Sony släpper Playstation Classic!
Hade varit intressant om de inte packat den med en massa skräpspel *duckar för flygande Fz-kaffekoppar*. Det skall vara Spyro, Castlevania: Symphony of the Night, Driver, Legacy Of Kain: Soulreaver, Tomb Raider, Silent Hill. Det enda spel jag kan försvara är Final Fantasy VII. Inte en massa japanska fightingspel.... Bara vänta tills de hackar denna så att man kan slänga in egna ISOs då.
Hade varit intressant om de inte packat den med en massa skräpspel *duckar för flygande Fz-kaffekoppar*. Det skall vara Spyro, Castlevania: Symphony of the Night, Driver, Legacy Of Kain: Soulreaver, Tomb Raider, Silent Hill. Det enda spel jag kan försvara är Final Fantasy VII. Inte en massa japanska fightingspel.... Bara vänta tills de hackar denna så att man kan slänga in egna ISOs då.
Håller med, men samtidigt; Spyro utan spakar?
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Gör om pollen lite? Precis som vi som jobbar inte har egna pengar? ^_^
Alla är inte bortskämda barn som får vad de vill av "tomten"...
Men ja, är sugen som attans, även om vissa människor hävdar att dessa minikonsoler är dyra alternativ till redan ägda titlar så lägger jag personligen gärna pengar på retroprylar i miniformat.
Får man tag på den för 99 euro så blir det nog ett köp, tyvärr kommer den kosta minst 2000 i Sverige.
Inte så oväntat ändå. Sen är jag nyfiken på hur emuleringen ser ut och vilka fler spel som kommer till etc.
Önskelista:
- Chrono Cross
- FF VIII och IX
- MGS
- Castlevania Symphony of the Night
- Suikoden I och II
- Xenogears
- Vagrant Story
Men vi kommer troligtvis inte få se alla ovanstående, och det är ju egentligen "mina favoriter" samtliga. Kanske kommer det dock finnas något spel som man missade som är bra...
Inte så oväntat ändå. Sen är jag nyfiken på hur emuleringen ser ut och vilka fler spel som kommer till etc.
Önskelista:
- Chrono Cross
- FF VIII och IX
- MGS
- Castlevania Symphony of the Night
- Suikoden I och II
- Xenogears
- Vagrant Story
Men vi kommer troligtvis inte få se alla ovanstående, och det är ju egentligen "mina favoriter" samtliga. Kanske kommer det dock finnas något spel som man missade som är bra...
Kan faktiskt hålla med dig om samtliga titlar. Vi håller tummarna!
Jag tror att de kommer släppa en andra version som har DS-kontroller och andra spel om ett år eller så. Så Sony gör "en Nintendo", men det återstår att se om de också gör "en Bergsala" och höjer priset med 100% i Sverige.
Ett personligt önskemål från min sida hade annars varit att kontrollerna är 1:1 som de gamla, med de gamla kontakterna istället för USB så att man kunde använda nytillverkade högkvalitativa handkontroller till sin gamla PS1, men det är ju tyvärr orealistiskt.
Nu hoppas jag bara att Microsoft följer efter och gör en PC Classic Mini med Windows 3.1 och/eller MS-dos!
OMG, vilken briljant idé! Att få spela DUNE II, Kings Quest, DOOM och Civilization som de var ämnade att spelas.
https://www.webhallen.com/se/product/291129-Playstation-Class...
1490kr har dom lagt ut det för.
hehe kul, hade hellre sett en ps2 mini classic.
Kommer nog en sådan också ska du se