Helgdiskussion - Telltales bästa spel?

Skägg.
10 Chambers
Helgdiskussion - Telltales bästa spel?

Nu när Telltale Games stänger ner så är det svårt att inte blicka tillbaka på deras spel och fundera över vilket som är bäst. De kommer gå till historien som företaget som vågade satsa på spel med fokus på story och att de snudd på ensamma drog igång den nya vågen äventyrsspel som till exempel Dontnod är sprunget ur.

Så vilket spel (eller kanske snarare säsong) har varit bäst?


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

The Wolf Among Us!

Det och Tales From the Borderlands var peak Telltale, men jag måste ge förstaplatsen till TWAU.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Jag gillade Back To The Future och Monkey Island, mest för att äldre "point and click" är en favorit, för mig då!
Sen vart ju Wolf helt galet bra, något jag rekommenderar alla att spela.

Medlem

Min erfarenhet är begränsad till Walking Dead, och Season 1 är troligtvis min favorit. Tyvärr stod utvecklingen ganska still efter det. De hade bra manus, men glömde bort att utveckla gameplayet. Det kanske sammanfattar Telltale ganska bra. De visar att även framgångsrika idéer måste vidareutvecklas för att behålla sin tjusning.

Moderator | Testpilot

Wolf Among us och Walking Dead S01. Mycket efter det kändes bara som att de ville ha en snabb paycheck.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Spelat alla sedan Walking Dead.
Skulle säga WD och Minecraft.
Sämsta GOT.

Medlem

Jag gillade verkligen deras säsonger med Sam & Max, även Tales of Monkey Island. Rent gameplaymässigt ligger de i topp. Däremot är ju första säsongen av The Walking Dead det klart bästa rent story- och berättarmässigt. The Wolf Among Us och Tales from the Borderlands var också riktiga höjdare.

Medlem

Duck Tales tyckte jag dom gjorde bäst!

Tales from the crypt var en bra serie för övrigt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

KoP
Medlem

TWD och TWAU.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ivanhoe68:

Duck Tales tyckte jag dom gjorde bäst!

Duck Tales?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lätt Tales of the borderlands. Pga den underbara borderlandshumorn.

Medlem

Första Walking Dead.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

The wolf among us.
Att det nu inte kommer att komma något mer är ju fan för jävligt.......

Tråddemonen
Testpilot

Borderlands utan tvekan. Hade mycket udda men uppskattad humor.

Ambassadör
Xbox

The Wolf Among Us var helt klart bäst. Hade ingen koll på Fables-världen när jag började spela det och fastnade direkt. Såg mycket fram emot en uppföljare.

Tales from the Borderlands och TWD s1 var också bra. Jag gillade dock aldrig själva grundidén med att släppa en episod i taget, det blev ryckigt och segt. Köpte dem först när hela säsongen var klar. Hade de släppt spelen säsongsvis i stället så tror jag att försäljningen varit bättre.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Duck Tales?

Ja antingen det eller Super mario bros till nes.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Första säsongen av TWD var lätt bäst. Synd vi inte får se slutet på Clementines berättelse.


signatur

I drank what?

Medlem

Personliga favoriten är Tales from the Borderlands bara för att det är ett av väldigt få spel som verkligen fått mig att skratta. Andra höjdare är, som många redan nämnt, The Wolf Among Us.

Men jag vill även slå ett slag för deras Batman serie. De gjorde en del intressanta grejer som jag verkligen uppskattade med några av karaktärerna.

Medlem

Law and order var nog min favorit. Mest för att det inte finns liknande spel. Gillade också Poker night at the inventory, väldigt mysigt spel. Känner faktiskt för en pokerrunda nu


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Hittills TWD The Final Season och The New Frontier


signatur

Why so serious?

Medlem

Walking Dead, Game of Thrones samt Borderlands för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ivanhoe68:

Ja antingen det eller Super mario bros till nes.

Det är väl en ett till av dina skämt men ja... Telltale gjorde varken eller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

Första säsongen av Walking Dead!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Mirage:

Första säsongen av TWD var lätt bäst. Synd vi inte får se slutet på Clementines berättelse.

Vad jag uppfattade det som så kommer hela säsongen släppas ändå!

Oavsett så när de gäller favoritspel med telltale så måste de förbli Puzzle Agent! Vilket underbart spel! Både ettan o tvåan!

Medlem

Tales of Monkey Island! Sjukt mysigt!

Medlem

@naess91: Jag hoppas det. Jag är väldigt intresserad


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Borderlands utan tvekan. Hade mycket udda men uppskattad humor.

Precis. Nya karaktärer som man fick lära känna och man visste inte vad man hade att vänta. Jag tyckte spelet var väldigt underhållande och höll mig till en halv eller en hel episod per dag. Kändes i slutet att man ville se så mycket mer.

Game of Thrones var riktigt dålig. Hela storyn var en kopia på första säsongen av tv-serien och allt som hände var precis som med familjen Stark i GOT. Tråkig och förutsägbar story med tråkiga karaktärer.

Walking Dead tycker jag inte heller var någon höjdare. Storyn var medelmåttig som bäst och Clementine var hemskt jobbig. Typisk korkad hollywood snorunge som man satt och hoppades skulle bli biten tidigt. Om det inte vore för några riktigt bra delar i storyn hade man aldrig orkat med att köra igenom allt.

the Wolf Among Us var underhållande med riktigt bra karaktärer. Mörkare och brutalare än andra spel av Telltale.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Walking Dead S1 och Borderlands. Det tråkigaste spelet för min del var Game of Thrones.

Medlem

Wolf Among Us för mig helt klart. Körde första Walking Dead och det är ju emotionellt och bra som fan men Wolf Among Us var så jävla mysigt och stämningsfullt att jag blir bajsnödig typ varje gång jag spelar det, och det blir jag bara av ritkigt mysiga saker.

Märkligt kanske men det är ett bra betyg.

Medlem

Skulle vilja ge ledningen på Telltale samt de som tittade på The wolf among us på Youtube istället för att som vi andra betala för det, en riktigt stor snigel på ögat.

Skämmes ta me faen!

12
Skriv svar