Recension – Super Mario Party

Robot
Recension – Super Mario Party

I krig, kärlek och Mario Party är allt tillåtet.

#ndcube, #nintendo, #super-mario-party, #switch


Moderator | Testpilot

Så länge minispelen är bra så räcker det egentligen för mig om jag ska vara ärlig. Det är ju där allt det roliga med Mario Party ligger.

Bra recension som alltid, Fredrik!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

@uberpwnage2.0: Tackar och bockar ödmjukast, och håller med: minispelen är pulsådern!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra att de går tillbaka till rötterna med individuella spelpjäser på varje bräde.

Men bara 4 banor?!?!? Helt sjukt lite, minst 8-10stycken för ordentlig variation (och kaos).

Bra med många minispel som är roliga. Nu har jag en anledning till att skaffa ett switch.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Håller inte alls med om att River survival var trist, 4 Pers i soffan och några som såg på och det var ett av de roligaste under hela kvällen. Det mesta blir ju lite småtrist om man skulle sitta och nöta.

Redaktör
Ponny
Skrivet av aholman:

Håller inte alls med om att River survival var trist, 4 Pers i soffan och några som såg på och det var ett av de roligaste under hela kvällen. Det mesta blir ju lite småtrist om man skulle sitta och nöta.

Vi var också fyra i soffan. Minispelen i all ära (särskit med co-op-twist!) men paddlandet tyckte vi snabbt blev långtråkigt. Hade velat att de jobbat mer med den inramningen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är extremt få motioncontrol spel som faktiskt var bra, 90% av dem är usla precis som vanligt. Sen är kartorna inte roliga alls, det känns mer som ett mediokert brädspel, det finns inget liv i brädet. Visst spelet är mycket, MYCKET bättre än de senaste 2 spelen, men det är fortfarande långt ifrån de gamla spelen.

Medlem

Spelade igår, tycker spelet är bra men att det inte går att spela vanliga läget online tycker jag var riktigt tråkigt. Vi är oftast 2 som spelar hemma så hade varit mycket roligare att dom andra 2 var några human players istället för en AI

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Himla besviken att det inte går att spela partyläget med den nya (?) onlinetjänsten.
Att det bara är minispel är lite trist. Det hade kunnat varit så mycket mer.

Nu har jag inte spelat det utan går på andrahandsinformation. Men ser ändå fram emot att spela det med några goda vänner. Men hade hoppats att vi alla inte skulle behöva vara i samma rum för att ha behållning av det.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

Håller med som nån tidigare skrev att minispelen alltid har varit Mario Partys kärna men lite trist att det runt om är halvers. Bra recension och ser fram emot att dra ihop några kompisar och spela detta framöver

Gnällkuk

Dum fråga kanske, men hur funkar det om man ska spela 4vs4? Går det att använda gamla handkontroller? Hur många av vad behövs för att det ska fungera?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av tricky:

Dum fråga kanske, men hur funkar det om man ska spela 4vs4? Går det att använda gamla handkontroller? Hur många av vad behövs för att det ska fungera?

Tror att det bara är Joycons som går att använda i SMP. Inga andra kontroller alls.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Redaktör
Ponny
Skrivet av tricky:

Dum fråga kanske, men hur funkar det om man ska spela 4vs4? Går det att använda gamla handkontroller? Hur många av vad behövs för att det ska fungera?

Det är Joy-Cons som gäller i Super Mario Party, som @Grukk trodde. Inga pro-kontroller eller liknande. Försökte starta med en pro-kontroll men då fick jag direkt mothugg av spelet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det kommer mer till det här spelet antagligen som gratis dlc! Det är uppenbart om man har spelat zelda splatoon och Mario odyssé.

Gnällkuk
Skrivet av Grukk:

Tror att det bara är Joycons som går att använda i SMP. Inga andra kontroller alls.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är Joy-Cons som gäller i Super Mario Party, som @Grukk trodde. Inga pro-kontroller eller liknande. Försökte starta med en pro-kontroll men då fick jag direkt mothugg av spelet.

Ok, så köper man till joycons då eller? Hur många extra behövs för åtta?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Ok, så köper man till joycons då eller? Hur många extra behövs för åtta?

En joycon per spelare.

Gnällkuk
Skrivet av lasselason:

En joycon per spelare.

Och det ingår totalt hur många normalt sett med en enhet, två?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av tricky:

Och det ingår totalt hur många normalt sett med en enhet, två?

Ja, två per konsol.

Så har du fyra kompisar med Switchar har du åtta joycons.
Jag har många kompisar som har en Switch så det skulle inte vara något problem för mig, men det känns lite ovärt att köpa fler själv.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gnällkuk
Skrivet av Grukk:

Ja, två per konsol.

Så har du fyra kompisar med Switchar har du åtta joycons.
Jag har många kompisar som har en Switch så det skulle inte vara något problem för mig, men det känns lite ovärt att köpa fler själv.

Tack :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar