CD Projekt jobbar med multiplayer-studio för Cyberpunk 2077
Nej, det vill jag verkligen inte ha.
Håll det singleplayer, vi har nog med multiplayer spel.
Jag förstår dig, men eftersom de tar hjälp av en separat studio för just MP så lär de inte offra något av SP-delen.
Du kan nog helt enkelt bara strunta i MP, om det nu blir något sådant alls.
Har inget emot det men tvivlar på att det blir något för mig. Spelar väldigt lite co-op och MP shooters finns det redan gott om. Om de däremot gjorde ett MMO i cyberpunk världen som spelade som det vi sett av Cyberpunk 2077, då skulle jag kasta pengar på det. Lär dröja åtminstone ett par år innan det är möjligt dock.
Håller med att så länge det inte påverkar SP upplevelsen.
Själv fungerar jag som så att om ett spel har multiplayer i sig så köper jag oftast spelet tidigt.
Har det bara SP så brukar jag oftast avvakta till priset sjunker eller det släpps i nån Deluxe/GOTY edition.
Jag har inte förstått riktigt varför folk gnäller över ett onlinekrav. Hur många betalar egentligen för mängden datatrafik i dagens läge när de spelar?
Har en kompis som sitter och spelar med mobilt bredband. Men inte ens han har problem med datamängden vad jag vet.
Han är alltid online även när han spelar SP.
Multiplayer element som byggs in i ett singelplayer spel är en styggelse. Tex content som bara kan upplevas om man kör online för att samla ihop folk för coop för just detta content men som man av design inte är stark nog att fixa själv i ren singleplayer.
Coop har jag inget emot så länge inte content i spel låses in bakom en multiplayer coop wall.
Jag förstår dig, men eftersom de tar hjälp av en separat studio för just MP så lär de inte offra något av SP-delen.
Du kan nog helt enkelt bara strunta i MP, om det nu blir något sådant alls.
Kostar troligen pengar att anlita den studion.
Och det är pengar som kunde gå till annat istället
Men i helhet, så antar jag att det är bra om dom får mer kunskap om hur man gör MP spel korrekt.
GWENT är lite wonky sometimes.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Nej, inte om det dröjer 3+ år till nästa SP-Fallout/Elder Scrolls.
5 år minst
Elder Scrolls 6 är i pre-alpha, så det kommer dröja lääääääääääänge innan dom släpper skitet.
Ett nytt Fallout spel kommer nog inte komma på ett bra tag med tanke på att Bethesda vill hålla Fallout 76 vid liv för evigt.
Smiley face
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Kostar troligen pengar att anlita den studion.
Och det är pengar som kunde gå till annat istället
Men i helhet, så antar jag att det är bra om dom får mer kunskap om hur man gör MP spel korrekt.
GWENT är lite wonky sometimes.
Håller med, en Zloty är redan en för mycket om det läggs på mp trams när det kan göra singelplayer ännu bättre istället.