

Så du är noga med tröjornas design men storlek på rink behöver inte vara korrekt?

Skribent
Skrivet av Angust:

Hade älskat om dom någon gång ku de lägga till i karriärsläget att man kunde börja sin karriär i shl som ett exempel och sen bli draftad till nhl.

Samt att dom gärna får förbättra skapandet av en egen spelare, känns som att den delen stått helt stil i 10 år

Det är samma fula karaktärsmodeller som vanligt där, tyvärr. Jag minns i NHL 2001 (eller däromkring) där man kunde använda ett foto av sig själv och skapa ett ansikte. Det blev groteskt - men skitkul.

Medlem

@CARTMAN: Håller med om tröjorna... Och att man inte kan randomisera laguppställningar i turneringar. Och att inte man turas om att teka i coop.

Gnällkuk

Synd att de inte kommer till PC. NHL 3on3 Arcade var ju sjukt kul när jag hade det till, Öhh... ps3? Länge sen iaf, bra var det iaf :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varför kan de inte göra som FIFA19?! Hur många bra nyheter som helst...NHL19 däremot känns föråldrat jämfört...

Avstängd

Oj sista NHL jag spelade var nog hmm..........NHL 97 eller något. Är det bättre än det?

Seriöst så laddade jag ner en demo till mitt PS4 på något NHL för ett par år sedan, men var inget jag fastnade för så blev inget köp. Tur man kan ladda ner demos till EA spel åtminstone. FIFA 19 verkar däremot grymt! Har kört det demot och kan knappt vänta tills veckan som kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Han kallas väl för Zäta och inte Zeta, som ni skriver i recensionen? xD


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Han kallas väl för Zäta och inte Zeta, som ni skriver i recensionen? xD

Ja precis. Dessutom intressant att lyfta just Zäta i o m att han slutat nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag antar att plattformen är PS4 då prisjaktlänken pekar dit? Kommer det till PC också?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Jag antar att plattformen är PS4 då prisjaktlänken pekar dit? Kommer det till PC också?

Nej, endast till PS och Xbox tyvärr. Det är längesen EA satsat på en PC-version. NHL 09 är det senaste spelet som släppts till PC och det var då baserat på PS2-versionen och inte dom betydligt bättre PS360-versionerna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DitroX:

Han kallas väl för Zäta och inte Zeta, som ni skriver i recensionen? xD

Jag er Stockholmare.


signatur
Medlem

Fattar inte varför EA inte kan släppa NHL till.origin.
Skulle vara ett lyft för tjänsten.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nej, endast till PS och Xbox tyvärr. Det är längesen EA satsat på en PC-version. NHL 09 är det senaste spelet som släppts till PC och det var då baserat på PS2-versionen och inte dom betydligt bättre PS360-versionerna.

Åh, synd. Men tack så mycket för svaret.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag er Stockholmare.

eru?


signatur

PS5 och inget annat.

Förstår inte varför EA som badar i pengar inte kan ge oss ordentliga kommentatorer samt lokala sådana, några årgångar av FIFA hade Glenn Hysén och Henrik Strömblad och det höjde verkligen upplevelsen ordentligt. Nu kör de bara samma trötta aber varje år.

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Förstår inte varför EA som badar i pengar inte kan ge oss ordentliga kommentatorer samt lokala sådana, några årgångar av FIFA hade Glenn Hysén och Henrik Strömblad och det höjde verkligen upplevelsen ordentligt. Nu kör de bara samma trötta aber varje år.

För att det blir sämre med lokala kommentatorer, det var därför Hysen och Strömblad försvann ganska snabbt.

Jag som äkta fotbollsnörd som ser allt jag kan se har hellre engelska kommentatorer än svenska när jag ser t.ex Premier League. Man blir oftast bara uppretad på all okunnighet svenska kommentatorer ofta för med sig, och det var bland annat därför Hysen fick sluta på viasat. Det finns två bra svenska kommentatorer och det är Niklas Holmgren och Glenn Strömberg.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

För att det blir sämre med lokala kommentatorer, det var därför Hysen och Strömblad försvann ganska snabbt.

Jag som äkta fotbollsnörd som ser allt jag kan se har hellre engelska kommentatorer än svenska när jag ser t.ex Premier League. Man blir oftast bara uppretad på all okunnighet svenska kommentatorer ofta för med sig, och det var bland annat därför Hysen fick sluta på viasat. Det finns två bra svenska kommentatorer och det är Niklas Holmgren och Glenn Strömberg.

Jo, det har jag också hört när det gäller riktig fotboll och riktiga kommentatorer, många utländska är mer pålästa och bra på att kommentera. Men i ett tv-spel där de engelska kommentatorerna uppenbarligen är skit (och kommentatorerna kommer antagligen alltid va skit i sportspel för de satsar inte på det) så skulle jag hellre uppskatta lika dåliga svenska kommentatorer. Niklas Holmgren eller Lasse Grankvist skulle göra susen! De kan ju göra en DLC som man köper med andra kommentatorer.

Medlem

@Espresso_Bengt: Vilken rackarrökare!

Skägg.
10 Chambers

Det ultimata testet. Ett gäng grabbar, vuxendricka och en för trång soffa. Standardläget kändes snabbt gjort men threes var kul, när vi väl fattade varför poängen sprang och tillbaka så mycket.


signatur
Medlem

Nhl2000 va ja skitkul när man kunde ha sitt ansikte med..sen blev nhl 2002 mer o mer arkad

Medlem
Nhl 19

Nhl 19 är mycket roligt spel. Just spel med 3 spelare ger ett snabbare spel.
Större yta på isen också. Skillnad på NHL 1993 som jag började spela med på den tiden.

Hela spelet låg då på 4 PC disketter. Ni kan se skillnaden här.

https://www.youtube.com/watch?v=TYikQxz1s_Q

Medlem

NHLs 3v3-läge är det roligaste soffliret jag haft på länge. Oslagbart med snabba spelvändningar, stenhårda tacklingar och massvis med mål. Rekommenderas varmt för ett tävlingsinriktat gäng


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Tycker att spelet är kul när man spelar själv eller med en kompis i soffan. Över internet är det hur segt som helst. Kommer ihåg att jag och polarna spelade något av de tidigare och det var inte alls segt på samma sätt som det här. Vet inte vad EA har gjort men allt känns väldigt segt över internet. Därför blir nog mitt betyg en 3:a eftersom online delen är en betydelsefull del i spelet med HUT och allt annat.

1
Skriv svar