Cursed Mountain
Jag befinner mig på en klippavsats och stormen gör sitt bästa för att göra allt mer än ett par meter bort till en vit gröt. Var det något som rörde sig där framme i yran, eller inbillar jag mig?
Kan fråga sig så här angående Wii. Varför väljer man som utvecklare att skapa skräckspel till Wii? Är det för att det inte finns så många, så man räknar med att kunna tjäna stora pengar? Eller är det för att man släpper ett skitspel som inte skulle klara av konkuransen bland Xbox & Playstation, så då släpper man det till Wii i förhoppning av dom är så sugna på skräckspel att dom köper vilket skit som helst.
Och är det inte en varningsklocka när vi snackar om tyskar?
De har ju utvecklat till nintendo konsolerna relativt exklusivt förr.
Sedan så har du ju Sadness som även kommer till Wii.
Om vi pratar skräckspel till Wii alltså.
Själv så förstår jag inte varför du inte vill ha skräckspel på din konsol. Om du kollar på Noir-spelet Sadness så är ju viftfunktionen ämnad till att engagera spelaren mer.
Sen får vi ju inte glömma att "spel för hela familjen" är bättre än "spel för småkids, finniga nördar och klimakteriekossor".
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Jag håller med Javas. Att vifta som en tok var kul i början med Wii. Men man har tröttnat på den gimmicken nu. Grafiken är inte i världsklass heller direlt. Mer skräck till PS3 tack
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Har inte varit imponerad alls av filmer jag sett från spelet iaf, sett riktigt dåligt ut. Inte läskigt alls. Kanske blir bättre när man spelar det, men jag tänker inte stöda skräck på Wii bara för att de försöker.
Fatal Frame 4 verkar mer intressant då och likaså Grudge-spelet. Får se när de närmar sig, om de gör det.
De har ju utvecklat till nintendo konsolerna relativt exklusivt förr.
Sedan så har du ju Sadness som även kommer till Wii.
Sadness är i princip ett projekt som aldrig kommer att komma. Ett stående skämt av Nintendo-fanboys som startade en studio utan att ha en aning om hur man utvecklar spel.
Kan fråga sig så här angående Wii. Varför väljer man som utvecklare att skapa skräckspel till Wii? Är det för att det inte finns så många, så man räknar med att kunna tjäna stora pengar? Eller är det för att man släpper ett skitspel som inte skulle klara av konkuransen bland Xbox & Playstation, så då släpper man det till Wii i förhoppning av dom är så sugna på skräckspel att dom köper vilket skit som helst.
Och är det inte en varningsklocka när vi snackar om tyskar?
Tycker du låter väldigt negativ angående Wii'n, grafiken är inte allt, även om styrsystemet inte är så perfekt heller, men varför ska man inte släppa skräckspel till den?
Annars tror jag Cursed Mountain kan vara ett möjligt köp, vill ha lite skräck på Wii'n
Inget emot skräck till wii men wii har alltid i mina ögon varit något som aldrig uppfyllt något. Wii är en undermåttlig konsol som bara säljs som en billigare variant av underhållning (detta kan ju iofs vara bra). Att hålla på att vifta och sikta med handen i spel är skit (kul i arkad ett par gånger men när man spelat ett tag är det bara jobbigt och störande). Att wii dessutom har viftande i spel som egentligen inte borde ha det är bara korkat. För att svara på någons fråga, angående denna tråd, med vad jag kan tänka mig svaret är:
Skräck till wii för att nintendo vill visa att det är en konsol med titlar över målgruppen 2 år (samma med madworld). Sedan har nintendo aldrig brytt sig speciellt mycket om tredjepartstillverkade av spel, de kör sina egna titlar och tjänar massivt med pengar på dem och låter andra göra spel för att tjäna återigen massivt med pengar (även om "inga" andra spel än nintendos egna spel säljer speciellt bra). Nintendo måste vara det mest giriga spelföretaget tävlandes om titeln med EA.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886