Tre lovande mech-spel

Releasehästryttare
Tre lovande mech-spel

Så gissar att jag inte är den enda här på FZ som är sugen på ett bra nytt Mech spel!

Här 3 nya titlar som ser lovande ut:

Blazing Core - 18 oktober

Blazing Core is a team centric tactical shooter featuring mech knights. Adjust your mech according to your chosen playstyle, combine your abilities with those of your teammates, come up with and use various tactics to fight giant battle machines.

Vox Machinae - "tidig" höst (så gissningsvis oktober)

Strap yourself into the cockpit of a robot seven times taller than a Tyrannosaurus Rex and prepare to do battle in Vox Machinae: the ultimate giant robot combat action-simulator for both VR and standard screens.

Phantom Brigade - To be announced

Phantom Brigade is a turn-based tactical RPG, focusing on in-depth customization and player driven stories. Outnumbered and out-gunned, lead The Brigade through a desperate campaign to retake their war-torn homeland.

Alla 3 spelen finns på steam.

Vad tycker ni?

Medlem

Vox Machinae ser rätt intressant ut, måste nog kolla upp det! Tack för tipset!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Devan Redan tröttnat på Battletech?

För övrigt så såg Phantom Brigade lovande ut.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@Akronym: Såg nån spela igenom de 3 första uppdragen och det gjorde att jag avstod Battletech själv, har för mig att jag tycke det spelet va alldeles för långsamt för min smak. Vad jag ville ha av det va ju ungefär snabbheten i Xcom spelen, förhoppningsvis får vi det i Phantom Brigade.

Medlem

Är det taktiska mech spel man är ute efter så är Square Enix Front Mission serie att rekommendera. Väldigt likt Battletech. Mycket bra spel med bra storylines som är branched så den utvecklas beroende på de val man gör.

På PC finns dessvärre bara Spinoffen Front Mission evolved vilket är ett story based arkad lir istället. Om man inte vill köra en PS1/PS2 emulator.

Front mission 3 släpptes på PS1, 4 och 5 släpptes på PS2 och finns att ladda ned via PSN.

Front Mission 5 släpptes aldrig i väst men det finns en fullständig Fan translation patch till detta att hämta online.

De kan alla tre rekommenderas varmt.

Front Mission 3:

Front Mission 4:

Front Mission 5:

Sedan har vi då elefanten i rummet, Spinoffen som alla Front Mission fans avskyr för det inte är ett tactics spel. Men det är inte dåligt som action lir.

Front mission Evolved:

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är det taktiska mech spel man är ute efter så är Square Enix Front Mission serie att rekommendera. Väldigt likt Battletech. Mycket bra spel med bra storylines som är branched så den utvecklas beroende på de val man gör.

På PC finns dessvärre bara Spinoffen Front Mission evolved vilket är ett story based arkad lir istället. Om man inte vill köra en PS1/PS2 emulator.

Front mission 3 släpptes på PS1, 4 och 5 släpptes på PS2 och finns att ladda ned via PSN.

Front Mission 5 släpptes aldrig i väst men det finns en fullständig Fan translation patch till detta att hämta online.

De kan alla tre rekommenderas varmt.

Front Mission 3: https://www.youtube.com/watch?v=-7xC5ez_r4A

Front Mission 4:https://www.youtube.com/watch?v=53WHEuo86Ac

Front Mission 5: https://www.youtube.com/watch?v=IvFdbO5zzYQ

Sedan har vi då elefanten i rummet, Spinoffen som alla Front Mission fans avskyr för det inte är ett tactics spel. Men det är inte dåligt som action lir.

Front mission Evolved: https://www.youtube.com/watch?v=Ej0KLcZ3LPc

Intressant. Har av dessa själv bara spelat Front Mission Evolved tidigare. Körde typ tre eller fyra uppdrag för att sedan aldrig röra spelet igen.
Undvek de andra Front Mission spelen pga detta. Får kanske ge dem en chans.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Quake-konnässsör

Saknar lite Armored Core serien som FromSoftware släppte förut, skulle gärna vilja se uppföljare. Hade för mig att man kunde ändra nästan allt på Mechorna.

Medlem

Saknar gamla Shogo...
Vill gärna ha en remake, remaster eller uppföljare.

Medlem

@Phyrino:

Shogo var riktigt nice, trots alla fel och brister som det hade.

Jag tänker än en gång slå ett slag för MechWarrior: Online. Finns DRÖSVIS med mechs, alla möjligheter att bygga om bäst man vill. Det minst toxic onlinecommunity jag någonsin upplevt. SPELA DET!

Medlem

Jag gillar inte competetive gaming så för mig kan Phantom Brigade vara något.

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Vox Machinae ser rätt intressant ut, måste nog kolla upp det! Tack för tipset!

Tydligen släpptes det igår, spelet ligger på 100% positivt atm!

1
Skriv svar