Releasehästryttare
Wild Knights

Wild Knights är ett hack&slash couch coop spel för upp till 4 pers, där nivåerna och bossarna rör sig till musiken.

Här är vad utvecklarna säger:

With local and online co-op, up to 4 players can choose from a variety of unique characters with their own fighting styles and abilities. Players can further customize with additional perks, pets, emotes and cosmetics.

Wild Knights is not a dancing game, but you can dance. The world moves and reacts to the soundtrack as well as the player’s actions - making every hit of the bass or impact from a weapon resonate in the environment. As players battle through the story driven campaign they will be able to take control of vehicles, mounts and special weapons along the way.

Boss battles are the drop in Wild Knights. Here things get…wild. Bosses are enormous and everything about the environment and soundtrack build the hype. These monumental battles will keep you coming back for more. www.wildknightsgame.com @wildknightsgame

Och här är två trailers:

Spelet skall komma till både PC och konsol.

Medlem

Tyvärr ser det ut som ett spel där man tröttnar snabbt (inte bara på musiken). Annars ser det det ganska välgjort ut. Man kanske skulle ha lagt pengarna på att utveckla spelideén istället för de grafiska?

Medlem

Ser riktigt häftigt ut, även om jag inte diggar den där asiatiska ryckiga combat-stilen . Om musiken är sån där skulle jag heller inte kunna spela speciellt länge åt gången. Att inte ha musik alls skulle nog inte fungera då det bidrar till tempot och känslan. Men det kanske går att ändra?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Asså vafan, dubstep? Wth liksom.. ^^ Näe, detta gör sig bäst med svärd, sköld och pilbåge i någon mörk fantasy-värld.

Medlem

@elfgaard: Det är verkligen inte dubstep. Mer som trap EDM.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@elfgaard: Det är verkligen inte dubstep. Mer som trap EDM.

Jag som inte vet vad vare sig "dubstep" eller "trap EDM" är känner mig ännu mer ute. Jag vet inte ens om man säger "ute" längre...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@elfgaard: Det är verkligen inte dubstep. Mer som trap EDM.

Åh herregud! Genrerunket fortsätter i alla evighet 🙂

Releasehästryttare
Skrivet av Maysay:

Tyvärr ser det ut som ett spel där man tröttnar snabbt (inte bara på musiken). Annars ser det det ganska välgjort ut. Man kanske skulle ha lagt pengarna på att utveckla spelideén istället för de grafiska?

Jag hoppas att spel kampanjen är ganska kort och de sätter ett lågt pris på spelet men man får anledning att spela om det genom upplåsbara vapen eller dylikt. för som alla ni andra säger, denna typen av musik klara de flesta av oss inte länge att lyssna på.

Men jag gillar konceptet då vi inte har nått liknande spel (som jag känner till)

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

@elfgaard: Det är verkligen inte dubstep. Mer som trap EDM.

Jo, jag tycker verkligen det låter som dubstep. Mer som.. vem fan bryr sig?

Medlem
1
Skriv svar