Overkill's The Walking Dead

Medlem
Overkill's The Walking Dead

Nån som testat? Hur verkar det vara?

Releasehästryttare
Skrivet av Slew:

Nån som testat? Hur verkar det vara?

Kollar lite twitch streams atm, snyggt som attans är det i allafall.

Medlem

Har spelat lite under dagen samt på E3
Laddningstiderna måste de göra något åt annars kommer spelet att självdö..

Spelet ser bra ut men det finns en del att jobba på, mission planeringen borde ske i basen och inte i något mellan läge mellan bas och uppdrag, som det är nu är det dubbla laddningssekvenser innan man får spela uppdrag. Först en laddningssekvens för att lämna basen och hamna i menyn där man kan modda vapen, välja karaktär och uppdrag, sen kommer det ytterligare en lååååång laddningssekvens innan uppdraget börjar. Misslyckas man uppdraget så blir det en lååååg laddningssekvens för att komma tillbaka till menyn för att få välja om man skall försöka igen eller välja ett annat mission och självklart en lååååg laddningssekvens igen på det.. Nej tack!


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Betan är som bäst en alpha... dom ändrar fortfarande grundläggande gameplay grejer och spelet är långt ifrån optimerat eller i närheten av buggfritt. På gräns till inte spelbart i nuläget helt enkelt. Hur dom ska få ihop det hela på två veckor har jag ingen aning om.

Vänta på recensioner innan ni lägger pengar på det här skulle vara mitt råd.

Releasehästryttare
Skrivet av Fletchett:

Betan är som bäst en alpha... dom ändrar fortfarande grundläggande gameplay grejer och spelet är långt ifrån optimerat eller i närheten av buggfritt. På gräns till inte spelbart i nuläget helt enkelt. Hur dom ska få ihop det hela på två veckor har jag ingen aning om.

Vänta på recensioner innan ni lägger pengar på det här skulle vara mitt råd.

Oj, vad du och en ovan säger låter ju grymt tråkigt, långa laddningstider är en en sak jag inte klarar av nu för tiden.

Så ja, låter som de behöver betydligt längre utvecklingstid för att få spelet klart.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Betan är som bäst en alpha... dom ändrar fortfarande grundläggande gameplay grejer och spelet är långt ifrån optimerat eller i närheten av buggfritt. På gräns till inte spelbart i nuläget helt enkelt. Hur dom ska få ihop det hela på två veckor har jag ingen aning om.

Vänta på recensioner innan ni lägger pengar på det här skulle vara mitt råd.

Låter som vi har spelat två helt olika spel.. jag och två polare har spelat runt 13 timmar i helgen, är level 8 på en av karaktärerna och det har varit relativt smärtfritt ändå.

Medlem
Skrivet av Trenix:

Låter som vi har spelat två helt olika spel.. jag och två polare har spelat runt 13 timmar i helgen, är level 8 på en av karaktärerna och det har varit relativt smärtfritt ändå.

Du besväras inte av de långa laddningstiderna?


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Moderator | Testpilot

Spelet kändes inte så intressant i helhet måste jag medge. Ska testa det under fler betor men det jag spelade var rätt så mediokert. Inget nyskapande alls och känns bara som en sämre version av Left 4 Dead och Cod Zombies.

En lovande grej dock är att det finns diverse RPG-moment då man verkar få bättre vapen och att man potentiellt går upp i nivå? Var lite osäker på hur det funkade men för folk som jagar loot och vill förbättra sin karaktär så kommer man kunna göra det iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Du besväras inte av de långa laddningstiderna?

De är smått irriterande, men det är inget som påverkar själva spelupplevelsen, ibland tar det längre tid att ladda om gruppledaren inte avbryter filmsekvensen innan ett uppdrag.

Medlem
Skrivet av Trenix:

De är smått irriterande, men det är inget som påverkar själva spelupplevelsen, ibland tar det längre tid att ladda om gruppledaren inte avbryter filmsekvensen innan ett uppdrag.

Jo så långt är jag med, men trots att man avbryter filmsekvensen så tycker jag det tar alldeles för lång tid.

Fråga..
Hur blir det längre fram när man uppgraderat basen lite?
Blir det någon skillnad vad gäller att kunna modifiera vapen och karaktär eller sker det fortfarande mellan spelsekvenserna? Det är något som jag tyckte var grymt irriterande, det hade varit bättre med en typ arbetsbänk i basen där man gör sina karaktär förändringar med allt vad det nu innebär. Samt att det borde finnas en bänk eller ett bord med en karta där man planerar sina uppdrag när man är klar och valt uppdrag går man till exit och uppdraget börjar.. Det hade varit det bästa..


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Releasehästryttare

Verkar vara helt ospelbart, folk sågar spelet på steam atm.

Obegripligt att man missar en sådan chans att göra ett bra spel. Nu syftar jag bara på vad gamers skriver.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Någon som plockat upp spelet?

1
Skriv svar