Vad är det vi kräver av utvecklare?

Medlem
Vad är det vi kräver av utvecklare?

Okej. Jag har tänkt på en sak. Men jag har inget bra svar på min egen fråga. Därför vill jag gärna höra vad ni har att säga om saken.

Vad är det vi kräver av utvecklare - stora som små, främst de mindre eftersom dom oftast inte har en väloljad PR-maskin i garderoben - när dom berättar om sina spel? Jag tänker såklart på No Man Sky, det var väldigt mycket prat om hur man målat upp spelet. Men sedan tänker jag även på Lionbites kommande, har dom sagt för mycket, eller kanske för lite? Vad är det vi vill veta, och hur vill vi veta det? Räcker det med vad dom skriver på sin hemsida?

Sennär ju såklart smaken som baken, alltid, ofrånkomligt. Jag kan starta ett spel och känna direkt att nä detta var inget för mig. Medans en annan finner det tämligen intressant osv.

Men finns det ett format av information som vi lättare tar till oss, men hur mycket ska man säga egentligen?

Det finns ju såklart två sidor av myntet. Vi spelare och utvecklarna. Hur ser dom på saken, för man kan ju verkligen ta felsteg som får stora konsekvenser som hänger i länge (om man inte tycker att all PR är bra PR).

signatur

Niet.

Medlem

Ärlighet och ett mått av förutseende.

Lova inget som inte går att hålla, och påstå definitivt inte att spelet i fråga kommer innehålla saker som det i slutändan inte gör. "No Man's Sky" är egentligen ett väldigt unikt och imponerande spel redan när det släpptes. Hade de inte föregåtts av så mycket skitsnack tror jag inte releasen hade blivit nära så katastrofal som den blev.
Jag vill dock inte påstå att allt som sades var rena lögner, det är nog mycket bakom ridån som vi aldrig fått veta om varför spelet föll platt så långt ifrån vad som utlovats.

Stort beröm till dem för att de lyckats (och orkat) vända skutan trots all kritik, vad jag förstått är spelet både populärt och uppskattat idag, efter den rad uppdateringar som släppts.

Men är man ärlig med vad man siktar på, lovar endast det man vet man kan hålla, och inte tror man kan tillmötesgå allt och alla så tror jag man är på rätt spår. Håll fast vid den ursprungliga visionen, bygg det spel DU vill spela och inte det spel som ALLA vill spela.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar