Pc VS Ps4- Fifa 2019

Medlem
Pc VS Ps4- Fifa 2019

Har både en pc och en ps4. Nhl 2019 finns bara på Ps4. Så där kan man inte välja. Men om man skall spela Fifa 2019.

Finns ju detta spel både till både Pc och Ps4. Vilken är att föredra av dessa bägge om man skall spela Fifa 2019?.
För och nackdelar mellan dessa två. Har en stark i 5 dator och en 28 tums Asus skärm på 1 ms.

Medlem

Just när det kommer till FIFA och NHL så föredrar jag alltid konsol före dator. Kan inte riktigt säga varför. Tycker spelen måste spelas med kontroll och då har det alltid blivit på konsol tror jag

Medlem

Har inte spelat sportspel på väldigt länge men konsoll med ett par kompisar i soffan hade jag satsat på idag.

Gnällkuk
Skrivet av Kappa:

Just när det kommer till FIFA och NHL så föredrar jag alltid konsol före dator. Kan inte riktigt säga varför. Tycker spelen måste spelas med kontroll och då har det alltid blivit på konsol tror jag

Du menar att man inte kan plugga in en handkontroll till datorn? :>

Till TS, jag hade spelat på PC alla dagar i veckan. Men, jag hade nog spelat på min TV i soffan (med handkontroll).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Du menar att man inte kan plugga in en handkontroll till datorn? :>

Till TS, jag hade spelat på PC alla dagar i veckan. Men, jag hade nog spelat på min TV i soffan (med handkontroll).

Det är verkligen inte det jag säger. Det jag menar är att jag själv alltid föredragit att spela dom på konsol, då jag inte alltid haft kontroll till datorn. Sen håller jag med att det är härligt och ha kompisgänget i soffan och lira.

Så det är väl snarare att jag inte alltid haft möjlighet och spela med kontroll till datorn och att datorn har varit i ett eget rum och konsolen alltid varit kopplat till tvn.

Gnällkuk
Skrivet av Kappa:

Det är verkligen inte det jag säger. Det jag menar är att jag själv alltid föredragit att spela dom på konsol, då jag inte alltid haft kontroll till datorn. Sen håller jag med att det är härligt och ha kompisgänget i soffan och lira.

Så det är väl snarare att jag inte alltid haft möjlighet och spela med kontroll till datorn och att datorn har varit i ett eget rum och konsolen alltid varit kopplat till tvn.

Ah, ja om inte datorn befinner sig hyfsat nära är det förstås lite lurigt. Själv har jag investerat i trådlösa xbox one-kontroller. Tycker det är rätt smutt att sitta i soffan och spela konsolspel på PC. Men så bor jag ju i en liten lägenhet med datorn och TVn i samma rum.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag kör Fifa till datorn, och om folk är över som jag ska lira med, så pluggar jag bara in de till tvn. INte så svårt, de negativa med att lira på datorn är att de är ett begränsat antal som lirar gentemot PS4 o Xbox. Så de kan vara problem att hitta matcher ibland ,vissa tider och så, Men jag ser inga problem då jag bara möter polare när jag spelar fifa om de nu är Ultimate team eller vanlig kickoff och spelet flyter ju på sjukt mycket bättre på datorn

Medlem

Tack för lite åsikter om detta. Klart att det är gott att spela på tråd lösa kontroller. Som då Ps4 har. Och sitta i soffan. Men har spelat Fifa förr om åren på pc. Tycker att det är lite mer kontroll på rörelserna på pc. Men jag kan ha fel. Kanske är att man sitter närmare en pc skärm. även om man har en stor tv. Får väl tänka lite på detta. Har bra gamepad till pc också. Ett par Logitech F310.

1
Skriv svar