Blizzard byter ledarskap, grundaren Mike Morhaime tackar för sig

Robot
Blizzard byter ledarskap, grundaren Mike Morhaime tackar för sig

Skickar över stafettpinnen till J. Allen Brack.

#blizzard, #overwatch, #wow


Medlem

Kommer det innebära en förändring, eller skall dom köra på som vanligt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kommer det innebära en förändring, eller skall dom köra på som vanligt?

Oftast brukar man vid sådana här situationer trycka på att det inte är någon fara i båten och att allt kommer fortlöpa som vanligt, i Blizzards fall kanske det nästan känns överflödigt att bry sig om att nämna, då jag skulle argumentera för att Blizzard är spelvärldens(historiens?!) mest konsekvent kvalitetslevererande och business-plan mässigt mest och längst framgångsrika, grundmurade utvecklare.

tl;dr: Jag kan fylla i för hans svar på frågan: "Kommer detta innebära en förändring".
Självklart inte. Vi är väl inte dum i huvet.

Iaf min favorit-blizzy - Jeff Kaplan (som ärvde positionen av Rob Pardo som slutade typ 2010 eller nått, och förtjänar en shoutout i sammanhanget) - är fortfarande kvar så jag är iaf lugn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Snart finns ingen som var med ifrån början kvar på Blizzard... :'-(

En era tar slut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Snart finns ingen som var med ifrån början kvar på Blizzard... :'-(

En era tar slut.

Det finns ingen som var med i början kvar?

Sen var det ju ifs inte i början av deras historia som dom gjorde sina bästa spel, ändå.


signatur

subterranean homesick alien

eld
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det finns ingen som var med i början kvar?

Sen var det ju ifs inte i början av deras historia som dom gjorde sina bästa spel, ändå.

De fösta 11 av de ~27 åren de existerat består ju bland annat av warcraft 1-3, diablo 1 & 2 samt starcraft.

Inget ont om spelen som kom efter dessa dock!

Medlem

Synd på grund av historia men samtidigt kan det vara bra med nytt blod!

Medlem
Skrivet av eld:

De fösta 11 av de ~27 åren de existerat består ju bland annat av warcraft 1-3, diablo 1 & 2 samt starcraft.

Inget ont om spelen som kom efter dessa dock!

Början: År 1
Spelen du nämnde: år 6 - 15 ish.

Jag trodde Blizzard skulle ta sjunka när Bill Roper lämnade dom år 2003, och inte ens han började på Blizz förns efter dom redan funnits i 5+ år.

Poängen är att dom gjorde mycket icke minnevärt/exceptionellt före dom gjorde något av motsatsen, och att många av dom som tog dom till den punkten säkert inte var med från början. Alltså att the magic sauce nog inte ligger i fundamentet utan i luften.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jaha, vad ska man säga? Blizzard man lärde känna och växa upp med för 25 år sedan är inte samma Blizzard som idag. Vilket man förstår iofs. GG Mike i alla fall! <3

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det finns ingen som var med i början kvar?

Sen var det ju ifs inte i början av deras historia som dom gjorde sina bästa spel, ändå.

Finns det ingen kvar idag alltså som var med och startade upp Blizzard?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Många som har svårt med förändring här! Bättre förr osv.

Personligen tycker jag Blizzard gång på gång visar att de vet vad de håller på med,svårt att tänka mig att det tvärt kommer sluta. Men jag kan ju ha fel även jag.

Medlem

Jag tycker blizzard fortfarande är helt fantastiskt bra. De bevisade med Overwatch att de klarar att skapa nya fantastiska världar.
Jag hoppas verkligen att kulturen, som att de har inom företaget, kvarstår med den nya chefen.

Medlem

Bra beslut, företaget behöver lite nytt blod i ledning bara nyttigt för deras utveckling..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det finns ingen som var med i början kvar?

Sen var det ju ifs inte i början av deras historia som dom gjorde sina bästa spel, ändå.

Det är väl ändå väldigt subjektivt?

Medlem
Skrivet av inkui:

Många som har svårt med förändring här! Bättre förr osv.

Personligen tycker jag Blizzard gång på gång visar att de vet vad de håller på med,svårt att tänka mig att det tvärt kommer sluta. Men jag kan ju ha fel även jag.

Alla saker har sina bra sidor och sina dåliga sidor, och vissa saker passar andra bättre och sämre.

Folk har oftast inte svårt med förändring men folk har svårt för försämring. Nåt som många spelutvecklare har spenderat sina senaste 10 år med. Men det finns "moderna" guldklimpar med.

Medlem

Låter tråkigare än vad det kanske är. Jag som hängt med Blizzard sedan Warcraft 2 fick mig att öppna ögonen för PC-spelande vill på något sätt känna att det är samma "familj" av dedikerade spelnördar som en gång startade företaget som styr skutan tillsammans. Dem har levererat fantastiskt underhållning i så många år nu, och det får dem gärna fortsätta med, inte utvecklas till något mikrotransaktionsskräp som resten av industrin verkar vilja röra sig mot.

1
Skriv svar