Läskigaste stunden i ett spel?

Avstängd
Läskigaste stunden i ett spel?

Jag är en sådan person som älskar skräckspel. Men ibland så kan det helt enkelt bli för mycket då det oftast leder till att mina byxor förstörs eller att jag svettas sönder av nervositet. Men jag kommer till er med frågan: Vilken är en den mest otäckaste, skrämmande, nervpirrande och fasansfullaste upplevelse i ett skräckspel ni någonsin har fått uppleva?

Min stund var nog i sjukhuskorridoren i Alien: Isolation. Den där förbannade xenomorphen flängde runt hela tiden och vägrade lämna mig ifred. Den gav mig en hel del hjärtattacker och otroliga mängder av fasansfull terror. Jag dog också väldigt många gånger.

Kommentera gärna! Vad är eran mest skräckinjagande stund upplevelse?


signatur

Why so serious?

Medlem

Jag är inte särskilt förtjust i skräckspel om jag skall vara ärlig, men jag har goda minnen från det hemsökta hotellet i Vampire the Masquerade: Bloodlines


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Frilansare

Pyramid head som våldför sig på en "nurse" i Silent Hill 2 är helt sinnes. Obeskrivligt vidrigt och läskigt.

Sen typ HELA Alien: Isolation.

Tråddemonen
Testpilot

Kul tråd! Måste nog säga att det mest hatade skräckmonstret inom ett skräckspel är nog lamptanten i Evil Within DLCerna som var bra mycket läskigare än originalet.

Medlem

Senaste jag fick en scare jump till var nått år sen i:

Medlem

Spindeln som jagade en i Limbo va lite läskig

Medlem

Oj oj oj det va länge sedan. Men här är mitt bidrag... Hoppade av stolen och stängde av datorn efter detta.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

när jag insåg att hela swtor online spelet hålls uppe av microtransaktioner.
läskigt värre. samt när ea tog över och sen disney. blev nån barnslig kapitalistisk sörja av det spelet sen.
synd.

Moderator | Testpilot

Nämner ett helt spel istället: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors.

Riktigt vidrig historia med 9 personer som är fast på en båt och måste ta sig igenom diverse rum för att överleva. Man skulle kunna säga att det är en Japansk version av Saw, dock inte lika blodig eller grafisk. Vad som skrämmer mig med spelet mest är att det spelas som en visuell novel så du läser en otrolig mängd text. Ni som läser mycket böcker förstår nog vad jag menar då man ofta lever sig in i berättelsen mycket bättre. Det i kombination med musiken när man hittar en död kropp, texten börjar rulla, diverse ljud spelas för att någon smyger sig närmare... Huvva. Mina hjärna klarar fan inte av det men jag spelar spelet (och del 2-3) fortfarande.

Huvva. Bra spel, men huvva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Nyckelhållstittande i Thief (2014) på Asylum banan var rätt kusligt, framförallt eftersom tonen skilde från övriga spelet.

Skribent

Valfri del ur Alien: Isolation i VR.

Releasehästryttare

Visage i Vr skall tydligen vara helt ok.

Skägg.
10 Chambers

Allt med vatten. Allt med barn. Allt med mörker. Allt med tystnad. Allt med spindlar. Typ så.


signatur
Medlem

Varje sekund någonsin i Escape From Tarkov.

Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Allt med vatten. Allt med barn. Allt med mörker. Allt med tystnad. Allt med spindlar. Typ så.

Nya Spiderman alltså?

Medlem

Jag är alldeles för feg för skräckspel, så har inte spelat något på länge.
Men minns att denna scen i F.E.A.R skrämde mig rejält. Mest för jag inte alls var van vid "dubbel-scare".

Redaktör
Ponny

Jag säger Soma för slutet som – utan att gå in på spoilers – verkligen fick mig att känna mig så väldigt ensam och fundersam på vad som gör oss till människor. Amnesia: Dark Descent är ett otäckare spel ur ett traditionellt perspektiv men den där känslan i Soma är oerhörd. Den satt kvar under lång tid. Vill ha mer Frictional-skräck snart! Hedersomnämnande: Badkarsscenen i Eternal Darkness fick mig att falsettskrika och kasta kontrollen ifrån mig. Jumpscare när det är som värst/bäst.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Utan tvekan när jag efter ett 40-talet timmar satte mig för att åter avnjuta det underbara FF7 och möttes av "File is ruined". Oh the horrors! :<

Hade det varit idag hade man antagligen lärt sig att dubbelspara innan. Det var tuffa tider förr!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lätt när hunden hoppar in genom fönstret i Resident Evil 1. Fyfan vad jag hoppade och tömde hela jävla magasinet, och sedan var utan ammo. Panik.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Nyckelhållstittande i Thief (2014) på Asylum banan var rätt kusligt, framförallt eftersom tonen skilde från övriga spelet.

Vill minnas att tidigare thief spel också hade likadana delar där det blev lite krypande skräck helt plöttsligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Destiny 2: Curse of Osiris var skrämmande dåligt...

Skämt åt sido, i stort sätt hela Alien: Isolation tar hem det.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Första F.E.A.R

Och Amnesia spelen, speciellt när man inte hade nått vapen utan typ en stekpanna om man hade tur


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent

Början av Amnesia, första gångerna du stöter på monstret.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Första gången jag hörde vrålet från en Reaper i Subnautica och inte visste vad de var för något, vänder om med min lilla miniubåt och möts av ett ännu högre vrål och ett enormt gap som hugger tag om farkosten. Fy fan. Höll på att flyga ur datorstolen.


signatur
Medlem

Många scener här som skrämde mig också, hotellet i Bloodlines, stegen i FEAR, fotograferandet (och skyltdockorna) Condemned.

Men, ett par som inte har nämnts ännu:

- När det "knackar på dörren" så att säga i Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth och den jakt som följer, extremt stressigt och läskigt. Samt första gången ett monster dök upp för mig (vad jag minns?) i Amnesia och jag gömde mig en garderob, försökte stänga dörren varpå jag stänger den lite för hårt så den studsar och börjar gå upp igen och jag desperat famlar efter den och till sist lyckas stänga den medans monstret går runt och nosar utanför, fytusan.

KoP
Medlem

Troligtvis någon jumpscare ifrån Dead Space eller Condemned. (◞‸◟)

Medlem

Jag orkar inte riktigt spela så mycket skräckspel då jag blir alldeles för stressad, lever mig in för mycket. Men F.E.A.R 1 skrämde mig en del då det begav sig. Annars kommer jag ihåg att jag och en polare lyckades få ner den där E3-läckan av Doom 3 för länge sen, det var så in i helvetes snygg grafik på den tiden så allt skrämde skiten ur oss, polarens morsa kom springades upp på övervåningen efter några minuter då hon trodde att något faktiskt hade hänt oss så som vi skrek. Var väl lite yngre då, men ändå!

Medlem

så många att nämna men nåt jag påminns av när skräcktemat i spel kommer upp så tänker jag på en bana i Thief Deadly Shadows som kallas Shalebridge Cradle

https://www.youtube.com/watch?v=srDSPtKZhfk

Testpilot

Väääldigt många ställen i Thief spelen fick mig att göra klösmärken i taket.

Thief deadly shadows : Shalebridge Cradle ... hurr hurr.

Sen många scener i början av Alien Isolation , innan det blev upprepning var också ruskigt läskiga.

Medlem

Jag är inte lättskrämd..men av någon anledning satt jag på helspänn igår när jag spelade 7 days to die med en polare. Det var natt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar