Obekräftat: Nintendo 64 Mini visar upp sig i en rad läckta bilder

Robot
Obekräftat: Nintendo 64 Mini visar upp sig i en rad läckta bilder
Flakmonkey

Lika tveksam till Nintendo 64 mini som jag är till Playstation Classic. Många av spelen som var banbrytande då har åldrats fruktansvärt dåligt och jag tror att risken för att man förstör sina härliga minnen av spelen från när det begav sig är stor. Då menar jag inte heller utseendet utan snarare kontroll som i många fall var fruktansvärd i de första 3D-spelen vilket inte är så konstigt iom att de fortfarande experimenterade. Men men det finns såklart undantag som bekrätar regeln och om den släpps så kommer den såklart sälja hur bra som helst och då spelar det ingen roll för Nintendo om den samlar damm efter en helgs nostalgifrossande

Medlem

Bilderna ser definitivt ut att vara fejkade åtminstone

Medlem

Börjar bli löjligt med alla Nintendo Classics som släpps ifall N64 också stämmer.

Medlem

Hade gärna sett en 64dd.

Medlem
Skrivet av McNord:

Bilderna ser definitivt ut att vara fejkade åtminstone

Min sambo sade samma sak.

Själv kan jag inte se det. Hon sade att eftersom bilderna var så inzoomade att det var ett bevis på att det skulle vara fejk. Men jag vet inte. Kanske, kanske inte.

Det finns ju väldigt mycket teknologi idag för att göra väldigt realistiska kopior så det är väldigt svårt för mig att säga.

Jag har under den senaste tiden trott att om Nintendo snart kommer att avslöja en Nintendo 64 Classic Mini så kommer det att vara i november eller december och sen kommer den släppas i början av 2019.
Anledningen är för att Nintendo kommer satsa mer på NES Classic Mini och SNES Classic Mini fram till i slutet av året och sen kan de börja satsa på en ny mini konsol.

Men är detta äkta bilder så kanske vi får veta mer om Nintendo 64 Classic Mini lite tidigare från Nintendo.
En snygg trailer inom kort kanske.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Väntar på GameCube classic. En konsol jag aldrig ägt som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men med tanke på vad SNES kostar så kommer väl den kosta mer än vad GC gjorde vid den officiella releasen.

Medlem

Definitivt Made in Chinatown


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Börjar bli löjligt med alla Nintendo Classics som släpps ifall N64 också stämmer.

Det får man lov att tycka, men det är bra för de som är intresserade.

För mig som har sålt min tv för att slippa tv licens och istället köpt en data skärm att spela på kan ju inte spela på min Nintendo 64 så lätt längre.

Jag har ju dock Nintendo 64 spel som Virtual Console på min Wii U men det blir ju inte samma sak när man spelar vissa spel där man använder c knapparna ganska mycket.
Jag brukar lätt trycka fel när jag använder högra styrspaken.

Så att äntligen få använda en Nintendo 64 handkontroll när jag spelar betyder så oerhört mycket.

Sen om det stämmer så får man bara hoppas att det följer med många bra spel med.
Jag hoppas mest på Super Smash Bros och Mario Party 3 men om Microsoft låter Nintendo få använda sig av vissa Rareware spel med så hoppas jag även på att Banjo-Kazooie är ett av spelen på den.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Min sambo sade samma sak.

Själv kan jag inte se det. Hon sade att eftersom bilderna var så inzoomade att det var ett bevis på att det skulle vara fejk. Men jag vet inte. Kanske, kanske inte.

Det finns ju väldigt mycket teknologi idag för att göra väldigt realistiska kopior så det är väldigt svårt för mig att säga.

Jag har under den senaste tiden trott att om Nintendo snart kommer att avslöja en Nintendo 64 Classic Mini så kommer det att vara i november eller december och sen kommer den släppas i början av 2019.
Anledningen är för att Nintendo kommer satsa mer på NES Classic Mini och SNES Classic Mini fram till i slutet av året och sen kan de börja satsa på en ny mini konsol.

Men är detta äkta bilder så kanske vi får veta mer om Nintendo 64 Classic Mini lite tidigare från Nintendo.
En snygg trailer inom kort kanske.

Konsolen ser ut att sväva lite i handen vilket förmodligen betyder att den är inklippt. Sen ser konsolen alltför "clean" ut vilket gör att den ser datorgenererad ut. Det behöver däremot inte betyda att N64 mini inte kommer komma ^^

Medlem
Skrivet av McNord:

Konsolen ser ut att sväva lite i handen vilket förmodligen betyder att den är inklippt. Sen ser konsolen alltför "clean" ut vilket gör att den ser datorgenererad ut. Det behöver däremot inte betyda att N64 mini inte kommer komma ^^

Jo, fast den bilden med den i handen är väl ingen bild som han hade lagt upp?
När jag läser på nätet eller tittar på Youtube klipp så är det de andra tre bilderna som visas.

Men precis som du säger, även om detta skulle vara fejk så betyder det inte att en Nintendo 64 Classic Mini inte skulle komma.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det syns klart och tydligt att någon har fotograferat en skärm. Man ser det på det vågiga mönstret över bilderna. Vad det innebär för äktheten i bilderna låter jag vara osagt, men ville ändå bara påpeka det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Eller så har dom fotat nån med en jättehand!

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det syns klart och tydligt att någon har fotograferat en skärm. Man ser det på det vågiga mönstret över bilderna. Vad det innebär för äktheten i bilderna låter jag vara osagt, men ville ändå bara påpeka det.

Ja det är ju ett vanligt trick för att gömma att det är en rendering. De har ju också lagt till "grain" i Photoshop ser jag. De har ansträngt sig lite för mycket.

Medlem

Gamecube mini verkar vara på gång också:

Medlem

N64 Classic kommer att komma, men jag vet inte om det är så smart att lansera det samtidigt som Sony Playstation Mini, då det lockar ungefär samma kunder. Båda företagen torde tjäna på att de inte släpps mer än några månader inpå varandra, då kommer kunderna antagligen köpa båda produkterna.

Om bilderna är äkta eller inte? Lika rimligt att en anställd läckt bilderna som att någon (med allt för mycket fritid) gjort bilderna i datorn (med rendering för att det ska likna att man fotat en skärm).

N64 Classic och Sony PS mini har dock ett stort hinder för sin framgång - då de båda är första generationens riktiga 3D konsoler. Det är ganska många spel på N64/PS1 som är förhållandevis ospelbara pga sin primitiva 3D grafik. Då gick det an, för man var så häpen över tekniken men idag är läget något annorlunda. Precis som jag reagerade första gången jag såg Atari spel i början på 90 talet, det var inte så tilltalande...

8-16 bits konsoler med huvuddelen av spelen i 2D funkar alldeles utmärkt än idag, men den tredje dimensionen tog det ett tag att bemästra för spelindustrin - med det solklara undantaget Mario 64 till N64!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

N64 Classic kommer att komma, men jag vet inte om det är så smart att lansera det samtidigt som Sony Playstation Mini, då det lockar ungefär samma kunder. Båda företagen torde tjäna på att de inte släpps mer än några månader inpå varandra, då kommer kunderna antagligen köpa båda produkterna.

Om bilderna är äkta eller inte? Lika rimligt att en anställd läckt bilderna som att någon (med allt för mycket fritid) gjort bilderna i datorn (med rendering för att det ska likna att man fotat en skärm).

N64 Classic och Sony PS mini har dock ett stort hinder för sin framgång - då de båda är första generationens riktiga 3D konsoler. Det är ganska många spel på N64/PS1 som är förhållandevis ospelbara pga sin primitiva 3D grafik. Då gick det an, för man var så häpen över tekniken men idag är läget något annorlunda. Precis som jag reagerade första gången jag såg Atari spel i början på 90 talet, det var inte så tilltalande...

8-16 bits konsoler med huvuddelen av spelen i 2D funkar alldeles utmärkt än idag, men den tredje dimensionen tog det ett tag att bemästra för spelindustrin - med det solklara undantaget Mario 64 till N64!

Fotoredigering eller 3D print (som det heter väl när man bygger egna saker från en skiss eller bild?) det är svårt att säga.

Sen blev jag själv lite ställd nu när det började diskuteras att bilden var tagen från en skärm.
Låter ganska rimligt att en källa på Nintendo kan ha fotograferat en skärm och skickat bilderna.
Men samtidigt som det också står så kan det lika gärna vara någon som har för mycket fritid och har fixat till bilderna så att det ska se ut som det.

Sen kan jag även tillägga det du skrev om att det borde vara några månader mellan Playstation Classic och Nintendo 64 Classic Mini.
Det många tror som jag har sett på Youtube är att om dessa bilderna är äkta så är det ändå ganska sent på året som Nintendo kommer att utannonsera Nintendo 64 Classic Mini.
Så det är nog stört chans att Nintendo 64 Classic Mini kommer att släppas någon gång i början av 2019.
Själv skulle jag gissa på runt mars 2019.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Själv drömmer jag om att det också kommer miniversioner av våra kära storbildsskärmar
Tänk dig en Phillips 60 ” mini. Längtar

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Fotoredigering eller 3D print (som det heter väl när man bygger egna saker från en skiss eller bild?) det är svårt att säga.

Sen blev jag själv lite ställd nu när det började diskuteras att bilden var tagen från en skärm.
Låter ganska rimligt att en källa på Nintendo kan ha fotograferat en skärm och skickat bilderna.
Men samtidigt som det också står så kan det lika gärna vara någon som har för mycket fritid och har fixat till bilderna så att det ska se ut som det.

Sen kan jag även tillägga det du skrev om att det borde vara några månader mellan Playstation Classic och Nintendo 64 Classic Mini.
Det många tror som jag har sett på Youtube är att om dessa bilderna är äkta så är det ändå ganska sent på året som Nintendo kommer att utannonsera Nintendo 64 Classic Mini.
Så det är nog stört chans att Nintendo 64 Classic Mini kommer att släppas någon gång i början av 2019.
Själv skulle jag gissa på runt mars 2019.

Om jag inte minns fel så började det viskas (från Nintendo) om NES classic ca 9 månader innan release och mes SNES classic ca 6 månader, båda släpptes till jul - så när vi väl hör något från Nintendo så är det nog ett halvår bort. Sen kan ju lanseringen baseras på orginallanseringen:
- Japan: 23 juni 1996 (planlagt till april 1996)
- Nordamerika: 29 september 1996
- EU: 1 mars 1997

Så om dom vill hedra orginalsläppet så tror jag det kommer harmonisera med Nordamerikamarknaden - jag satsar 5 guldmynt på september 2019!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Nostalgiii! Hade förövrigt den orangea transparenta varianten - så det hade varit super om jag kunde välja det skalet.

Medlem

NES mini var en rolig ide, men nu börjar det bara bli löjligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

TV-spelet kom 1997 men känns ärligt talat inte retro och nostalgi alls i "miniversion".

För egen del har man nått gränsen för retro/nostalgi efter 16-bitsmaskinerna...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Avstängd

NYHET: Igår släpptes ett fotoredigeringsprogram vid namn Photoshop. Kanske slår igenom om några år eller så blir det ett ytterligare mspaint-program, who knows...

ON TOPIC: Kommer det ett N64 Mini med 4 kontrolluttag och Goldeneye 007, Diddy Kong Racing, Super Smash Bros, Pokémon Stadium 2, och Mario Kart 64 minst, så är det ett givet köp!

Medlem

Tror absolut dessa är äkta. Det är någon som fotat en skärm (precis som källan påstod), skärmen i fråga spelar antagligen upp en reklamvideo för konsolen som säkert publiceras snart. Min gissning är att det mycket möjligt är en 3D render, men en officiell sådan som skapats för marknadsföringssyfte.

Skulle vara perfekt timing dessutom, med tanke på PS1 classic. Ännu en gång får PS1 och N64 konkurrera om marknaden, fast denna gång i mini-format

Medlem

Personligen så tycker jag att NES och SNES mini var en bättre idé då de tillhör 2D-eran och spelen klarar tidens tand på ett helt annat sätt än vad 3D-spel gör.

Jag testade t.ex. Ocarina of Time för något år sedan, då man som inbitet Zelda-fan måste testa det som många säger är det bästa Zelda-spelet, men jisses vad gammalt det kändes.

Medlem

Läser denna tråden....


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Roten:

Om jag inte minns fel så började det viskas (från Nintendo) om NES classic ca 9 månader innan release och mes SNES classic ca 6 månader, båda släpptes till jul - så när vi väl hör något från Nintendo så är det nog ett halvår bort. Sen kan ju lanseringen baseras på orginallanseringen:
- Japan: 23 juni 1996 (planlagt till april 1996)
- Nordamerika: 29 september 1996
- EU: 1 mars 1997

Så om dom vill hedra orginalsläppet så tror jag det kommer harmonisera med Nordamerikamarknaden - jag satsar 5 guldmynt på september 2019!

Ja, det stämmer ju men den största bekräftelsen från en källa inom Nintendo kom ju bara 3 månader innan konsolen avslöjades i juni 2017.

När det gäller Nintendo 64 Classic Mini så fick vi den första ledtråden förra året när Nintendo i Europa hade lagt patent på en bild av handkontrollen som i stilen liknade de till NES Classic Edition och SNES Classic Edition i USA.

Nästa gång som Nintendo 64 nämndes var i något patent i våras i Japan.
Sen nu senast var den 30 augusti när Nintendo skulle ha börjat att använda sig av patentet på handkontrollen (eller vad det nu var)
Sen kom den här bilden nu.

En bild av konsolen fick vi heller aldrig av SNES Classic Mini innan så jag tror att om den är äkta så dröjer det nog inte länge förrän Nintendo kommer att avslöja den.
Sen eftersom det har kommit fram bevis om utvecklingen i över ett år så står jag fortfarande fast vid en realise i runt mars 2019.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Seraium:

NES mini var en rolig ide, men nu börjar det bara bli löjligt.

Det beror ju på vem man frågar.
Frågar du mig som inte har en vanlig tv att spela min Nintendo 64 på utan är i behov av konsoler med Hdmi så är detta något av det bästa som kan hända.

Sen även om jag skulle ha haft en vanlig tv så skulle jag ha velat ha detta bara för handkontrollerna.
När jag spelar exempelvis Super Mario 64, Zelda Ocarina of Time eller Majora's Mask på Virtual Console så brukar jag känna att jag hellre vill ha en vanlig Nintendo 64 handkontroll att spela med.
Anledningen är att jag tycker att det är lättare att trycka fel med den högra styrspaken så jag vill ha c knapparna igen.

@AplAy:

Det var några riktigt bra spel som du vill se.
Jag skulle också gilla att se GoldenEye och Pokémon Stadium 2 men jag tror inte att något av dessa spelen följer med.
Om Pokémon Stadium 2 skulle följa med så hoppas jag att det skulle finnas någon möjlighet att spela de gamla Gameboy Pokémon spelen på den.
GoldenEye har jag hört att det finns så många olika företag som måste ge ett godkännande så det är nog större chans att Perfect Dark följer med eftersom samarbetet mellan Nintendo och Microsoft är så bra idag.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tycker dessa minikonsoler släpps alldeles för snabbt. Snart är vi inne på switch mini och hur ska det se ut?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tycker dessa minikonsoler släpps alldeles för snabbt. Snart är vi inne på switch mini och hur ska det se ut?

Tror de blir en liten paus efter Gamecube
Själv har jag bara erfarenhet till N64, GC blev aldrig intressant i vårt hem då PSX dök upp. Tror min lillebror kom över ett GC efter nåt år då han sakna nån titel eller hur de var.
Så för egen del så är egentligen bara PSX mini å N64 intressant (knappt N64 heller, egentligen bara Bond som är intressant på den titeln, kanske får lite haters efter mig nu men så är det).

12
Skriv svar