Star Citizen - Årets största patch 3.3 kommer i två delar!

Quake-konnässsör
Star Citizen - Årets största patch 3.3 kommer i två delar!

Den tionde oktober kommer patch 3.3 släppas till alla Star Citizen spelare, under det årliga Star Citizen eventet CitizenCon.

De som följer utvecklingen är väl medvetna om att 3.3 är något extra speciellt, då patchen för med sig många nya funktioner och förbättringar till den enorma spelmiljön som kallas PU (persistent universe). I 3.3 kommer det redan existerande gruppsystemet att förbättras, nya uppdrag kommer, mera realistiska förslitningsskador på skeppkomponenter kommer, och FPS strider kommer nu att kunna utkämpas mot botar och inte bara mot andra spelare, m.m.

Men det mest omtalade som är associerat med 3.3, är den nya tekniken som ska integreras till spelet för att det ska vara tekniskt möjligt för oss spelare att besöka större himlakroppar än de månar som finns i spelet idag. Med uppdateringen kommer den första planeten som man kommer kunna besöka, och med de kommer antalet resurser öka som behöver laddas in och det kommer hanteras genom Object Container Streaming (OCS).

Då OCS är komplext behövs mer tid till att utveckla denna teknik, vilket har resulterat i att den stora 3.3 uppdateringen har nu delats upp i två delar. 3.3 uppdateringen som kommer den tionde oktober kommer innehålla nya features och spelmekanik som inte är beroende av Object Container Streaming och senare under kvartalet kommer 3.3.5. Uppdateringen som kommer innehålla OCS samt planeten Hurston och dess månar som är beroende av OCS.

Patch 3.3

Vi ska försöka sammanställa de mest matnyttiga nyheterna till patch 3.3 i denna tråd.

Mission Giver: Recco Battaglia
Vi kommer få en ny uppdragsgivare ihop med den nya patchen, Recco Battaglia som kommer vara stationerad på Levski, där vi sen tidigare har en uppdragsgivare Miles Ekhart. Dessa uppdragsgivare brukar ofta ha någon / några former av kriterier för att aktiveras.

FPS Combat: Missions
FPS strider mot fientliga NPCer är något som har diskuteras ett bra tag nu ihop med Star Citizen, men nu verkar det som att det äntligen ska komma ut. Vi kommer få uppdrag som kommer vara ihopkopplat med FPS strider, så som de visade på Citizoncon för 1 år sedan. Ett exempel kan vara att man ska åka ut i rymden och hämta en svart låda från ett förstört skepp, men till våran förvåning så är skeppet fyllt med NPC som är beväpnade bland vrakdelarna .

Asteroid Mining & Improvements to Mining on Planetary Bodies
Mineralbrytning är något som många av oss har sysslat med, men än så länge har det enbart varit nere på månarnas ytor. Ihop med 3.3.0 så kommer mineral utbrytningen flytta även ut till rymden, och vid asteroidbälten. Under mineral utbrytningen ska man kontrollera effekten på en laser. om man ger för lite kraft så kommer det ta längre tid innan man kan samla upp mineralerna, men om man har för mycket effekt så *KA-BOOOOOOOOM!!!* och det flyger bitar överallt.

Scramble Racing
Även en typ av racing kommer att implementeras som uppdrag. Det kommer att finnas två olika variationer, ett racing utan vapen och ett med vapen. Racingen går ut på att man ska åka från Checkpoint till Checkpoint. Det som implementeras nu kommer vara racing med land farkoster.

Nya Skepp
Consolidated Outland - Mustang
De nya skeppen som kommer till 3.3 är den uppdaterade Mustangen, Constellation Phoenix och Aegis Hammerhead. Mustangen har funnits med i Star Citizen ett bra tag nu och är värd lite ny kärlek av utvecklarna, skeppet kommer bli lite större i utformningen. Detta har varit en trend på de äldre skeppen och allt verkar bli lite större.

RSI Constellation Phoenix
RSI Constellation Phoenix är en lyxversion av Constellation serien, ifall man nu eftersträvar att åka runt i galaxen i stil. Har vi sagt att det finns en bubbelpool ombord? Förut har man kunnat gå runt i skeppet via sin hangar, och ihop med att skeppet kommer ut i flygbart skick så kommer det ske lite små ändringar på skeppet.

Aegis Hammerhead
Aegis Hammerhead är vad de flesta säger är den största nyheten på skeppfronten till patch 3.3. Hammerheaden är ett support skepp som är menat att flyga ihop med andra skepp och skydda mot angrepp från både missiler och fientligt flyg. Hammerheaden är enligt utvecklarna klassad som “Heavy gunship”. Detta skepp kommer vara det näst största skeppet som är flygbart, där Reclaimern är fortfarande King of the Hill.

Ship System Degradation
Förslitningsskador på skepp kommer också börja implementeras i spelet. Vi kommer få se att förslitningsskador på exempelvis sköld generatorer och Quantum drive generator. Vad som åstadkommer dessa skador kommer vara allt från vapen skador till överhettning från överklocknings av generatorerna.

Small Rest Stop
Ihop med att solsystemet kommer att vidgas så kanske man behöver fylla på bränsle, både till skeppen och till karaktärerna som flyger skeppen, och då är “Small Rest Stops” ett underbart tillfälle. Till 3.3.5 så ska Hurston implementeras och det har gått lite diskussioner angående om man var tvungen och tanka skeppen på vägen mellan Crusader (nuvarande planeten) och Hurston. Några säger att man inte behöver tanka på vägen, medans andra säger att man måste tanka sitt skepp minst 3 gånger innan man är framme vid Hurston. I dagens testmiljö av Star Citizen skulle vi inte tro att Rest Stops behövs, men de testar möjligen dessa “Small Rest Stops” inför släppet av planeten Hurston till 3.3.5.

VoIP & FoIP
Jag tror vi alla blev förvånade när de introducerade och visade upp VoIP (Voice over IP) och FoIP (Face of IP) på Gamescom 2017. Men tydligen var detta ingen nyhet då de redan 2013 hade pratat om att implementera detta system i Star Citizen. VoIP tror jag de flesta känner igen som sitter och spelar ArmA och använder Task Force Radio. VoIP ska fungera så att de personer som är närmast ska höras bättre, men desto längre bort personen är som pratar desto mindre hör man honom och tillslut så hör man inte personen längre. Man hör bara personer i sin direkta omgivning helt enkelt. FoIP gör att din karaktär kan göra de grimascher som du gör i verkligheten och med hjälp av VoIP så kan kan göra så att det ser ut som din karaktär i spelet säger de meningar som du själv säger genom mikrofonen. FoIP använder sig av webbkameran för att kunna bestämma hur karaktärens ansiktes animationer ska röra sig, för att på ett sätt skapa inlevelse för andra spelare.

Patch 3.3.5

Object Container Streaming
Object Container Streaming gör Star Citizen möjligt att genomföra. Inte längre kommer spelet vara begränsade av det fysiska minnet som finns i våra datorer, utan kommer istället streamas in. informationen kommer istället laddas in från servrar och ladda in det som är i din direkta omgivning. Det kommer minska beroendet av RAM minnen och kommer öka prestandan för oss användare. Object Container Streaming kommer också göra det möjligt att börja fokusera på de stora skeppen och rymdstationerna som idag inte finns i spelet.

Hurston
Hurston kommer vara den första planeten som man kommer kunna landa på, då den planeten som finns idag i Star Citizen är en gasjätte, Crusader, och är lite problematisk att landa på (du exploderar innan du har kommit till gasjättens yta). Vi vet ännu inte hur stor Hurston kommer vara, men vi kan tänka oss att planeten kommer vara betydligt större än vad den största månen är idag i spelet. Den största månen som finns i Star Citizen idag är Yela med sina 3700 km i diameter. På de månar som finns i Star Citizen idag finns det enbart en miljötyp per måne, Yela är mesta del is, Daymar är lite varmare så sand och bergsformationer är mera vanligare och medans Cellin är mera lik vår egen måne, det vill säga mest damm. Hurston kommer vara mera varierande och man ska kunna besöka savanner, skogar, industriområden, landskap fyllda med skrot och skräp och för första gången kommer vi få se vatten på en planet.

Hurston - Lorville
Tillsammans med släppet av planten Hurston så kommer vi också får se en av de större städerna på planeten. Hurston är helt ägt av Hurston Dynamics, och Lorville är den enda import landning zonen som finns på Hurston. Staden Lorville är en stor industristad och luften är kraftigt förorenad med tack vare alla industrier. Lorville har även en egen monorail för att kunna frakta arbeta från och till jobbet. Vi har inte fått sett så mycket inifrån själva Lorville, men vad vi har fått sätt så känns den mycket större än Levski, som är placerad på Delamar.

Hurston månar
Ihop med Hurston så kommer också fyra nya månar som ska ha sin omloppsbana runt planeten, Aberdeen, Arial, Ita och Magda. Vi vet inte så mycket om dessa månar för tillfället då fokuset har legat mycket på Hurston.

- Aberdeen

- Arial

- Ita

- Magda

Hurston - Mission Giver -Clovus Darneely
Ihop med Lorville så kommer vi också får en ny uppdragsgivare, Clovus Darneely, som kommer vara stationerad på Lorville.

Spela med stor svensk organisation / guild i Star Citizen
Vi i den Svenska Star Citizen organisationen / guilden ASGARD, ser mycket fram emot de kommande patcherna 3.3 och 3.3.5 och kommer att spela flitigt när dom släpps, Precis som vi gör idag! Om du är nyfiken på Star Citizen och vill ha några att spela med, kom med och spela med oss på onsdags kvällar!

asgardgaming.se
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord discord.asgardgaming.se

Medlem

Det ska bli intressant.
Ser fram emot 3.3/3.3.5 när man faktiskt kommer att kunna hyra skepp och ha något att spela för.

Medlem

Jävla bra skrivit man blir sjukt taggad utav att läsa detta och sätta händerna i 3.3 skall bli skoj detta.

Medlem

En annan anledning till att de delar upp patchen är för att OCS (Object Container Streaming) påverkar så många olika filer. Det finns filer som de inte rört på fyra år som nu måste bli uppdaterade.

Föga förvånande så orsakar detta stora problem när det kommer till bugg-lösandet.

PS
Det finns en road map fram till 3.6 (Juni 2019) man kan kika på om man vill...
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
...men den uppdateras och ändras hela tiden i takt med utvecklingen. Så ta den med en nypa salt.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Ber om Ursäkt ifall jag har missat infon, men har de sagt när singeplayer delen kommer släppas?

Avstängd

Hur fan kan det vara 3.x när spelet inte ens i närheten av att vara färdigt för släpp än? 1.0 är ju normalt release...

Medlem

Är spelet bra ännu eller ska man vänta innan man börjar testa spelet?

Quake-konnässsör
Skrivet av Stingshot:

Ber om Ursäkt ifall jag har missat infon, men har de sagt när singeplayer delen kommer släppas?

Ingenting är sagt ännu, allt vi vet är att singleplayer delen ska komma ut före multiplayer/mmo delen. Utvecklingen bakom Squadron 42 (singleplayer) är relativt bakom stängda dörrar, brukar komma med uppdateringar gällande Squadron 42 en gång varje månad. Med att de sa att Squadron 42 skulle komma ut 2016 (slutet av året) så tror jag de är väldigt försiktiga med att säga datum i framtiden. Om jag skulle gissa på något, skulle jag säga att det är minst 2 år bort.

Medlem

En del av patchen är släppt till Evocati(vanliga spelare som gjort bra ifrån sig när det gäller bugg-rapportering). Och en del har läckt ut på https://www.reddit.com/r/Starcitizen_Leaks/

Skrivet av PrinceToadstool:

Hur fan kan det vara 3.x när spelet inte ens i närheten av att vara färdigt för släpp än? 1.0 är ju normalt release...

Det finns absolut ingen standard när det gäller att namnge uppdateringar för mjukvara/spel, kunde lika gärna heta 345862589623895623856.4

Testpilot

Grymt matnyttigt inlägg. Det är uppskattat att du tar tid att samla infon på ett sånt bra sätt här i forumet.
Nu ska jag bara ha tid att gå igenom allt

Quake-konnässsör
Skrivet av PrinceToadstool:

Hur fan kan det vara 3.x när spelet inte ens i närheten av att vara färdigt för släpp än? 1.0 är ju normalt release...

Ja, vad som är normalt med numrering av olika testmiljöer på utvecklingen av spel är upp till utvecklarna och bestämma. Skulle det vara bättre med Alpha.0.0.3.x? Nu försvarar jag inte deras sätt och döpa de olika test patcher, men ser ingen skillnad på hur de döper skriver. När väl spelet släpps så kanske det börjar om från 1.0, vem vet.

Skrivet av Lasrod:

Är spelet bra ännu eller ska man vänta innan man börjar testa spelet?

Är du 100% säker på att du vill prova, så prova. Men jag skulle säga att det kan vara värt och vänta ett tag till. Vi har upplevt lite problem i den versionen som är Live på servern nu, de två tidigare versionerna fungerade riktigt bra och FPS har blivit lite bättre. Ska bli roligt och se hur Object Container Streaming kommer att påverka. Men de har själva sagt att det inte kommer vara någon mirakel medicin mot FPS, utan det kommer vara en av många förbättringar för att få en högre FPS och mindre ansträngningar på våra egna datorer.

Quake-konnässsör

Leaked Evocati 3.3 Patch Notes (Evocati = heter första testgruppen för varje patch)

Medlem

Bra summering!

Lyckas dom även få ihop en okej 3.4 patch i tid blir det mycket godis fram till jul.

Gen
Medlem

Ursäkta om frågan redan ställts tidigare men hur ser arbetet med optimeringen ut? Testade förra Free to Fly men blev besviken över att GPU load var runt 50% och FPSen runt 40 strecket.

Quake-konnässsör
Skrivet av Gen:

Ursäkta om frågan redan ställts tidigare men hur ser arbetet med optimeringen ut? Testade förra Free to Fly men blev besviken över att GPU load var runt 50% och FPSen runt 40 strecket.

Vi får se hur Object Container Streaming kommer att fungera, det ska minska på stressen både på RAM och CPU. Men de har inte sagt med hur mycket, men enligt Q&A grupperna så ska det vara en drastisk skillnad. Men drastisk skillnad kanske betyder olika för oss och dom

Medlem
Skrivet av Gen:

Ursäkta om frågan redan ställts tidigare men hur ser arbetet med optimeringen ut? Testade förra Free to Fly men blev besviken över att GPU load var runt 50% och FPSen runt 40 strecket.

Det pågår hela tiden optimeringar. Det finns med på roadmap som individuell punkt för varje patch släpp. Däremot så ÄR spelet i alpha så man får räkna med att det kan finnas vissa barnsjukdomar just efter en patch släpps ibland. De brukar släppa hotfixes därefter för att lösa dessa. Den Freefly de hade tidigare som du nämner körde de på ett olyckligt datum. Det var just efter ett släpp och det hängde med några tråkiga buggar då. Dessa löstes snart därefter.

Men performance i allmänhet beror också på hur det ser ut på serversidan. Det kommer två nya Core features på plats via patch 3.3.5 som varit redo ett tag men som de väntat med att släppa pga att det är oerhört viktigt att de är helt buggfria då det annars inte går att spela alls. Det är "Network Bind Culling" samt "Network entity streaming". Dessa är implementerade för att öka prestandan i nätkoden. Dvs kommunikationen mellan servern och din klient. Samt effektivisera de nätlaster som servern måste hantera.

Dessa kommer direkt att ge prestandavinster på såväl serversidan som klientsidan då din klient inte överlastas med positionsdata för object och andra spelare när dessa inte är relevanta för dig.

Gen
Medlem
Skrivet av almblad:

Vi får se hur Object Container Streaming kommer att fungera, det ska minska på stressen både på RAM och CPU. Men de har inte sagt med hur mycket, men enligt Q&A grupperna så ska det vara en drastisk skillnad. Men drastisk skillnad kanske betyder olika för oss och dom

Skrivet av Aletheides:

Det pågår hela tiden optimeringar. Det finns med på roadmap som individuell punkt för varje patch släpp. Däremot så ÄR spelet i alpha så man får räkna med att det kan finnas vissa barnsjukdomar just efter en patch släpps ibland. De brukar släppa hotfixes därefter för att lösa dessa. Den Freefly de hade tidigare som du nämner körde de på ett olyckligt datum. Det var just efter ett släpp och det hängde med några tråkiga buggar då. Dessa löstes snart därefter.

Men performance i allmänhet beror också på hur det ser ut på serversidan. Det kommer två nya Core features på plats via patch 3.3.5 som varit redo ett tag men som de väntat med att släppa pga att det är oerhört viktigt att de är helt buggfria då det annars inte går att spela alls. Det är "Network Bind Culling" samt "Network entity streaming". Dessa är implementerade för att öka prestandan i nätkoden. Dvs kommunikationen mellan servern och din klient. Samt effektivisera de nätlaster som servern måste hantera.

Dessa kommer direkt att ge prestandavinster på såväl serversidan som klientsidan då din klient inte överlastas med positionsdata för object och andra spelare när dessa inte är relevanta för dig.

Oj, vilka bra svar. Tack!

Avstängd
Skrivet av almblad:

Ja, vad som är normalt med numrering av olika testmiljöer på utvecklingen av spel är upp till utvecklarna och bestämma. Skulle det vara bättre med Alpha.0.0.3.x? Nu försvarar jag inte deras sätt och döpa de olika test patcher, men ser ingen skillnad på hur de döper skriver. När väl spelet släpps så kanske det börjar om från 1.0, vem vet.

Ja, 0.3.x hade varit mycket mer logiskt. 1.0 är release, damnit!

Medlem

@PrinceToadstool:
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/146...
Jag var själv irriterad på detta för 3 år sedan och till slut fick vi en mellanväg.
Alpha före alla siffror betyder just i vilket stadie spelutvecklingen är.
På den tiden folk hängde på forumet, på den tiden det fanns ett forum och trådar som detta skapades:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/238545/1...
Men Och på den tiden trodde man aldrig att spelen kanske skulle komma ut ~5 år senare heller.

Medlem

Okej jag är peppad...Igen...

Har ett litet skitskepp i en ensam hangar som väntat på mig i några år nu. Kollar in då och då för att se vart spelet är för tillfället och det har verkligen skett massiva framsteg under åren men jag har inte helt kommit undan att jag tröttnat lite på att vänta. Hela tiden undrar jag vad som blir nästa stora försening? RTX optimeringar som drar ut ett år, ny motor (igen), ytterligare funktioner som förvisso verkar nice men ingen egentligen bad om?

Men det massiva spelet försöker leverera är skäl nog att se förbi oron och istället bara hoppas, och längta, efter att få resa ut i rymden på riktigt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Posten fick mig att damma av min klient och testa det igen, blir alltid väldigt sugen när jag läser om det. Var några år sen sist och har aldrig testat FPS delen så tänkte det skulle vara roligt att se. Dock var det ospelbart även på lägsta grafiken, varje gång jag gick runt ett hörn frös den i någon sekund och hade ensiffrig FPS. Läste runt lite på forumet och verkar som det i princip kräver bättre CPU med fokus på prestanda per core och att det installeras på SSD(Min var fylld för tillfället). Har ingen mosterdator, dock över minimikraven jag hittade, så var väl inte så stor överraskning.

Blir nog att vänta ett par år till och testa igen, vid de laget har jag nog bättre CPU.

Då jag främst ser fram mot Squadron 42 så tycker jag det varit lite väl tyst om det, senaste nyheten jag hittade var från april. Hoppas på mer info från Citizen con.

Quake-konnässsör

@werik: Optimeringen lämnar mycket att önska, det har du helt rätt i. Men det har blivit bättre med året, själv låg jag runt 20 - 30 fps men har på senare tid gått upp till 50 - 80 fps och i Star Marine ligger det nästan konstant på 90 - 100. Men kan ju inte säga att man har något dålig dator heller, så jag kan förstå problemen som vissa har.

Squadron 42 har varit väldigt tyst om de senaste två månaderna, kanske visar upp något på CitizenCon. Denna video är den längsta som visar någon forma av gameplay från Squadron 42, och sedan har vi några uppdaterings videor som har gjort efter denna video också. Men hoppades på att uppdaterings videorna hade kommit ut lite mera frekvent.

Star Citizen - 1 Hour Of Squadron 42 Single Player Gameplay

Squadron 42: Around the Verse - Strengthening the Core Tech
Published on Jun 28, 2018

Squadron 42: Around the Verse - Scanners Aglow, Torpedoes in Tow
Published on May 31, 2018

Medlem

@almblad:
Tack för länkarna till klippen. Blir till att kolla ikväll för att stilla min ökade SC hunger nu när det inte funkade så bra att spela. Eller ja, Sellf land hangaren funkade bra och jag spenderade ändå ganska mycket tid där för att försöka förstå hur jag skulle lyfta.

Medlem

Är spelet spelbart än? Övervägt att skaffa men har blivit avrådd mer eller mindre varje gång.

Quake-konnässsör

@russinkungen: Som jag nämnde tidigare så har det blivit lite konstigt i den senaste uppdateringen, säten har försvunnit och har varit knepigt att fått skeppen att flyga. Den här "buggen" är relativt ny. Men jag skulle vänta och se hur det blir med Object Container Streaming och när planeten Hurston kommer in. Jag vet att det känns att det är mycket pengar för att få möjligheten att spela i den här testmiljön, så brukar meddela att man kan avvakta om man är minsta osäker.

Jag tror också att ihop med CitizenCon så kommer det någon form av Free Flight, brukar alltid göra, så man kan prova på spelet. Allt som behövs för att kunna prova spelet under en Free Flight är ett konto på Robertsspaceindustries.com och som är helt gratis, de har inte börjat tagit betalt för att göra konton än ;). Jag ska försöka hålla ett öga uppe och meddela i denna tråd så fort som det är Free Flight.

Har också lite planer på att leverera lite inspelat material från 3.3 och hur stabilt det känns, samt lite annat smått och gott.

Medlem

@PrinceToadstool: 1.0 var hangar modulen om jag inte minns fel. Spelet som det sades för länge sen så ska 4.0 va sista Alpha releasen innan Beta. Om det stämmer idag vet jag ej då det ändrats lite i Roadmap planeringen.


signatur

RTX 2080Ti, behöver jag säga mer?

Medlem

@russinkungen: Om du kan vänta men ändå vill prova det så kan 3.3.5 va en jävligt nice uppdatering att börja med. Har du dåligt tålamod som mig som väntat sen våren 2014 på att det ska bli klart nej, vänta då istället tills det släpps. Annars kan det va bra och kul att följa med alla uppdateringar för att få mer insikt i alla saker man kan göra i spelet så är man redo för det mesta när det väl går live.


signatur

RTX 2080Ti, behöver jag säga mer?

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Ja, 0.3.x hade varit mycket mer logiskt. 1.0 är release, damnit!

Skrivet av Balubish:

@PrinceToadstool: 1.0 var hangar modulen om jag inte minns fel. Spelet som det sades för länge sen så ska 4.0 va sista Alpha releasen innan Beta. Om det stämmer idag vet jag ej då det ändrats lite i Roadmap planeringen.

För att utveckla Balubish svar:

Alpha 1.x var Flight Arena, när man kunde flyga skeppen för första gången och skjuta mot varandra.

Alpha 2.x var första gången man kunde lämna sätet och gå runt med sin gubbe. Du kan även besöka stadsdelen Area 18ArcCorp via en knapp i huvudmenyn.

Alpha 3.x (nuvarande) var första gången det fanns ett persistent universe, dvs att dina handlingar sparas på servern när du stänger av spelet. Detta är även första gången du kan besöka himlakroppar i ett solsystem (Stanton) och flyga mellan dem.

I nuläget, Alpha 3.2, finns bara landningszonerna Porst Olisar, GrimHex, och Levski. Hurston med Loreville planeras att implemiteras i patch 3.3.5 i mitten av november(?) och ArcCorp med Area 18 planeras att implementeras i 3.4 i slutet av december.

I Alpha 4.x (kommande) kan du resa mellan olika solsystem. I denna alpha så ska utvecklings-pipelinen för skepp, solsystem, planeter, städer, och landningszoner vara fullt utvecklade. De kommer här att expandera universumet i mycket snabb takt.

Sen blir det Beta i några månader till ett år (troligtvis) där de balanserar alla värden och siffror.

Sen Release.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

signatur

RTX 2080Ti, behöver jag säga mer?

Medlem

Citizencon 2018 drar igång klockan 20:00 ikväll. Om man inte har lust att skapa ett RSI-konto (gratis) för att se livestreamen kommer det finnas twitchare man kan kika in hos.

12
Skriv svar