Rykte: Vi får se Metroid Prime 4 under The Game Awards

Robot
Rykte: Vi får se Metroid Prime 4 under The Game Awards

Förra året annonserades Bayonetta 3, nu hoppas vi att det är Samus tur.

#bayonetta-3, #metroid-prime-4, #nintendo


Medlem

Finally! En av anledningarna jag köpte mitt Switch!

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Finally! En av anledningarna jag köpte mitt Switch!

Förmodligen ”enda” anledningen att jag kommer att köpa Switch! Hoppas på samma känsla som Prime 1, vilket är i särklass världens bästa spel, ja, tom bättre än EVE online😀

Medlem

Tillsammans med Sekiro - Shadows die twice och Cyberpunk 2077 är Metroid Prime 4 det spel jag ser fram emot mest. Första Metroid Prime är ett av de spel jag håller allra varmast om hjärtat.

Utforskandet är helt fenomenalt och det är enligt mig extremt märkligt att det inte finns fler spel i första persons vy som känns som ett äventyr (inte action) med utforskande i fokus. Nintendo själva kallade MP(1) för ett FPA (first person adventure) vill jag minnas.

Inaktiv

Får hoppas det blir bättre än Other M, det var ett stolpskott utav episka proportioner. Metroid förtjänar bättre. Både de gamla originalen och första prime är grymma spel.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Får hoppas det blir bättre än Other M, det var ett stolpskott utav episka proportioner. Metroid förtjänar bättre. Både de gamla originalen och första prime är grymma spel.

Other M var ju precis det. Ett annorlunda M(etroid) och ska inte ses som ett vanligt spel i serien. Utvecklades väl av Team Ninja? När Nintendo nu går ut och presenterar det som Metroid Prime 4 så är jag inte orolig. Däremot ska det som sagt bli sjukt spännande att se om de förändrar konceptet precis som med Zelda - BotW samt Mario Odyssey.

Medlem

Det var ju minst sagt märklig spekulation får jag säga. En person på Nintendo har en t-shirt på sig med ett tryck från ett...Nintendospel...och vips betyder det att Metroid Prime 4 ska visas upp inom kort. Verkligen?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv
Skrivet av Vamp:

Däremot ska det som sagt bli sjukt spännande att se om de förändrar konceptet precis som med Zelda - BotW samt Mario Odyssey.

Jo, var väl team ninja.

Det kommer att bli intressant att se om de gör en stor förändring eller en mer trogen uppföljare. Skulle gärna se något nytt Gillade Odyssey, ett av de bättre spelet till Switch än så länge. Zelda gillade jag tyvärr inte alls men ser det som en positiv grej att de vågar ta en ny riktning med en spelserie.

1
Skriv svar