Brist på Playstation 4

Medlem
Brist på Playstation 4

Hade tänkt köpa en Ps4 såhär i Spiderman och Red Dead tider, men märker till min förtret att de står tomt i butikernas hyllor. Är det någon som vet varför det verkar råda Ps4a brist?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3866011

Releasehästryttare

Fabrikerna tillverkar playstation mini atm /s

Medlem

Kan vara att de inte bryr sig om "Slim" så mycket. Är väl mest PS4 Pro som gäller nu.

Medlem

Tror du hittar mer på 1TB versionen, alt 500GB paket (dvs konsoll+spel).

Medlem

Även Pro och Slim 1Tb verkar det vara brist på hos de stora återförsäljarna.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3709489
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3898641

Inet får in dom i november, komplett har "datum kommer snart" och Elgiganten i slutet på oktober.

Mycket märkligt, inte kan väl försäljningen ha ökat så pass på sistone att dom producerar för lite? Kanske något för FZ att undersöka?

/ LordDaimos

Gen
Medlem
Frilansare

Verkar ha kommit in på Pro på hyllorna hos åtminstone några ÅF igen, eller vad har ni får intryck? That prize though... 4489 hos Mediamarkt som är den billgaste som har lager.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nu verkar den inte finnas i lager på länken nedan, men jag har tänkt tanken att be en norsk kompis köpa ett PS4 Pro till mig då det är billigare där. Känns jättekonstigt, men med kemikalieskatt och allt annat så brukar svenska priset ligga på 400-500 kr över det norska priset som brukar ligga under 4000.

https://www.komplett.no/product/899752/gaming/konsoller-tilbe...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Flertalet butiker här i Norrköping har ett ganska stort lager av PS4, likaså i Linköping. Men onlinebutikernas lager verkar lite utrensat ja.

Funderade på att åter införskaffa en tills Red Dead Redemption 2 kommer. Men det är ju också det enda spelet som lockar just nu, så det känns inte riktigt värt pengarna.

Medlem

Vet att det är många som köpt äldre bundles tack vare att det kommit custom firmware till homebrew och "annat".

Medlem

Skulle köpa PS4 Pro som "egen" julklapp i och med Resident Evil 2 remaken men jag kunde inte hålla mig så jag slog till. Tur var ju det, då jag kunde slutföra det jag började i Last of Us på PS3 och nu är jag grymt glad över att jag skaffade en PS4 Pro pga fina spelsläpp framöver...

Tankar just nu God Of War som jag tänkte spendera kvällen/natten med efter att ha sett recensionerna så kan det ju inte vara ett dåligt spel.

Last of Us 2
RE2
Death Stranding

Så för TS, köp!

Medlem

den vita slim o pro verkar helt borta nu ?? ingen av dom större sidorna har den i lager enligt prisjakt så antar sony slutat tillverka den vita, synd för den är den snyggaste..

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@SWEBarb: PS Vita har slutat produceras helt för väst, och nästa år upphör Sony med tillverkningen även för den japanska marknaden. Så vägen mot slutet är dessvärre väldigt nära, av just den anledningen köpte jag mig en andra PS Vita (den metallicröda) när jag var i Japan nyligen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Frilansare
Skrivet av SWEBarb:

den vita slim o pro verkar helt borta nu ?? ingen av dom större sidorna har den i lager enligt prisjakt så antar sony slutat tillverka den vita, synd för den är den snyggaste..

Skrivet av Loevet:

@SWEBarb: PS Vita har slutat produceras helt för väst, och nästa år upphör Sony med tillverkningen även för den japanska marknaden. Så vägen mot slutet är dessvärre väldigt nära, av just den anledningen köpte jag mig en andra PS Vita (den metallicröda) när jag var i Japan nyligen.

Tror SWEbarb menar den vitfärgade PS4 slim-konsolen.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Joakim Bennet: Ahh, ville nog så gärna hitta en PS Vita-fantast till här i forumet att jag såg vad jag ville se


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

1
Skriv svar