Intressanta spelsläpp Oktober -18

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp Oktober -18

Dags igen för tråden där jag gräver igenom skiten på Steam i hopp om att hitta några diamanter.

Det är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Timespinner - 25 sep

"Travel back in time to change fate itself, in this beautifully crafted story-driven adventure, inspired by classic 90s action-platformers. Join timekeeper Lunais on her quest for revenge against the empire that killed her family, using time-bending powers to explore a vast, connected world."

LET IT DIE - 26 sep

Japp, Let it die får nu äntligen pc release och det kommer även vara gratis precis som på konsol.

"It's finally here! The survival action game that pits the strong against the weak is finally on PC! Experience all the heart-thumping action with a silky-smooth frame rate and ultra high resolution. How you make the best of the weapons, armor, and items at your disposal will determine your fate in the ever-changing Tower of Barbs!"

I’m not a Monster - 27 sep

"The informed minority Vs. the uninformed majority: а turn-based tactical multiplayer in a retro sci-fi setting with randomly assigned roles and Mafia/Werewolf party game features."

Endless Battle - 27 sep

"This is the infinite realm, the perilous land is waiting for your salvation. We were born at the origin of hope, the light of souls weaves the winds, and the power of faith forms the eternal loop. Between the flowers’ blossom and fall, we seek the truth of the world."

The Light Keeps Us Safe - 11 okt

"THE LIGHT KEEPS US SAFE is a procedurally-generated apocalypse in which only The Light can save us. Use stealth and evasion to avoid terrifying machines that patrol the desolate world, and employ the powers of Light to unpick their deadly traps."

The Hex - 16 okt

Från skaparen av Pony island kommer The Hex, ett spel som jag personligen ser mycket fram emot.

"In a creaky old tavern, in a forgotten corner of the video-game universe, a storm is raging. An anonymous caller suggests that there is a murder plot. Six video game protagonists are the only plausible suspects..."

Blazing Core - 18 okt

"Blazing Core is a team centric tactical shooter featuring mech knights. Adjust your mech according to your chosen playstyle, combine your abilities with those of your teammates, come up with and use various tactics to fight giant battle machines."

Reigns: Game of Thrones - 18 okt

"Reigns: Game of Thrones is the heir to the award-winning HBO® TV series Game of Thrones® and the smash-hit swipe ‘em up series Reigns from Nerial and Devolver Digital."

World War 3 - 19 okt

"World War 3 is a multiplayer military FPS set in a modern, global conflict. Join the fight in massive infantry battles, gain advantage over the enemy with personalized weapons, vehicles and drones. Experience true tactical combat in the global struggle where every battle counts. "

CardLife: Cardboard Survival - 9 okt

Minecraft + cardboard = ett bra spel? Trailern ser intressant ut i alla fall

"CardLife is an online science fantasy survival game. Play by yourself or with others as you explore a fully editable cardboard world. Mine for resources, fight fantastical creatures and bring your imagination to life as you draw everything you craft."

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får oktober release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Nått eller flera av spelen som ni ser fram emot?

Releasehästryttare

Vill också nämna att Crosscode som släpptes den 20e är fruktansvärt grymt, har bara hunnit spela 3 timmar av fullversionen för jag va borta hela helgen, men för två år sen så spelade jag en early acces version av spelet som varade i 15 timmar så kan redan starkt rekommendera spelet!

https://store.steampowered.com/app/368340/CrossCode/

Är ni inte säkra på om ni gillar det bara baserat på trailern på Steam, så testa demot som ni också hittar på store sidan.

Och har ni inte tid eller möjlighet att testa spelet just nu så öppna OST i ett nytt fönster när ni surfar vidare så länge ni kan ha ljud på, personligen älskar jag musiken i spelet!

Edit: Tyärr har Crosscode musiken tagits bort från youtube, vilket är fy skam.

Releasehästryttare

Visage - 2 oktober

Efterfrågan på snygga skräckspel sköt i höjden efter P.T, så nu kommer ett som har lånat inspiration från det.

Visage is a first-person psychological horror game. Explore a mysterious ever-changing house in a slow-paced, atmospheric world that combines both uncannily comforting and horrifyingly realistic environments, and enjoy a genuinely terrifying experience.

Mark of the Ninja: Remastered - 9 oktober

In Mark of the Ninja: Remastered, you'll know what it is to truly be a ninja. You must be silent, agile and clever to outwit your opponents in a world of gorgeous scenery and flowing animation.

Geeks Gaming

Life is strange 2 - 27 september

Jag tror kommentarer är överflödiga

Edit: eller den 26:e kanske? Förvirringen är total

Medlem

Let it Die är värt att ladda hem även om man inte tänker spela för musikens skull.

KoP
Medlem

Red Dead Redemption 2. Enda spelet man kommer köpa i Oktober. Kommer sluka många timmar.

Just ja, höll på och glömma Forza Horizon 4 också.

Medlem
Skrivet av KoP:

Red Dead Redemption 2. Enda spelet man kommer köpa i Oktober. Kommer sluka många timmar.

Just ja, höll på och glömma Forza Horizon 4 också.

Jepp, kommer nog bli så i oktober att man inte köper något nytt för att undvika halvavklarade spel när man släpper allt för Red Dead 2s skull. Har redan sagt till mina multiplayer polare att de får klara sig utan mig några veckor efter att Red Dead 2 säpps!

Sen släpps ju LEGO DC Super-Villians den 16e och det kan vara värt att hålla ett getöga på. Mark Hamill så väl som Kevin Conroy, Clancy Brown och Michael Ironside och några fler gör kommer tillbaka och gör röster till samma skurkar och hjältar som i de animerade serierna man såg som liten så det blir lite nostalgiskt till "bättre tider" när helger betydde DC Comics animerat tidigt på morgonen .
Tycker de spelen är lagom mysiga spel att köra soffcoop på, särskilt LEGOs DC Comics baserade spel. Lite extra roligt att det är fokus på skurkarna den här gånger. Trailer länk för den som vill spana in: https://youtu.be/jmyudLgpGNU

Testpilot

Pathfinder Kingmaker. Release idag!

Medlem

428: Shibuya Scramble. PS4: 21 Sep, Steam: 5 sep.

Unik Visual Novel som är utformat som ett interaktivt avsnitt av TV serien 24 och presenteras med filmklipp och foton där allt spelas av riktiga live action skådespelare. Man hanterar dagen en timme åt gången och kontrollerar alla fem huvudpersoner. Man kan inte avancera till nästa timme förrän alla överlevt den nuvarande. Alla karaktärers timelines är ihopsnörda så om någon dör eller går under på något sätt, vilket händer ofta och på ibland mycket underhållande sätt, så kan man ändra detta slut för den huvudpersonen genom att göra något annat val i en annan persons timeline som direkt eller indirekt påverkar orsaken till att den första huvudpersonen råkade illa ut. Mycket underhållande.

Valkyria Chronicles 4. PS4/PC/Switch/Xbone 25 Sep.

Tactics RPG spel i ett fiktivt första världskrig.

Gen
Medlem

Pathfinder : Kingmaker och Timespinners var två väldigt intressanta titlar, tack!

KoP
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jepp, kommer nog bli så i oktober att man inte köper något nytt för att undvika halvavklarade spel när man släpper allt för Red Dead 2s skull. Har redan sagt till mina multiplayer polare att de får klara sig utan mig några veckor efter att Red Dead 2 säpps!

Sen släpps ju LEGO DC Super-Villians den 16e och det kan vara värt att hålla ett getöga på. Mark Hamill så väl som Kevin Conroy, Clancy Brown och Michael Ironside och några fler gör kommer tillbaka och gör röster till samma skurkar och hjältar som i de animerade serierna man såg som liten så det blir lite nostalgiskt till "bättre tider" när helger betydde DC Comics animerat tidigt på morgonen .
Tycker de spelen är lagom mysiga spel att köra soffcoop på, särskilt LEGOs DC Comics baserade spel. Lite extra roligt att det är fokus på skurkarna den här gånger. Trailer länk för den som vill spana in: https://youtu.be/jmyudLgpGNU

Det enda spelet jag måste lira ut innan RDR2 kommer är Shadow of The Tomb Raider. Annars är det lugnt på spelfronten över oavklarade spel. Forza Horizon 4 kan man ju droppa in och köra ett race eller två när man känner för det. Storybaserade spel vill man dock gärna pusha tills man kommer till slutet.

Medlem

Glöm inte Assassins Creed Odyssey, den 5 oktober.

Releasehästryttare
Skrivet av Harakiri:

Kollar lite på en lets play atm och det ser kul ut, tyvärr fel säsong för ett sånt långt spel om man som jag vill spela lite olika spel, hade varit betydligt bättre med typ en april release så man kunde fokusera på det

Skrivet av Gen:

Pathfinder : Kingmaker och Timespinners var två väldigt intressanta titlar, tack!

Timespinners ligger just nu på 97% positivt på steam, får ta och testa det så fort man klarat Crosscode.

Releasehästryttare

Vox Machinae (smög sig ut igår)

Tydligen släpptes detta igår och jag missade det, tydligen skall det vara bra då spelet har 100% positivitet atm.
Kanske detta kan vara nått för onsdags streamen?

"Strap yourself into the cockpit of a robot seven times taller than a Tyrannosaurus Rex and prepare to do battle in Vox Machinae: the ultimate giant robot combat action-simulator for both VR and standard screens."

Testpilot
Skrivet av Devan:

Kollar lite på en lets play atm och det ser kul ut, tyvärr fel säsong för ett sånt långt spel om man som jag vill spela lite olika spel, hade varit betydligt bättre med typ en april release så man kunde fokusera på det

Timespinners ligger just nu på 97% positivt på steam, får ta och testa det så fort man klarat Crosscode.

Håller med dig gällande att hinna spela. Man får ha det på sin backburner och sen greppa det då man har tid under vintern.
Kanske till jullovet

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Kollar lite på en lets play atm och det ser kul ut, tyvärr fel säsong för ett sånt långt spel om man som jag vill spela lite olika spel, hade varit betydligt bättre med typ en april release så man kunde fokusera på det

Timespinners ligger just nu på 97% positivt på steam, får ta och testa det så fort man klarat Crosscode.

Pathfinder verkar dock få sämre recensioner så den hoppar jag nog.

Releasehästryttare

I’m not a Monster Har precis lanserats och finns nu på Steam, spelet har en gratis helg från och med nu så man kan testa det utan kostnad fram till söndag kväll om det än nån som är sugen, laddade precis hem det nu och skall in och se om det är nått att hänga i julgranen.

Edit: Spelade testuppdraget och en live runda och kan absolut se att spelet kan få en liten skara människor som tycker det är kul, det va inget för mig dock.

-

@Gen: Ja, tydligen skall det bli bedrövligt tråkigt och obalanserat när man spelat en stund.

Medlem

Insomnia the Ark släpptes idag den 27 september på steam. ett väldigt nice dieselpunk spel.
lite some fallout dom äldsta spelen. fast bättre.

Releasehästryttare

Cardlife fick nu ikväll en ny trailer och släppdatum - 9 oktober

Medlem

http://www.callofcthulhu-game.com
glöm ej call of cthulhu för bövelen.

Releasehästryttare
Skrivet av UggleMannen:

http://www.callofcthulhu-game.com
glöm ej call of cthulhu för bövelen.

Haha, nej då, det kommer med i november tråden! Så länge det inte blir försenat!

Medlem
Skrivet av Devan:

Haha, nej då, det kommer med i november tråden! Så länge det inte blir försenat!

30 oktober står det

Releasehästryttare
Skrivet av UggleMannen:

30 oktober står det

Kör lönemånad alltså 25e -25e för att det är då folk får betalt

-

Klarade Timespinner idag, mitt betyg hittar ni här!

Releasehästryttare

The Unlikely Legend of Rusty Pup - inget exakt datum än

"From the original creator of Conker's Bad Fur Day comes a delicately told tale of a dog that thinks it's a toy, or is it a toy that thinks it's a dog?"

Refight:Burning Engine - 15 oktober

World of tanks + battleroyale = ?

"Each game will involve 50 players. Players drive tanks on desert islands to collect various tank defense components, artillery, engines, ammunition and supplies, survive the confrontation, and persist until the end."

Då det är ett Kinesiskt företag som gör spelet så finns ej trailern på Youtube, men ni hittar den på Steam:
https://store.steampowered.com/app/773520

Releasehästryttare

MapleStory 2 - 4 oktober

Explore limitless creative possibilities in this all-new MMORPG adventure set in the colorful MapleStory universe. Adventurers welcome!

Medlem

Det har inte skrivits mycket om det men Sony släpper Astro Bot: Rescue Mission till PSVR denna vecka. Det ligger för närvarande på 90 hos Metacritic!

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/astro-bot-rescu...

Moderator | Testpilot

Hm...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

International
Man of Mystery

Achtung! Cthulhu Tactics släpps väl den 4'e nu också, nämndes tidigare här på FZ


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

world war 3 ska jag kolla upp direkt!


signatur

//monster

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

12
Skriv svar