Se vår Pathfinder: Kingmaker-stream

Robot
Se vår Pathfinder: Kingmaker-stream

Ni har röstat, vi lirar. Denna gång old school-rollspel i ny förpackning. Isometriskt mys eller gammal bös? Häng med!

#old-school, #pathfinder-kingmaker, #rpg, #stream


Medlem

Tycker det är synd att streamen är så tidigt när vi odödliga jobbar. Förstår att ni inte vill jobba över för våran skull. Bara en tanke.

Frilansare
Skrivet av robbis:

Tycker det är synd att streamen är så tidigt när vi odödliga jobbar. Förstår att ni inte vill jobba över för våran skull. Bara en tanke.

Vi håller med, men då vi är småbarnsföräldrar allihop är det svårt att få loss kvällar. Resprisen finns ju alltid, men förstår att det inte är samma sak.
Men, vi ska försöka få till en Pilsner-stream (tm) snart igen. Då blir det kvällslir!

Medlem

Om ni inte har testat det här tidigare så föreslår jag att ni är försiktiga med svårighetsgraden. Dom har inte gjort ett speciellt lätt spel

Frilansare
Skrivet av waeress:

Om ni inte har testat det här tidigare så föreslår jag att ni är försiktiga med svårighetsgraden. Dom har inte gjort ett speciellt lätt spel

Bra tips! Dumt att köra motsvarigheten till Nightmare under en tvåtimmars-stream...
Och vi har inte testat tidigare. En av tankarna med veckostreamen är att spelet ska vara nytt för oss.

Medlem
Skrivet av waeress:

Om ni inte har testat det här tidigare så föreslår jag att ni är försiktiga med svårighetsgraden. Dom har inte gjort ett speciellt lätt spel

Joakim "Baldurs Gate!" Bennet tar på sig trollkarlshatten och spelar på högsta svårighetsgraden! Annars blir jag besviken.

Backloggens befriare

Missar streamen idag men ser fram emot VOD:en, mycket nyfiken på detta lir!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag gillar idén bakom spelet men det är buggigt som fan. Jag har lagt 52 timmar på det än så länge men lagt det på hyllan tills de fixat det och börjar nog om sedan.

Och ja, det är rätt svårt; jag har spelat ganska mycket pnp D&D och gillar spel som Dark Souls, men det är för mycket påtvingade reloads i Kingmaker för att det ska vara en bra svårighetsgrad, även på "normal".

Medlem

Mycket bra stream. Tack för den.

Frilansare
Skrivet av Bennii:

Mycket bra stream. Tack för den.

Tack! Det var kul!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi håller med, men då vi är småbarnsföräldrar allihop är det svårt att få loss kvällar. Resprisen finns ju alltid, men förstår att det inte är samma sak.
Men, vi ska försöka få till en Pilsner-stream (tm) snart igen. Då blir det kvällslir!

Jo det är inte alltid lätt att få ihop det vet själv hur det är med 2 småbarn hemma. Alltid roligast när det är live dock.
Kollade på Victor igår och det var ju rätt roligt riktigt bra produktion där P3Spel hahha...

Medlem

Är lite sugen på att på det här, kommer det någon recension?

Medlem

@Joakim Bennet: Bra att du körde på story mode och easy med tanke på hur du skapade din karaktär (en cleric utan tillräckligt med Wisdom för att få spells)
Det är Dungeons & Dragons 3.5 regler; så om du ska spela mer själv kan det vara bra att kolla upp lite innan

Men det var en bra stream; ni hann med att visa ganska mycket. Förutom kingdom byggandet som kommer senare.

Frilansare
Skrivet av waeress:

@Joakim Bennet: Bra att du körde på story mode och easy med tanke på hur du skapade din karaktär (en cleric utan tillräckligt med Wisdom för att få spells)
Det är Dungeons & Dragons 3.5 regler; så om du ska spela mer själv kan det vara bra att kolla upp lite innan

Men det var en bra stream; ni hann med att visa ganska mycket. Förutom kingdom byggandet som kommer senare.

Noterat, tack!
Min cleric var ju en galen gudadyrkare så visdom var helt överflödigt.
Ser fram emot att spela vidare. Lär INTE bli med en karaktär som heter Cheesus...

Frilansare
Skrivet av gewden:

Är lite sugen på att på det här, kommer det någon recension?

Kan inte lova det, tyvärr. Men vi lever på hoppet!
Tror annars att communityn kan ge dig många bra fingervisningar om spelets kvaliteter.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Jag gillar idén bakom spelet men det är buggigt som fan. Jag har lagt 52 timmar på det än så länge men lagt det på hyllan tills de fixat det och börjar nog om sedan.

Och ja, det är rätt svårt; jag har spelat ganska mycket pnp D&D och gillar spel som Dark Souls, men det är för mycket påtvingade reloads i Kingmaker för att det ska vara en bra svårighetsgrad, även på "normal".

Massa bra info här va, precis sådant jag funderat på ett tag. Med andra ord väntar jag en aning innan det blir ett köp..

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Massa bra info här va, precis sådant jag funderat på ett tag. Med andra ord väntar jag en aning innan det blir ett köp..

Väntar jag också. Tyvärr rätt ofta spel är riktigt buggiga vid release nuförtiden. Sen släpps en patch som pajar ens saves eller liknande så man ändå får börja om

Medlem

Vad är det för jävla titel? SKÄRPNING!

Ser fram emot expansionen Pathfinder: Kingslayer: Buskspejjer

Sedermera Fartlayer


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar