Recension – Life is Strange 2, avsnitt 1: Roads

Robot
Recension – Life is Strange 2, avsnitt 1: Roads

”Det var en gång, i den vilda, vilda världen, två vargbröder.”

#life-is-strange-2, #pc, #playstation, #recension, #roads, #xbox, #äventyr


Medlem

Jag gillade Life is Strange pga en bra mix av David Lynch & The OC. Ungdomskulturen & popmusik m.m. Hoppas verkligen att de kan fortsätta leverera.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kände ungefär likadant om föregångaren. Blir nog ett köp av detta, även om jag nog inväntar ett par episoder till först.

Skrivet av Maysay:

Jag gillade Life is Strange pga en bra mix av David Lynch & The OC. Ungdomskulturen & popmusik m.m. Hoppas verkligen att de kan fortsätta leverera.

David Lynch? Där ser man. Tycker inte spelet har något särskilt gemensamt med hans alster.

Medlem

Helt fantastisk första episod. Delar av den kändes som ett knytnävslag rätt i ansiktet då jag kände ordentligt med sympati för karaktärerna.

En riktigt positiv poäng är att episoden räckte i 4-5 timmar för mig, men då tar jag mig extremt med tid att mysa till allt i spelet.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kände ungefär likadant om föregångaren. Blir nog ett köp av detta, även om jag nog inväntar ett par episoder till först.

David Lynch? Där ser man. Tycker inte spelet har något särskilt gemensamt med hans alster.

Ok. Jag får lite Twin Peaks-vibbar av samhället i spelet.

Medlem

Jag tyckte det var väldigt lätt å veta vad som skulle ske innan det hände. 2 av 5 för mig

Medlem

första episoden var väldigt mysig

1
Skriv svar