Är Blighttown från Dark Souls en laggfest på Switch?

Robot
Är Blighttown från Dark Souls en laggfest på Switch?

Något säger mig att du redan kan gissa svaret.

#dark-souls, #from-software


Medlem

Enligt Steam har jag spelat Dark Souls: Prepare to Die Edition 305 timmar och på den tiden har jag nog kommit till N+6 kanske till och med är på N+7 (hade varit bra om man kunde se detta på något sätt). Trots att jag spelat Dark Souls så mycket så tröttnar jag inte, DS 1 är som en drog och det blir inte bättre när jag inte har långt kvar till att nå "Dark Souls" achievementen=).

Men jag hade inte lagt ner så mycket tid om det inte varit för att Durante "fixade" spelet på PC, han gjorde vad From Software/Namco Bandai inte klarade av själva och han borde få ett enormt tack från dem om han inte redan fått det. Men som sagt när Dark Souls funkar som det ska så är det ett mycket beroendeframkallande spel. Hade jag ägt en Switch så hade det nog varit enklare för mig personligen att motivera ett köp av Remaster versionen, inte lika intresserad av den i nuläget på PC.

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Enligt Steam har jag spelat Dark Souls: Prepare to Die Edition 305 timmar och på den tiden har jag nog kommit till N+6 kanske till och med är på N+7 (hade varit bra om man kunde se detta på något sätt). Trots att jag spelat Dark Souls så mycket så tröttnar jag inte, DS 1 är som en drog och det blir inte bättre när jag inte har långt kvar till att nå "Dark Souls" achievementen=).

Men jag hade inte lagt ner så mycket tid om det inte varit för att Durante "fixade" spelet på PC, han gjorde vad From Software/Namco Bandai inte klarade av själva och han borde få ett enormt tack från dem om han inte redan fått det. Men som sagt när Dark Souls funkar som det ska så är det ett mycket beroendeframkallande spel. Hade jag ägt en Switch så hade det nog varit enklare för mig personligen att motivera ett köp av Remaster versionen, inte lika intresserad av den i nuläget på PC.

Nä, man vill ju minnas att pc-versionen av Dark Souls var rätt bedrövlig innan Durante fixade till den. Smart av utvecklare som Xseed att samarbeta direkt med honom på pc-portar av exempelvis Little King's Story och Cold Steel 2.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Enligt Steam har jag spelat Dark Souls: Prepare to Die Edition 305 timmar och på den tiden har jag nog kommit till N+6 kanske till och med är på N+7 (hade varit bra om man kunde se detta på något sätt). Trots att jag spelat Dark Souls så mycket så tröttnar jag inte, DS 1 är som en drog och det blir inte bättre när jag inte har långt kvar till att nå "Dark Souls" achievementen=).

Men jag hade inte lagt ner så mycket tid om det inte varit för att Durante "fixade" spelet på PC, han gjorde vad From Software/Namco Bandai inte klarade av själva och han borde få ett enormt tack från dem om han inte redan fått det. Men som sagt när Dark Souls funkar som det ska så är det ett mycket beroendeframkallande spel. Hade jag ägt en Switch så hade det nog varit enklare för mig personligen att motivera ett köp av Remaster versionen, inte lika intresserad av den i nuläget på PC.

Remastered ser faktiskt uppenbart sämre ut än Dark Souls: Prepare to Die Edition med DsFix.

Medlem

Vore bra att sammanfatta resultatet i nyheten när ni ändå skriver om det. ”Har fått sig en omplåstring” säger absolut ingenting.

Medlem

Det är kul att se att Nintendo får lite roliga 3e part spel men personligen kommer jag nog aldrig bry mig om att lira något annat än exklusiva titlar på den här maskinen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vore bra att sammanfatta resultatet i nyheten när ni ändå skriver om det. ”Har fått sig en omplåstring” säger absolut ingenting.

Jag håller med, nyheten är ju väldigt förvirrande och fungerar ju mest som clickbait för videon för de som verkligen är intresserade. Det korrekta svaret verkar vara att spelet rullar på riktigt bra?

Men rubriken och ingressen:
"Är Blighttown från Dark Souls en laggfest på Switch? Något säger mig att du redan kan gissa svaret." tolkar i alla fall jag som ett sarkastiskt "Ja, det är en så kallad laggfest och upplevelsen är subpar.".

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är kul att se att Nintendo får lite roliga 3e part spel men personligen kommer jag nog aldrig bry mig om att lira något annat än exklusiva titlar på den här maskinen.

Många indiespel som inte är exclusiva.är härligt stt spela börbart. Passar bättre på switch formatet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Många indiespel som inte är exclusiva.är härligt stt spela börbart. Passar bättre på switch formatet

Jag har både 3ds och vita och blir inte så ofta jag har brytt mig om dem heller på senare år så switchen för mig är inget jag tar med mig heller utan den står här i bänken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Enligt Steam har jag spelat Dark Souls: Prepare to Die Edition 305 timmar och på den tiden har jag nog kommit till N+6 kanske till och med är på N+7 (hade varit bra om man kunde se detta på något sätt). Trots att jag spelat Dark Souls så mycket så tröttnar jag inte, DS 1 är som en drog och det blir inte bättre när jag inte har långt kvar till att nå "Dark Souls" achievementen=).

Souls-serien är förbannat bra. Det är få icke-shmup-spel jag kan spela om och om igen utan att tröttna. DS3 och Bloodborne är nog mina mest omspelade PS4-spel.

1
Skriv svar