Recension – Assassin's Creed Odyssey

Avstängd
Skrivet av denza:

RPG elementet har dom lyckats med i detta spel. Man har ett träd där man låser upp olika grejer som gör fighterna som en scen tagen från filmen 300 eller den där gladiator serien. Man har val i konversationer.

Exempel - Jag sa på ett sätt och jag tror att jag råkade avsluta samarbetet med den karaktären nån mission tidigare. Sen det där med att man har båt, ett crew och att man kan rekrytera personer till båten som ökar båtens skada, försvar och dylikt.

Ja jag älskar det med båten men fasligt dyrt att uppgradera allt hela tiden, man måste ju även uppgradera dom få legendary grejerna man fått till rustningen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Håller med
Skrivet av breahl:

Ja jag älskar det med båten men fasligt dyrt att uppgradera allt hela tiden, man måste ju även uppgradera dom få legendary grejerna man fått till rustningen.

Men desto roligare blir det när man lyckas få igenom en uppgradering. Ett vapen jag har har nu cirka 215 DPS. Det är ett grymt mördarvapen nu. Undrar hur mycket dps man kan få. Min rädsla är att man kommer bli oövervinnlig tillslut. Hoppas dom har en gräns som är bra.

Avstängd
Skrivet av denza:

Men desto roligare blir det när man lyckas få igenom en uppgradering. Ett vapen jag har har nu cirka 215 DPS. Det är ett grymt mördarvapen nu. Undrar hur mycket dps man kan få. Min rädsla är att man kommer bli oövervinnlig tillslut. Hoppas dom har en gräns som är bra.

Såg någon yxa som var på över 2000 dps som man kunde få av någon man skulle döda sen då man blivit högre level.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Bra sagt. Det var något som jag verkligen ogillade med Origins också. De hade ungefär 3 side quests. Gå till en bas som är gjord som alla andra och döda folk, åk dit långt bort för att slösa tid och hämta en grej, och eskortera någon korkad lirare en bit. Sandlådan var också trist, och NPCs i världen hade ungefär 3 repliker de skiftade mellan. Kände efter ett tag "JA JAG HÖRDE DET FÖR 254 GÅNGEN IDAG..." gillar verkligen inte den nya riktningen för AC, känns väldigt onaturligt gjord.

Haha, ja fy fan för dessa dumma NPCs med 3 repliker... blev så sjukt irriterad varje gång jag red förbi nån mupp som drog sin "Shurri, shurri" eller vad de sa på riktigt grov arabisk dialekt. Men då jag inte spelat klart spelet ska jag göra det till mitt mission att alla NPCs som drar den voice-linen ska få smaka stål. Befarar att det kan bli ganska tomt i städerna.

Och utöver det, när ska vi få NPCs som rör sig normalt, witcher lyckades väl ok med sina men i Origins går de in i varandra och fastnar i diverse objekt, de har uppenbarligen inget mål utan vandrar lite på måfå för att göra en 180 graders snurr och gå åt något annat håll. Alla är på väg någonstans men ingen gör något vettigt, de går i cirklar de flesta.

Fetch questsen sket jag i relativt snabbt, så otroligt tråkigt att hjälpa random stranger i nån håla som du aldrig sett/hört talas om och din karaktär är så otroligt "god" att han beter sig som att han ska hjälpa sin döende gamla mormor. Det blir lite lätt bisarrt när man ska mörda x antal oskyldiga vakter för att stjäla tillbaka någon joppes bortsprungna får.

Ett problem med att strunta i sidequests i Origins var dock att man inte levlade tillräckligt fort för att göra main quests. Och dessvärre blev man insta-dödad av fiender som var 3 levels högre eller mer. Det var löjligt vad de skalade upp damage från de fienderna.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är spelet fyllt till 90% av repetitiva fetchquests som origins var, eller är uppdragen varierande?

Origins blev oerhört tjatigt efter några timmar och var i mångt och mycket en medioker sandlåda. Allting blir inte bättre bara för att man slänger dit lite rollspelselement, utan det blir lätt utspätt bara för sakens skull!

UNdrar också detta. KÄnner helt igen mig. Har spelat alla sedan Black Flag och tycker tokhyllade Origins är bland de sämre - just nu p.g.a otroligt repetiva och ointressant sidequest (efter en tredjedel in i spelet tryckte jag helt bort dialogen och utförda bara uppdragen - egentligen utan att veta varför). Paraglyfgåtor var lite roligare så sätt, men lite för enkla tyckte jag nog.
Är det samma tråksidequests i nya?

Avstängd
Skrivet av e3henri:

UNdrar också detta. KÄnner helt igen mig. Har spelat alla sedan Black Flag och tycker tokhyllade Origins är bland de sämre - just nu p.g.a otroligt repetiva och ointressant sidequest (efter en tredjedel in i spelet tryckte jag helt bort dialogen och utförda bara uppdragen - egentligen utan att veta varför). Paraglyfgåtor var lite roligare så sätt, men lite för enkla tyckte jag nog.
Är det samma tråksidequests i nya?

Jag tycker det är bra variation på sidequestsen. Genom att det både finns Naval, dvs ute till havs och sen andra på land. Är otroligt mycket quests i detta spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ser fram emot att spela ikväll, har velat om det är värt pengarna eller inte då jag har lagt undan en del pengar och har en väldigt tight budget, men det hoppas jag det är värt. Jag är EXTREMT fascinerad och dragen till Antiken och Romarriket, så temat tilltalar mig enormt mycket!

123
Skriv svar